wat is dit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dinky, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hallo,

Ik kreeg zaterdag middag opeens last van erge ongesteldheidskrampen. Ze bleven niet constant, maar steeds met tussenpozen (ong. 15 minuten). Dit duurde van ong. 3 uur s middags tot tegen 6 uur. Ik heb er verder niet echt bij nagedacht, maar doordat ik in elkaar kromp van de pijn telkens, kreeg een vriendin van me die toen op bezoek was het idee dat het wel een soort weeën leken. Uiteindelijk ben ik gaan douchen en daarna zakte het weer iets af. Die avond alleen maar bekaf geweest en op tijd naar bed gegaan.

Gister begon s ochtends met lichte krampen (lijkt op darmkrampen, dus andere krampen dan de dag ervoor). Deze waren vrij zwak, dus heb me er verder niet mee bezig gehouden. S middags werden de krampen weer steeds erger, met tussenpozen variërend tussen 10 minuten en een half uur. Ook in de avond ging het niet over en afgelopen nacht ben ik constant wakker geworden van de pijn (meerdere keren per uur).

Vanmorgen de VK gebeld en daar ben ik langs geweest. Ze hebben mijn urine gechecked op blaasontsteking, maar dat heb ik niet. Verder hebben ze mijn buik gevoeld, hartje geluisterd en gekeken of er misschien iets van ontsluiting was, maar alles was goed en mijn bmm zit potdicht.

De VK kon geen oorzaak bedenken voor mijn klachten. De kleine is nog niet ingedaald, dus dat is het ook niet. Toch blijf ik nu nog steeds af en toe die rotpijn houden. Het komt zomaar uit het niets, wordt heel heftig en ebt dan weer weg. Voelt net alsof alles in mijn buik samentrekt. Kunnen jullie mij misschien helpen wat dit kan zijn?

Alvast heel erg bedankt

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi dinky,

DIt zijn oefeningen van de baarmoeder, oefenwee of voorwee, ondanks dat het nog niet is ingedaald kan het wel een indalingswee zijn geweest. Dan probeert de kleintje (en je baarmoeder) in te dalen.
    Zorg dat je voldoende rust neem want dat kan een reden zijn van de pijnlijke harde buiken. Dus niet de badkamer doen en dan ook nog de slaapkamer(s) Houd je even rustig!

Imke

3. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Dank je voor je snelle reactie. Ik zal inderdaad wat rustiger aan doen. Door liesklachten kan ik sinds deze week niet meer werken, dus het zal daardoor wel wat makkelijker worden hoop ik.

Als ik het dus goed begrijp dan is het niet schadelijk, en ook niet erg als het steeds wat aanhoudt?

Deel Deze Pagina