Hallo allemaal, Mijn vriend en ik gaan as woensdag voor het eerst naar de Gynaecoloog omdat ik geen (goede) eisprong heb en zeker niet elke maand (waarschijnlijk maar 3 keer gehad in bijna 10 maanden...) Zijn er meiden die mij kunnen vertellen wat ik zoal kan verwachten zo'n eerste keer? En wat kunnen eventueel de volgbehandelingen zijn? Bedankt maar weer! Makkie xx
@ makkie Wij zijn 9 mei voor het eerst naar de gyn geweest . De gyn maakt eerst een babbeltje met je en vraag hoe je cyclus in elkaar steekt , ik heb toen de gyn ook mijn temp grafieken gegeven maar die wou hij niet zien .... was overbodig volgens de gyn ( stiekem temp ik zelf ) De gyn heeft ook naar mijn hubbie zijn gereedschap gekeken om te kijken of het een afwijkende maat heeft en hij heeft voor mij een standaard bloedonderzoek aangevraagd om te cheken of ik chlamydia zou hebben ( niet dus ) . En mijn man heeft zijn zwemmers ingeleverd (waren goed ). Hij heeft mij toen ook geadvisserd om af te vallen maar daar was ik al mee bezig dus dat was geen probleem . Er is toen een vervolg afspraak gemaakt voor de uitslag van het bloed en de zwemmers . De 2e afspraak zat ik op het gewicht wat hij graag wou zien en heeft de gyn gezegd dat ik op de 3e dag van mijn volgende cyclus bloed moet gaan prikken om van uit die uitslag medicatie te starten om een eisprong op te wekken . Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie ! Bedenk wel dat iedere gyn niet het zelfde is ik hoor van andere meiden ook wel eens hele andere verhalen . L.sybje
Hoi hoi, Wat ik ken is, dat de gyn de eerst gesprek een beetje je gaat zitten verhoren (en ik zat met hetzelfde asl jou hoor). Toen heb ik gelijk een inwendige echo gehad, en ze heeft me gelijk provera voor geschreven om vervolgens op mijn 3de cyclusdag bloed te laten prikken. En we wachten nu op de uitslag. Dus de ene gynaecoloog zegt eerst afvallen en dan bloedprikken, maar de mijne zei dat helemaal niet!? Vreog er nog neit naar. Alleen ze zei wel dat ik mijn gewicht in de gaten moest houden. En ik zei dat ik er een paar kilo af wou hebben en toen zei ze dat dat mooi zou zijn maar verder geen echt must is. Dus ja, idd iedere gyn is anders. Succes meid! dikke kus, Randy
bedankt voor jullie reacties! Nou dat zijn we 2 hele verschillende verhalen zeg! nou dan wordt het afwachten wat onze gyn. doet.... denk niet dat het met mijn gewicht te maken kan hebben, ik ben net zwaar genoeg (neig eerder iets naar ondergewicht) soms ben ik bang dat als we daar komen dat ie dan zegt.... goh joh, je bent nog zo jong (24) zie het nog maar even aan.... maar het is bij ons niet zo dat het niet wil lukken en daarom ongeduldig worden... ik ben heeeel onregelmatig en weet dus daarom niet of ik een eisprong heb...volgens mijn HA heb ik geen eisprong. hoop dat ie ons serieus wilt nemen....
@ makkie Ik denk niet hij op je leeeftijd terug zal komen , wat mijn gyn tegen mij zei was : goh je bent nu 23 dat wil dus zeggen dat je nog gemiddeld 8 vruchtbare jaren hebt " , verder heeft hij er niks over gezegd ...... En wat ik vergeten ben te zeggen is dat ik bij beide bezoeken een inwendige echo gehad heb .... Succes meis komt wel goed het zal je echt meevallen . L.sybje
Ik had al 3 temp grafieken op aanraden van de huisarts. Mijn eerste keer bij de gyn heeft ze een echo gemaakt en provera voor geschreven. CD3 en 21 bloed laten prikken voor homoonwaarden en chlamidia. Vanochtend voor de 2de keer geweest. Geen chlamidia en geen ei. Nu moet vriendlief zijn zaad controleren en heb ik weer provera meegekregen en een kuur clomid waar ik na mijn vakantie, 9 juli mee ga beginnen. Eerst provera en dan 2de CD clomid. Dan hebben we 11 juli een intake gesprek plus uitslag zaadonderzoek en CD 9/10 moet ik terug komen voor een echo. Nou zo ging het bij mij Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hoi ik ben vandaag voor de tweede keer naar de gyn geweest,ze moesten bij mij ook mijn eisprong in de gaten houden omdat het bij mij ook dus verkeert was.De eerste keer had ik een gesprek en nu de tweede keer ook en dus weer die echo. Op de derde dag van mijn menstruatie moet ik terug komen om bloed te laten prikken dus ik zie het tegen die tijd wel weer,ik ben onregelmatig ongesteld dus het kan nog wel duren voordat ik terug moet voor me bloed te laten onderzoeken. Liefs sabrine
Wij moeten morgen voor de tweede keer naar de gyn, voor de uitslag van mijn bloedonderzoeken en voor de uitslag van de zwemmertjes van mijn lief. Ben erg benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren morgen. Ik wacht rustig af. (maar heb wel een beetje de zenuwen )
hallo, ik moet morgen spannend! ik lees net sybje d'r mailtje en moest eigenlijk wel lachen wan moest jouw hubbie zijn zaakje laten zien? dat hoop ik niet want dat vind mijn hubbie zeker niet leuk denk ik... ik word niet ongi ben 1 x ongi geweest in 10 maanden.. oh ben een beetje zenuwachtig!he makkie hou me op de hoogte ben benieuwd.. xx
iemand? kan iemand mij vertellen of mijn hubbie ook zijn ding op tfel moet leggen... heb ik hem namelijk niet op voorbereid.. wel op een potje inleveren.. moet ik hem hierop vanavond nog voorbereiden?
iemand? kan iemand mij vertellen of mijn hubbie ook zijn ding op tfel moet leggen... heb ik hem namelijk niet op voorbereid.. wel op een potje inleveren.. moet ik hem hierop vanavond nog voorbereiden?
Ik heb er nog nooit van gehoord Mischien in een later stadium maar naar mijn idee en gehoord van mensen is het idd wel eens zo om zaad te controlere Maar ook dit wordt vaak iets later gedaan Je zal eerst een gesprek hebben en bij jou kijken hoe en wat
@ stef82 Mijn hubbie moest als eerste uit de kleren en hij had thuis al gezegd zolang ze van mijn af blijven wil ik wel met je mee .... Dus toen de gyn tegen mijn hubbie zei loopt u maar even mee stikte ik de moord .... gemeen he maar het was wel lachwekkend , maar zijn gereedschap was goed , hij keek naar de maat en de testikels L.sybje
Jeetje wat een hoop reacties! kijk ook ff een avondje niet....haha Maar allemaal bedankt, weet nu meer wat ik kan verwachten, dat is fijn. Wil jullie allemaal heeeeel veel succes wensen en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn! Makkie xx
goed om dit allemaal te lezen zeg! Ik moet ook voor de eerste keer naar de gyn en was eigenlijk benieuwd of ik mijn ventje mee moet nemen maar als ik dit zo lees is dat volgens mij wel het geval of niet?
Hoi, Hangt een beetje van de gyn en van je cyclus af hoet t gaat verder, maar t begint in ieder geval met n eerste gesprek met je partner erbij en wat vragenlijsten invullen. Bij mij hebben ze gelijk een inwendige echo gemaakt. En we hebben afspraken gekregen voor onderzoek: ik moest wat bloed inleveren en mn vriend mocht zn prestatie in n potje naar t ziekenhuis brengen. Binnenkort verwachten we de uitslag, maar bij het eerste bezoek werd al duidelijk dat het PCO is en het wordt dus waarsch Clomid. Als bij jou de de eisprong uitblijft zal dat ook wel ongeveer zo gaan.
@ morgaantje Bij mijn gyn en ook volgens de huisarts moest ik mijn hubbie de eerste keer meenemen , daarna mag je gewoon alleen komen . L.sybje
Ja, bij onze brief van de Gyn. stond ook dat mijn vriend mee moet... we zullen zien. Ik weet niet of ze snel het zaad van mijn vriend zullen onderzoeken.... het ligt toch in eerste instantie aan mij? Maar aan de andere kant, mocht het moeten en het zaad is goed, dan is dat wel een lekker gevoel.... Mijn bloed is aantal weken geleden afgenomen en getest. De HA zei dat deze uitslagen goed waren..... hoe kan het dan dat ik geen (goede) eisprong heb? Makkie xx
Hoi iedereen moet morgen voor het eerst naar de gyn,ik neem zoiezo mijn vriend mee...Ik heb de ziekte van crohn en daarom omdat ik een kinderwens heb is het verstandig om een gyn erbij te halen... Wat ik me afvroeg is:ik heb dus pijn bij het vrijen en het word steeds erger,mijn vriendin zei tegen mij misschien heb je clamidia En nu ik zie dat jullie gyn test op clamidia ben ik er wel blij om...Voor het zelfde geld heb ik het wel...
ik heb gisteren eindelijk een doorverwijzing gekregen voor de gyn. De huisarts begreep wel dat ik al wilde, ondaks dat we "pas" 8 maanden bezig zijn. Maarja, in die 8 maanden ben ik maar 3 keer ongi geworden, waarvan de laatste keer 26 februari was. Ben niet zwanger maar wil wel de boel laten bekijken nu!