wanneer hulp gaan zoeken? ik weet het niet meer...

Discussion in 'Zwanger worden' started by liekie, Sep 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    ik weet niet of deze vraag bij dit onderwerp hoort maar ik hadt een vraag
    wij zijn al anderhalf jaar bezig om zwanger te worden wat tot nu helaas nog niet gelukt is.
    ik ben nu al 3 mnd aan het temp.
    wanneer is het verstandig om hulp te zoeken?
    en hoe gaat alles in zijn werking?
    mijn angst is zo groot dat ik eigenlijk nu wel graag wil weten wat er mis is..
    ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden..

ps ik heb het al aangegeven bij mijn ha en die heeft mij al een potje en een lijst meegeven voor mijn man..

xxxx
    :(: :( :(: :( :(: :( :(: :( :(: :( :(:

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Nou ik denk dat het nu wel tijd word ja!
    Maar als ik het goed begrijp zijn jullie dus al bij de ha geweest en die heeft al het een en ander in werking gesteld?

Tenminste ik neem toch aan dat je ha niet zelf het sperma van je man gaat onderzoeken maar dit overlaat aan een fertiliteit arts?

Volgens mij gaat het normaal zo dat je na een jaar of anderhalf jaar naar de ha gaat, die je dan of eerst nog laat tempen of die je gelijk doorverwijst naar het ziekenhuis naar een gyn en/of andere artsen die er echt verstand van hebben.

Succes en sterkte, lijkt me erg pijnlijk als het zo lang duurt om zwanger te raken.

3. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    ja het wordt wel steeds zwaarder ja.

hij heeft een verwijsbrief meegegeven aan een gyn
    dus ik neem inderdaad aan dat hun dit nakijken maar krijg je dan gelijk uitslag of gaat dit ook weer langer duren?
    ik weet niet hoe dit werkt eigenlijk..

xxxxxx

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik denk dat er nu zeker wel wat aan gedaan moet worden je hebt lang genoeg geprobeerd. Vraag of hij je door wilt sturen idd.

5. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Spannend Liekie.

Ik zie dat je vandaag kan testen!
    Heb je het gevoel dat het deze ronde ook niet gelukt is?

Sterkte en ik duim je je meid!

6. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    we hebben deze maand erg goed ons best gedaan
    maar mijn temp was vanochtend al iets gedaald dus het zal wel weer niet
    ik begin de moed een beetje op te geven ik heb hier zo slecht gevoel over(zwanger worden)
    dus ik wil nu eigenlijk wel graag weten wat er mis is
    xxx

7. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

Jul 11, 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hoi Liekie,

Groot gelijk meid dat je nu naar de gyn gaat. Ik zou zo snel mogelijk een afspraak maken want vaak moet je toch nog wachten ivm drukte enzo. Dat is bij ons iig wel. Ze zullen verschillende onderzoeken gaan doen. Bloedprikken en inwendige echo en het zaad van je mannetje zal worden onderzocht. Maak je niet al te druk, voor zoveel problemen hebben ze tegenwoordig goede oplossingen. Wacht de onderzoeken even af en probeer een beetje postitief te blijven. Ik weet dat het moeilijk is. Wij zijn ook alweer 1,5 jaar bezig voor een tweede.
    Heel veel succes en ik ben benieuwd hoe het met je gaat verlopen in het zkh. Hou je ons op de hoogte?

Liefs Maaike

8. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Dat kan ik me wel voorstellen.
    Ik heb hetzelfde, terwijl ik in vergelijking met jou nog helemaal niet mag klagen.

Soms heb je gewoon ff een steuntje in de rug nodig en dan zal je zien, dan ben je zo zwanger!

Ik hoop het heeeel hard voor je!

9. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    ik zal eerst mijn mannetje nog mee moeten krijgen maar dat komt goed.

ik hou jullie op de hoogte ik wacht deze maand nog effe af en dan ga ik toch maar de boel laten controleren..

xxx

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

Sep 11, 2008
    800
    0
    0
    Jeetje wat heftig. Weet wat het is om lang te wachten. Bij ons was het gelukkig raak voordat we aan de onderzoeken begonnen. Ik was eigenlijk best bang dat ze iets zouden vinden.

Heel veel sterkte! en inderdaad, hou vol!

11. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,837
    0
    0
    Mijn vriendin had dat idd ook.
    Waren ook al ruim een jaar bezig en toen hubbie z'n zaad laten testen. Bleek langzaam zaad te hebben.
    Voordat ze verder gingen in het ziekenhuis bleek ze zwanger!

Het leek wel of ze rust had en zich erbij neer had gelegd dat het zelf niet ging lukken en nu gaat ze in november bevallen!

Ik [-o< voor je dat het bij jou net zo gaat.

Liefs, Maar

12. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    we proberen het toch nog 1 maand zelf en dan gaan we toch maar hulp erbij halen kijken of alles goed is..
    word weer een spannende maand!

xxx

13. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wij hebben net de stap naar het ziekenhuis genomen. In juni zijn we al bij de huisarts geweest en hebben idd ook een potje meegekregen. Daarna met de ha de uitslag doorgenomen en een verwijsbrief gekregen voor de gyn. Daar kon ik pas eind september terecht! Daar hebben we eerst een vragenlijst doorgenomen en heeft ze bij mij idd een inwendige echo gedaan. Weer een potje meegekregen en twee tempkaartjes. Bij de tweede moet ik op de 3e dag bloed laten prikken en dan 5 en 8 dagen na de eisprong.

Al met al gaat het dus idd lang duren nadat je de eerste stap gezet hebt. Ik wilde daar ook niet te lang mee wachten. We hebben al lang genoeg gewacht!

14. Dreamer78

Dreamer78 Lid

Feb 24, 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,

Het is ook een hele stap gevoelsmatig hoor, richting gynaecoloog gaan. Wij zijn gegaan omdat ik met tempen geen eisprong kon ontdekken en mijn laatste cyclus wel errrg lang ging duren...en dat is op een gegeven moment ook niet meer uit te houden dus voor je gevoel MOET je dan wel, wil er ooit iets veranderen aan alle onzekerheid. Wij waren "nog maar" 9 maanden bezig toen we voor het eerst bij de gyn zaten maar naar mijn idee was er zeker iets niet goed door die rare cycli van mij. Nu ff niks omdat bij het bloedonderzoek er ook uit kwam dat ik te weinig antistoffen tegen rode hond heb en nu ik de BMR-prik opnieuw heb gehad, mag ik zeker 3 maanden niet zwanger worden. Helaas is dat dus ook geen probleem vanwege geen eisprong in dat rare lijf van mij...maar straks in januari gaan we aan de slag met clomid. Heel dubbel! Spannend en misschien de weg naar een baby...anderzijds een tijd waarvan ik nu al weet dat hij veel van ons zal vragen door alle follikelmetingen en onzekerheid of ik door de clomid WEL een eisprong zal hebben. Maar je moet toch wat he.

Het is niet leuk om de stap te nemen, maar ik denk dat onzekerheid toch wel het ergste is dat er is. Je kunt je in de tussentijd vanalles in je hoofd gaan halen, maar misschien blijkt dat achteraf allemaal best mee te vallen!
    Mijn advies is dan ook: gun jezelf duidelijkheid en neem gewoon die stap. Dan weet je waar je aan toe bent.

Heel veel succes!

Liefs, Dreamer

Share This Page