Na lange tijd heb ik besloten om me binnenkort toch maar eens aan te gaan melden bij de sportschool. Mijn conditie is niet goed (toch wel slecht te noemen ) en er mogen ook nog wel wat kilootjes af en dat gaat nu eenmaal sneller met wat meer beweging. Nu moet ik nog sportkleding kopen en ook sportschoenen en daar gaat mijn vraag eigenlijk over. Welke kan ik het beste nemen? Iemand tips? En ga je voor de (toch wel wat duurdere) merkschoen ala nike, reebok, puma, enz. of gewoon de goedkopere variant van scapino of iets dergelijks? Groetjes Otje
Ik heb onlangs dezelfde beslissing genomen. Op aanraden van mijn man, die sportinstructeur is, heb ik gekozen voor een goede uitrusting. Heb schoenen gekocht van NIKE. Speciale hardloopschoenen, met goede vering. En ik moet zeggen: het sport wel een stuk lekkerder! Ze waren trouwens niet eens zo duur: 35 euro bij Actie Sport. Maar k zou als ik jou was zeker goede schoenen kopen. En verder gewoon kleren waar je je lekker in voelt en waarin je je goed kunt bewegen. Succes!
Je moet schoenen kopen die je fijn zitten! Stevige schoenen die goed aansluiten. Ik voetbal en gebruikte mijn zaalschoenen voor de fitness. Ik heb al verschillende merken (buiten)voetbalschoenen gehad. Ik wil er max. 55 euro aan uitgeven (helaas was dat dit seizoen niet gelukt). Je moet maar gewoon eens wat passen, in de meeste sportwinkels hebben ze ook bordjes waarop staat voor welke sport het is. Misschien moet je nog letten op de soort zool.....sommigen geven af in gymzalen, die mag je dan eigenlijk niet aan. Succes met je aankoop!
Ik ben ook gaan sporten en heb ook voor goede schoenen gekozen. Dit is wel aan te raden. Je kan ook Scapino merkschoenen kopen. Ze hoeven niet eens zo duur te zijn. Ik ben ook voor Nike gegaan. Een sport bh is ook aan te raden, dit zit gewoon veel lekkerder. Qua kleding maakt niet zoveel uit, belangrijkste is dat ze lekker zitten en dat je je er lekker in voelt.
Ik heb Reebok fitness schoenen, heel licht van gewicht. Gewoon bij Perry Sport / Intersport (ofzo, ik weet de naam even niet meer pecies) gekocht, niet enorm duur, maar wel heel prettig. Meestal mag je geen zolen die afgeven aan (zwart), maar dat valt vaak mee. Ook geen buitenschoenen, natuurlijk. Verder een simpel t-shirt en een joggingbroek. Ik zag er altijd heel erg tegen op om naar zo'n sportschool te gaan, maar heb het toch gedaan. En nu ben ik verslaafd!
ik heb me hardloopschoenen aan met fitness en een tshirt en sportbroek net over me knie.. alleen me hardloppschoenen zijn een merk sucanoi en de rest is merkloos.... en de sportbh's van de Hema zijn ook prima hoor.... suc6 en dan gaan we samen de strijd aan
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gaat doen. Als je wil gaan hardlopen is een goede hardloopschoen wel aan te raden. Beter voor je gewrichten (enkels, knieen, heupen en ga zo maar door naar boven). Wil je groepslessen gaan doen, dan zou ik schoenen kopen die daarvoor geschikt zijn. En het hoeft echt niet duur te zijn hoor. Even vragen bij een sportzaak. Nike kan je beter alleen kopen als je een smalle voet hebt, adidas en asics vallen breder. Ik heb een brede voet en zweer bij asics (ik ben docente lichamelijke opvoeding en heb denk ik wel 6-7 paar sportschoenen voor verschillende sporten, maar allemaal van asics). Je voeten merken echt niet dat het een modelletje van vorig jaar is . Verder een shirtje waar je je prettig in voelt en als je veel (gaat) zweet dan zou ik voor een dryfit shirt gaan. Er zijn wel wat aanbiedingen op het moment geloof ik. Vergeet vooral je handdoek en flesje water niet! Ik hoop dat ik een beetje antwoord op je vraag heb kunnen geven. Complimenten dat je het gaat doen. Ik hoop dat je het erg leuk gaat vinden en je vol houdt! Veel plezier!
Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er veel aan hoor. Morgen ga ik even shoppen met een vriendin en ik begin in de week van 21 juli. We gaan namelijk eerst nog een weekje op vakantie. Ik zal wel laten weten hoe het bevalt! Groetjes Otje