Ik schat 8 cm, mijn vriend zei later 6 cm lang. Lyst, eerder vond ik een wesp binnen ook niet zo'n probleem, maar sinds mijn zoon er is, ben ik als de dood dat hij gestoken wordt.
8 cm!!! Ieeeee gatsie wat eng!! Ik durf die dieren niet eens dood te maken, alles gaat hier in glazen naar buiten - alleen muggen en vliegen niet. Mn man die trapt ze soms wel gewoon dood maar dat vind ik nog enger :+
aaah getsie ik heb hem hier al vaker gezien ...niet schadelijk maar kan wel je huid doorboren..jaja!!?? lijkt mij toch wel schadelijk als dat kan
Moet steeds denken aan die tor die in mn slaapkamer zat toen ik n jaar of 10 was (niet dat ik toen al wist dat t een tor was). Die was de hele tijd aan het geluid maken en kon er dus niet van slapen. Ritselen en n soort knagent krassent geluidje alsof hij iets houts kapot aan t maken was. Dus mn moeder uit dr bed gehaalt (tja dat kon toen nog ) En die heeft dus de tor gevonden. Dus ik denk die pakt dat beest en mikt hem buiten. Dus niet... Ze trapt hem dood! KRAAAAAK!!! Heb dus de rest van de nacht ook niet meer geslapen.....
*De meeste kortschildkevers zijn felle jagers. Grote exemplaren, zoals het hier afgebeelde, kunnen met hun kaken de menselijke huid wel doorboren.* Dit stond er op Wikepedia.... Lijkt net alsof hij op de foto zijn tong uitsteekt.
Whahaha zo'n beest kwam ik laatst tegen op de werkvloer... Ik was alleen en heb er een glas op gezet en later aan mijn collega laten zien want ik dacht minstens dat er een kakkerlakken-plaag op komst was. Mijn lieve collega heeft het dier weer buiten gezet voor me, blegh. Kwam er vorige week ook een tegen in mijn tuin en die heb ik heel ver weg over onze schuttig gegooid (in een park hoor, we hebben geen achterburen )
niet echt een lekker beest... mijn afspraak met elk insect buiten... blijf uit mijn buurt anders vermorzel ik je...
Och dat is nog niks, ik ben uit zuid-limburg en hier stikte het vroeger van de vliegende herten (ja dat is een kever ). Nou, die wil je dus ECHT niet op je slaapkamer...
Waarom moest ik nu weer klikken. Bah! Ken je die tekenfilms, waarin de dame een muis zit en dan boven op de tafel/stoel/keukenblad gaat staan? Dit doet bij mij hetzelfde!
de vraag is voor mij nu alleen of die betere wereld dus BUITEN is, of eghh, nou ja, ergens anders! enne, hoe ga jij om met de 3-potige mensenetende paarse tiktak-kever dan? @prinses: ieks!!!! t lijkt wel een mini scorpion! *bbbrrrrrrr*
GIL!!! zo'n ding had ik vroeger eens een keer in mijn kamer. en- je hoorde hem LOPEN! gewoon echt zo van ' stap stap ' niet normaal! trouwens, toen ie ' opsteeg ' werd ik helemaal hysterisch, maar hij ronkte zo het open raam uit! (kon ie nog net doorheen )
De BBQ. Wat een naar beestje, maar ook ik zal hem weer buiten zetten denk ik. Wespen, vliegen (muggen) en rioolspinnen gaan hier snel naar de andere wereld. Bijtjes, hommels, spinnetjes, sprinkhanen, torren etc. vang ik en zet ik buiten in onze ( op dit moment nog, bedankt oude bewoner! ) oerwoud van een tuin
Die betere wereld voor insecten is meestal te bereiken door een geheim deurtje in mijn stofzuiger. Maar bijen en andere soorten die wel een lief koppie hebben (sommige sprinkhanen, lieveheersbeestjes en dergelijke) worden met de grootst mogelijke zorg naar buiten geholpen zodat ze vrolijk buiten verder kunnen leven. Ik ben wel eens een half uur bezig geweest om een bij te redden. Ook als ik buiten een lief torretje (wel een lieve dan he, niet zo'n eng ding) zie die bezig is te verdrinken red ik hem ook. En tsja als die paarse tiktak kever niet mensenetend zou zijn en een lief koppie zou hebben, dan zou ik hem ook een fijn plekje in de tuin geven. Paars is namelijk een van mijn favoriete kleuren.
hahaha! wat een enge beesten, ik krijg er hier al de kriebels van! wel enorm schattig van je vriend, dat 'ie alles netjes buiten neerzet. ik was altijd als de dood voor alles wat geen longen heeft, maar wel beweegt, maar nu maak ik ze allemaal dood (ik ben erg trots op haha)! mn dochtertje heeft natuurlijk niets aan een moeder die net zo hard moet gillen om een spin als zij doet haha.
Inderdaad !!! iieuw.. zulke beestjes heb ik ook een paar keer gezien, wist ook niet wat het was, haha!