Ik heb een heule rare vraag hoor dames maar eergisteren heb ik zo'n bellenblaaspotje gekocht, gewoon voor de gein en om te zien wat Dennis ervan vond. Nou die vindt het dus helemaal geweldig, lol! Hij probeert zelf ook al te blazen maar meestal moet ik het nog doen en hij raakt helemaal in trance van de luchtbellen...hihi. Nu is het potje op helaas en ik probeer met alle sopjes die ik in huis heb (afwasmiddel e.d.) een nieuwe oplossing te maken maar tot nu toe heb ik er geen 1 gemaakt die het echt goed deed. Er komen dan steeds maar een paar bellen uit, sneu gedoe zo. Wat kan ik er het beste in doen en hoeveel sop met hoeveel water? Sorry voor de onnozele vraag!
Ik doe altijd een druppeltje dreft en dan water en dan niet schudden ofzo want dan wordt het schuim.. werkt hier prima
Maar 1 druppeltje? Hier werkt dat dus niet. Ik had Dubro nog staan, nieuwe fles van de Lidl en Dreft maar alledrie deden niet wat ik voor ogen had. Namelijk heel veel mooie grote gekleurde bellen
Misschien ligt het aan de soort dreft die je hebt ik heb die platinum.. en dan echt maar een misschien twee druppeltjes..
Hier is dat ook altijd het geval! Heel irri De bellenblaas zelf die je koopt is altijd goed, maar probeer ik hem na te vullen lukt het sopje nooit! Maar misschien is dat de truc anders koopt er niemand meer opnieuw een bellenblaas haha
Hoor vaak afwasmiddel van aldi Maar werkt hier ook niet Wij kopen bij action navul flessen, hebben ze niet altijd
beetje shampoo toevoegen aan het afwasmiddelsopje ik heb ook wel eens gehoord dat een klein beetje suiker ook werkt
*installeert chemisch laboratorium* Dank voor de tips meiden! Ik zal het e.e.a. nog eens proberen morgen en anders koop ik inderdaad met alle liefde zo'n navulfles, haha! Toch zou het leuk zijn om het zelf te kunnen maken. Ik hoorde ook net van iemand op m'n FB dat badschuim en afwasmiddel ook wel wil trouwens en bij goed badschuim werkt dat alleen ook wel.
als er glycerine in je afwasmiddel of sopje zit, dan werkt het... zo niet: Dan volgens mij niet. Hier werkte bv dettol wel (had m'n dochter er zelf in gemikt) en toen ik dus op de fles keek: ja hoor, glycerine... Ik denk dat dat vroeger standaard ofzo in afwasmiddel zat en tegenwoordig niet meer ofzo? Geen idee.. maar vroeger was het heel makkelijk weet ik nog en nu? Drama bij de meeste middeltjes.
Http://www.knutselidee.nl/nieuws/bellen31.htm Hierbij een 'recept' om bellenblaas te maken glycerine is in een flesje te koop in de drogisterij
shampoo of handzeep helpt hier wel, ze gebruiken hier overigens best wel wat hoor denk dat er meer shampoo als water ingaat maar ach ze hebben lol
Hier ook vanalles geprobeerd.... Werd er gek van, dochter hield flesje scheef, liet hem vallen...... Uiteindelijk bleek het aller goedkoopste afwasmiddel dat ik in de supermarkt kon vinden de oplossing
Water scheutje dreft en een theelepel suiker! Het werkt echt. Heb het afgelopen week namelijk zelf gemaakt en de bellen gingen erg goed.