Wat is dit voor insect? (FOTO)

Discussie in 'De lounge' gestart door bozoe, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Oh, en ik ben niet anti-insect. Spinnen laat ik standaard zitten. Er komen momenteel clusters lieveheersbeestjes overwinteren tussen de balken in de keuken. Die mogen blijven. Geen probleem.

Maar wanneer je 's avonds in bed zit te i-padden in het donker, en je continu ge-divebombed wordt door die gore stinkerds, met de bijbehorende zoem. Dat brengt echt de moordenaar in me naar boven...

2. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Het zal wel aan mij liggen maar ik snap hier echt niks van. Een mug of ander beest dat prikt vind ik wel logisch om dood te meppen, of vliegen als je er heel veel hebt ofzo, maar deze beestjes doen toch niks? Slaan jullie spinnen ook dood?

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.843
    113
    Ja. Ik maak alles dood.

Tess27 en Schuurpapier vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Lees mijn andere post. Nee, spinnen sla ik niet dood.
    Heb jij wel eens een wantsenplaag in je huis gehad? Ik persoonlijk heb liever muggen...

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Ze zijn wel.echt heel vervelend. Ze springen/vallen hier s Avonds op je bed/ kussen met zo een zoem. Echt mijn hart zit iedere keer buiten m'n lijf. Overdag zet ik ze wel buiten , maar als ik net bijna slaap en er duikelt er al zoemend eentje gezellig naast m'n neus, dan is het echt einde verhaal.

Echt stomme rot beesten.

6. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oké... Sorry vind het echt heel raar. Maargoed ik geloof niet dat ik zin heb in een discussie hierover dus laat maar, misschien had ik beter mijn mond kunnen houden maar kon het me zo moeilijk voorstellen.

Die had ik nog niet gezien. En ik heb geen wantsenplaag gehad. Een plaag kan ik me voorstellen dat je daar iets aan doet hoor, maar ts had 4 van die beesten dus dat vind ik niet echt een plaag :p

7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik snap wel dat je daarvan schrikt! Misschien een hor voor het raam doen?

8. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Die hebben we ! Voor alle ramen. Ik heb geen idee hoe die beesten binnenkomen. Maar zelfs op kantoor van collega, die op 18(!!) Hoog zit zaten ze.

9. Whysteria

Hier komen ze tussen de kieren in de balken/ betimmeringen door (leuk, zo'n Frans rustiek boerderijtje :roflmao:)

honkeytonk vindt dit leuk.
  10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.843
    113
    #30 bozoe, 16 okt 2018
    Laatst bewerkt: 16 okt 2018

Eh tja ik snap het probleem niet zo. Ik kan wel zeggen dat ik alles liefdevol oppak en buiten zet maar dan zou ik liegen. Heb je dat liever?

Dus geen zin in een discussie begrijp ik niet. Dat jij plant en diervriendelijk bent is enorm fijn en goed voor de wereld maar niet iedereen is zo en je kunt die gedachtengang niet door andermans strot duwen. Ik ben oprecht bang voor insecten en vind het smerig in mijn huis. Dus dan is ze doodmaken met mijn ogen dicht een stuk makkelijker dan ze oppakken en buiten zetten.

Hier overigens ook overal horren maar sinds dat we dit huis hebben is het een en al drama. Ratten in de garage, 10(!!!) wespennesten gehad sinds 2015, elke dag dat de zon schijnt zijn we weer een paar zoemende vliegen rijker in huis. Ben er wel klaar mee

Schuurpapier vindt dit leuk.
  11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nou sorry hoor, dat was ook echt niet mijn bedoeling. Dit heeft niets te maken met dat ik geen vlees eet, mijn ouders eten wel vlees en meppen ook niet alles dood. ik heb altijd geleerd om dieren buiten te zetten en de meeste mensen die ik ken doen dat zo, dus het verbaasde me oprecht. Maar het was niet mijn bedoeling om er een hele discussie over te gaan voeren, ik reageerde vanuit mijn verbazing en niet om het door jouw 'strot te duwen'. Zeg tot niet voor niets dat ik misschien beter mijn mond had kunnen houden? Ik bedoelde er verder niets mee hoor. Ik ben wel de laatste die anderen probeert te overtuigen van mijn levensstijl, zie dat als volstrekt zinloos voor mij en irritant voor mensen, maar ik had dat dus echt niet hieraan gekoppeld eerlijk gezegd.

Oh dat is vervelend, ook dat het er zo veel zijn! Wist niet dat het zo'n plaag was, hier zie ik er af en toe eens 1.

bozoe vindt dit leuk.
  12. Whysteria

In de toptijd sla ik er dagelijks rustig een stuk of 8 dood op mijn slaapkamerraam, en de volgende dag weer, en dan de volgende dag wederom.

En dan heb ik het alleen over 1 kamer in ons huis...

honkeytonk en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  13. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Misschien ligt het aan de tijd van het jaar of zo, had er deze week ook al een aantal keer zo’n groot beest in huis. Ik heb ze in een bekertje geschoven en buiten gezet. Fijn om te lezen dat meer mensen ze gezien hebben.

14. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oké dan snap ik het wel :) maar ts had het dus over 4 beesten in totaal, dus vandaar mijn reactie.

Whysteria vindt dit leuk.
  15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    3.009
    4.007
    113
    Vrouw
    Stinkt het dan niet in je kamer aangezien die dingen zouden stinken als je ze dood mept? :roflmao:

16. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb mijne ook waardig gecremeerd met de elektrische vliegenmepper Gaf minder vlekken op mijn witte plafond

Whysteria vindt dit leuk.
  17. Whysteria

Ja, maar gelukkig heb ik een vriend met last van winderigheid. Dat weet het aardig te camoufleren...

Schuurpapier, Niveah, Riene en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Aargh die viezerikken zagen wij in Limburg vorige week ook constant.
    Ik heb ze allemaal doodgemept.
    No way dat ik die beesten op pak en ze buiten zet..

bozoe vindt dit leuk.
  19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Maar wacht eens even? Een spinnenvanger? Waar vind ik dat en zit er een lange steel (van minstens 2mtr) aan?

En ongedierte prima.. Maar gewoon liever niet in mijn huis..

bozoe vindt dit leuk.
  20. Melief

Melief Niet meer actief

Jaa bah, elke dag in de badkamer hier :eek:

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina