Hoi Ik heb al vaker gelezen dat meiden die zwanger zijn zich net een publiek bezit voelen en vandaag heb ik het voor de eerste keer meegemaakt. Mijn buikje begint nu ook zichtbaar te worden en ik kreeg vandaag de eerste hand op mijn buik van een collega die zei: "zo het begint al te groeien he!". Heel lief bedoeld maar wat bezielt mensen eigenlijk? Alsof ze je in een keer intiem mogen aanraken alleen maar omdat je zwanger bent? Ik vond het trouwens niet zo erg hoor. Maar ik vraag me af hoe anderen dat ervaren en wat was jullie reaktie?
ik vraag me juist af hoe potentiele buikaanrakers mij ervaren, ik schijn zo'n "back off!" blik in mijn ogen te hebben en niemand durft meer volgens mijn man
ik vind het bijzonder irritant dat iedereen maar aan mijn buik wilt zitten... alsof ze denken wat speciaals te voelen of zo.
ik vind het ook hardstikke irritant, meestal vragen ze het niet eens maar grijpen ze gewoon naar me buik... De meeste mensen verwachten ook dat me kindje 24 uur per dag 7 dagen in de week wakker is ofzo... want als me meisje niet op de hand reageert krijg je al van zo zo die is rustig en dan heb ik zoiets van mag ze ook even lekker slapen en nog even van de rust genieten die ze in me buik heb voordat ze op de wereld komt?
Ik heb er gelukkig nog niet zo veel ervaring mee. Het is pas 1 keer voorgekomen, toen was ik wel heel verbaasd.
ik heb hier een hekel aan. Zo en zo vinden ik dat ze het weleens eerst mogen vragen voordat ze me gaan aanraken.
Buiten mijn man, moeder en zussen (mijn paps ook soms) hebben geen andere mensen aan mijn buik gezeten eigenlijk!
Nou dat echt directe familie het doet vind ik niet zo erg zoals mijn moeder.....maar verder vond ik het niet prettig! Heb zelfs gehad dat een wild vreemde vrouw over mijn buik aaide Maar nu duurt het nog wel even voordat het weer zichtbaar is
ik b en nogal van de hormonen en ik heb altijd al me hart op me tong liggen hahaha dus ik heb bij mijn eerste zwangerschap een vrouw in de supermarkt vriendelijk verzocht of ze der hand van MIJN buik wou halen. Geloof dat zij dat net zo min kon waarderen als ik haar aanraking.
Bij mij heeft alleen mijn man en moeder aan mijn buik gezeten en dat vind ik wel genoeg Ze hoeven niet aan te komen met voelen want dan zou ik er wel iets van zeggen, strax als het harder schopt mogen mijn kinderen wel voelen als ze zouden willen..meer niet mijn buik mijn lijf hahaha
Ik kan er mij soms vreselijk aan irriteren, sinds enkele weken kan je bij mij duidelijk een buikje zien, mensen vinden dit blijkbaar het signaal om mij daar aan te raken...ook mensen die ik helemaal niet zo goed ken. Ik vind het iets 'intiems' tussen ik en mijn vriend, niet iedereen moet aan mijn buik komen. Wanneer een vriendin het lief vraagt heb ik daar helemaal geen probleem mee, maar mensen die je zomaar daar beginnen aan te raken Ik begin toch ook niet hun buik af te tasten en om eerlijk te zijn ik heb het nog nooit bij iemand gedaan die zwanger is. Liefs Stephanie
Ik vind het echt geen probleem. De meeste mensen durven geeneens omdat bijna iedere zwangere blijkbaar begint te "blaffen" als het gebeurd. Ik durf het ook niet te vragen aan andere en ook ik ben benieuwd wat je voelt bij een zwangere buik, ook al weet ik best dat je in 99% van de gevallen helemaal niks voelt
Hangt er echt compleet van af wie het is en dat is dan weer compleet willekeurig, hoe de pet ernaar staat, haha! Maar vreemden op straat krijgen van mij een klap op hun hand als ze dat zouden doen. Het is mijn lichaam en ik bepaal wie eraan zit, of het nou gaat om zwangere buik of om billen of arm.
Mijn broertje vroeg pas aan mij, mag ik jou buik eens voelen, ik ben wel eens benieuwd hoe dat voelt. Prima, ik vindt het eigelijk wel heel erg schattig Maar als er wildvreemde mensen aan mijn buik gaan zitten, nee daar moet ik ook niks van hebben. [-X
Ik zit er eerlijk gezegd niet zo heel erg mee. Het speelt een beetje mee wíe er aanzit inderdaad, maar ach... zo eventjes een hand over je buik, het zal me een worst wezen eigenlijk. Zwangerschap ontroerd nou eenmaal mensen en het is ook gewoon iets heel moois. Snap wel dat het gewoon erg magnetisch werkt zo´n grote bol waar een nieuw leven in groeit. Moet wel zeggen dat ik het op prijs stel als mensen het eerst even vragen, maar als ze dat niet doen kan ik er nou ook niet bepaald wakker van liggen eigenlijk...
Je zit niet zomaar aan iemand's lichaam, het is wel zo netjes om dat eerst te vragen aan de zwangere voordat iemand met z'n handen aan je buik zit te voelen. Ik zelf zou het niet kunnen waarderen, vooral niet omgevraagd. gr.
Ik denk dat als mensen het vragen dat ik het geen probleem vind. Ik had van de week mijn jas aan (er is ook nog amper iets te zien) en toen was er iemand die even tegen mijn jas aan duwde. Ik was wel een moment verbaasd, juist omdat er nog niets te zien was.
Ik heb het niet zo heel vaak meegemaakt, maar zou het van collega`s en vrienden en familie wel accepteren. Een buik even aanraken is toch niet zo`n enorme ramp? Mogen ze dan ook geen hand op je schouder te leggen om je een te troosten of iets dergelijks? Maar vreemden zou ik ook niet fijn hebben gevonden. En als iemand er wel een probleem mee heeft: is je goed recht om dat te zeggen, het is jouw buik!
Ik heb het echt nog niet meegemaakt dat iemand ongevraagd aan mijn buik zit. Alleen mijn man voelt, maar zelfs mijn moeder niet eens. Dus heb er totaal geen last van. Ik heb toch ook geen uitstraling van afblijven, maar mensen in mijn omgeving gaan dit gewoon niet zo maar doen. Gisteren stond ik echter bij de miss Etam en toen vroeg er een oudere vrouw of ze aub even mijn buik mocht voelen. Ik was een beetje verrast omdat ik deze vraag nog niet eerder heb gehad. Ze vertelde dat ze zelf een miskraam heeft gehad in haar jongere jaren en daarna nooit meer zwanger is geweest en ze nu een nicht heeft die zwanger is (ongeveer net zo ver als ik) maar op 3 uur rijden woont en ze zou zo graag eens een zwangere buik voelen. Deze mevrouw oogde erg lief, dus heb haar maar even laten gaan. Ik vond het niet erg en deze mevrouw was er zichtbaar erg blij mee. Ach, heb ik gisteren toch weer iemand gelukkig gemaakt Groeten Jille
Het is nu 1x gebeurd door een collega'tje van me en ik vond het helemaal geen probleem Ik was er juist trots op!