Zorgen om bloeddruk

Discussion in 'Zwangerschap' started by shampoo, Mar 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vanochtend ben ik bij de verloskundige geweest voor controle. Met de baby gaat het gelukkig goed. Alleen bij het meten van mijn bloeddruk schrok ik een beetje. Die wordt steeds een beetje hoger...

27 wkn: 120/65
    30 wkn: 120/70
    32 wkn: 120/75
    34 wkn: 140/75
    En vanochtend 135/80

Volgens de verloskundige hoef ik me nu geen zorgen te maken. Volgende week meet ze het weer op. Wel moet ik in de gaten houden of ik geen hoofdpijn krijg.

Dan zit ik weer te lezen op internet (stom, stom, stom, ik weet het... :oops: ) en maak ik mezelf weer bang.
    Plassen doe ik de laatste paar dagen niet veel, ook al drink ik veel. Sterretjes zie ik heel soms, maar dit is meestal wanneer ik opeens op sta of mijn ogen helemaal moet draaien om iets te kunnen zien.
    Hoofdpijn is er eigenlijk niet en een bandgevoel heb ik 2 keer gehad, na het de hele dag dragen van een te strakke zwangerschapsbh. (Of was dit misschien mijn rib die pijn deed...? Ik weet het niet)

Ik zit me van tevoren ook al een beetje druk te maken als die bloeddrukmeter eraan komt. Heeft dit misschien ook invloed op de meting?

Sorry voor mijn gestress... word soms ook niet goed van mezelf, maar iemand die er iets vanaf weet?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes shampoo

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is heel vaak zo dat je bloeddruk de laatste weken iets hoger wordt. Da's juist het teken dat het lekker opschiet! :D
    En als ik het zo lees, is het wel ietsje hoger, maar echt nog niet gevaarlijk hoog hoor!
    Dus don't worry.

Maar ik weet precies wat je bedoelt, want ik heb zelf ook ontzettende last van wittejassen-bloeddruk helaas. Als ik naar de controle moet, slaap ik de nacht ervoor al slecht, en krijg ik het op de heenweg al spaans benauwd. :rolleyes:

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ziet er netjes uit hoor ;) als je onderdruk boven de 90 komt dan pas hoef je je zorgen te maken en nu de vk al aangeeft dat je je geen zorgen hoeft te maken zou ik dat ook zeker niet doen, anders stelt ze je niet gerust hoor, dan had je vanmiddag nog een afspraak met de gyn moeten maken. dus geen zorgen, mijn bloeddruk heeft ongeveer dezelfde stijging ;)

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ja zeker heeft dat invloed! Vooral op je bovendruk heeft dat invloed. Bij iedereen bij wie ik de bloeddruk meet, kan ik standaard ongeveer 5-10 mmHg aftrekken van de gemeten waarde omdat dit veroorzaakt wordt door een (onbewuste) stressreactie.

Het is ook normaal dat je bloeddruk nu wat omhoogkruipt, dat heeft te maken met het stadium van je zwangerschap. Met 20-25 weken dipt je bloeddruk, om daarna weer te stijgen. Die 135/80 is echt niks om je zorgen om te maken. Je staat onder goede controle. Je andere klachten hebben waarschijnlijk met andere dingen te maken (bloeddrukdaling door te snel opstaan bijvoorbeeld)...

Ik hoop dat je een beetje kunt relaxen, dat is voor je bloeddruk nog het beste ;) !

Liefs Monique

5. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik word soms ook niet goed van mezelf... Heb ik een keertje jeuk, maak ik me zorgen. Heb ik steekjes in mijn onderbuik, maak ik me zorgen. Heb ik last van mijn rechterrib, weer zorgen. Ik ben zo bang dat het niet goed zal gaan met de baby. Zwangerschap vind ik soms echt niet leuk, al die onzekerheden en zorgen om de kleine, pfff. En dan nu weer zorgen om de bloeddruk :(

6. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

Oct 12, 2005
    666
    0
    0
    Je hebt opzich nog een mooie bloeddruk hoor, je zit ook bijna op het einde en dan gaat ie ook omhoog.

Bij Yeline had ik altijd 120/60 op het einde had ik 160/86 volgens mij maar het was nog steeds goed.

Nu in deze zwangerschap is mn bloeddruk al 3x gemeten en steeds zit die rond de 150/80 maar de vk vind het goed dus tja....

Als je onderdruk echt boven de 90 komt dan gaan ze extra controleren want dan kan er iets mis zijn...

7. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden, ik ben zo blij met jullie berichtjes. Lief van jullie!

8. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

Oct 12, 2005
    666
    0
    0
    :thumup: komt goed meid!

Weet van mezelf nog dat ik overal zo bezorgt om was, is ook logisch gaat wel om je kindje.

Succes meis

Share This Page