Je kunt de hap altijd bellen en uitleggen dat je in dubio zit. Hoe lang slik je nu ab? De kuur moet natuurlijk wel een kans krijgen. Wat er onder je huid kan zitten weet ik niet, wellicht dat ze daar bij de hap meer over kunnen zeggen. Maar altijd je gevoel volgen.
Gewoon effe bellen. Je zorgen uiten en vertellen dat je nu zo ziek bent. Al is het maar om in ieder geval een plan van aanpak te maken en te weten waar je op moet letten en wat je moet doen!!
Als ik naar de grotere plek kijk vind ik het er uit zien als wondroos, maar wat je omschrijft qua harde bobbeltjes herken ik niet. Maar als je zo veel klachten hebt van de kuur en het allemaal niet vertrouwd, gewoon even bellen en om advies vragen. Dat doe ik ook weleens hoor. Wil niet zeggen dat je gelijk eist dat je gezien wil worden toch?
heb gebeld, dat ik in dubio zat en wilde overleggen. Ik moest liever komen zei ze. Rond etenstijd heb ik een afspraak. ze gaf ook aan dat t wel een heftige kuur is.
nou, het liep 45 minuten uit.......... toen ik eenmaal aan de beurt was en vertelde dat ik echt helse maagklachten had van de antibiotica, zei de dokter in kwestie: tja dat heeft antibiotica wel vaker. Waarop ik zei: heb vaak antibiotica gehad, maar nog nooit zo'n last. Waarop hij zei; deze antibiotica staat daar niet bekend om (????), nog weinig mensen hiermee gehad in mijn praktijk. Pfff.........waarop ik zei; ik heb nog even op lareb gekeken en daar hadden juist veel mensen specifiek last van deze bijwerkingen. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Zijn reactie: ik doe al heel wat jaren dit vak en ik denk dat ik er wel wat vanaf weet. okee.............. dan niet. Toch heb ik maagklachten. O u heeft ook arthrotec gekregen. O dat komt daarvan hoor. Hele uitgebreide uitleg over maagsap. Toen naar voet kijken. Dat lijkt me geen wondroos in eerste instantie, u heeft geen koorts. Eh nee, dat klopt. Dat rondje stond nog op mijn voet en hij heeft er op gedrukt (1x hard gevoeld, daarna is het echt te pijnlijk). Hij dacht aan een ontstoken lymfeklier of een ganglion cyste. Op mijn wreef dus. En tja, maar stoppen met de antibiotica, kreeg geen andere van hem, want hij dacht niet dat dat nut had. Morgen afwachten, werd het weer roder, dan weer terug naar huisarts. En de arthrotec: tja, die kon ik wel nemen, die zou beter helpen voor mijn probleem, maar die zorgen er dus voor dat je maagsap niet werkt, vandaar de maagklachten. Nou, die zijn voor mij echt te extreem (heb al dubbele dosis maagbeschermers ingenomen en nog heb ik pijn), dus nu rest mij alleen paracetamol. En een pijnlijke voet van het drukken. En een nieuwe afspraak voor overmorgen bij de huisarts. Zucht. Ritje nummer vier voor deze voet.
Jeetje meid wat een zondag! Kan je dinsdag gewoon naar je eigen ha? En als je het niet trekt gewoon weer bellen hoor zeker als je gevoel zegt dat t niet goed gaat. Waar zijn die medicijnen dan voor die zo heftig reageren op je maag? Is dat ook voor je voet? Zouden die dan de zwelling weg halen oid? Omdat je wel moet stoppen met de ab maar niet met die. Hopelijk slaap je goed. Btw ik was echt wel heel ziek van mijn wondroos, echt koorts en overgeven.
Bedankt dames Ja, die arts voelde zich duidelijk aangevallen. Was mijn bedoeling helemaal niet. Ja, ik ga dinsdag naar mijn eigen arts Ik heb nu nog vreselijke maagpijn, echt niet fijn. Die arthrotec is een ontstekingsremmer die moest ik dan maar blijven nemen, maar volgens hem waren de hevige maagklachten van dat spul juist. Tja, geen haar op mijn hoofd die er op dit moment aan denkt om dat nog in te nemen dan. En die ab kuur was niet nodig volgens hem, omdat het naar zijn idee geen wondroos is..
En als je er nu eens, net als bij Diclofenac, er een maagbeschermer zoals Omeprazol bij neemt? Ontstekingsremmers kunnen heel goed maagklachten veroorzaken
Ja dat was een goede tip geweest Maar ik had mistoprolol+diclofenac = arthrotec. Alleen de mistoprolol, wat een maagbeschermer moest zijn, kon zelf ook weer klachten geven stond in de bijsluiter. Maagklachten: helaas, bij 'zeer vaak'. Ik heb zelfs twee pillen van pantozol 40 mg erbij geslikt en een maagzuurremmer. Het wel echt niet. Behalve dat het bij mijn maag heel pijnlijk is, is mijn hele bovenbuik opgezet. Mijn maag vindt t echt niet leuk. Ik ga er maar naar luisteren.
ik vind het totaal niet op wondroos lijken, mijn man heeft nu zo'n 15x wondroos gehad en zijn scheenbeen was helemaal rood, dik, glazig en bloedheet.. en ja van de flucloxacilline kan je zeker maagklachten van krijgen, mijn man krijgt altijd maagbeschermers mee van de HA!
Ik heb iets gehad wat er heel erg op lijkt alleen zat het bij mij op mijn scheenbeen. Erythema nodosum. Duurde even voor ik erop kwam. Heb er maanden mee rondgelopen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erythema_nodosum
Dit heb ik ook gehad en vind het er niet heel erg op lijken, maar goed het kan zich natuurlijk anders presenteren.