Mandarijnenjam

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Iemand hier enig idee hoe ik mandarijnenjam of marmelade kan maken ?? Heb wel wat receptjes op internet gezien maar daar wordt allemaal Geleisuiker in genoemt, iets wat ik niet in huis heb en ook niet zou weten waar ik het kan krijgen.

Dus graaaaag hulp:D moet er vandaag/morgen mee aan de gang want moet morgen taart maken. Danku !

2. Maia

Maia Niet meer actief

geleisuiker kan je gewoon bij de albert heijn kopen.

3. Maia

Maia Niet meer actief

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je jam wil maken heb je in principe altijd geleisuiker nodig...wat Maia zegt, gewoon bij de AH te koop.

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Er staat wel bij dat de geleisuiker de inkooktijd verkort. Het zou opzich dus ook moeten lukken met kristalsuiker en citroensap alleen heb ik er totaal geen ervaring mee:) en ben bang dat het dan mis gaat;)

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    k maak jam altijd met gewone suiker hoor, nja altijd... die 2 keer dat ik het gemaakt heb dan :D

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Je hebt pectine nodig om een goede jam te krijgen, en dat zit in geleisuiker. Je kunt het ook proberen met gewone kristalsuiker en wat citroensap, maar ik ben bang dat mandarijnen niet voldoende pectine bevatten om goed te geleren. Ik maak zelf in ieder geval atijd mijn marmelade met geleisuiker.

8. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Ik heb toch zelf jam proberen te maken. Wel een zak geleisuiker gekocht. Heb een blikje mandarijntjes in een kookpan gegooid (had geen zin in pellen enz) en daar op gevoel steeds wat geleisuiker bijgegooid beetje geprakt met een vork en laten afkoelen. Was superlekker tussen de taart!

Deel Deze Pagina