Dag dames, Ik heb in een boek gelezen over bevalling, en daar stond dat na de bevalling en de geboorte van de placenta dat je nog niet klaar bent maar dat je een vervelende onderzoek krijgt. wat is die vervelende onderzoek na de bevalling dan? toucheren? groetjes, Parmessar
ik zou het niet weten, bij mij was het klaar nadat de baby eruit was en de placenta. Maar misschien bedoelen ze dat je vagina nog gecontroleerd wordt op uitscheuren.
Beetje raar om dat zo in een boek te zetten, lekker vaag... Ik weet dat als je hechtingen hebt gehad dat die gecontroleerd worden, maar voor de rest lijkt het mij dat ze het zaakje daar lekker met rust laten.
Hier geen raar onderzoek gehad hoor. De placenta is wat ze onderzoeken Na het hechten voelde ze nog wel even in je anus of alles dicht is
Hier geen scheuren enzo, maar ze heeft alleen even snel gekeken of ik gescheurd was. En de placenta bekijken ze of hij compleet is. Ik heb verder dan ook geen flauw idee :S
Hier ook geen raar onderzoek gehad na de bavalling. Placenta werd onderzocht of deze compleet was (restjes in de baarmoeder kunnen voor vervelende ontsteking zorgen). En omdat ik ingescheurd was, werd ik gehecht. Dat was alles.
nou ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en het enige wat de VK nog deed nadat de placenta geboren was is kijken of er scheuren zijn die moeten worden gehecht.
Dat is waarschijnlijk het controleren of er gehecht moet worden met gaasjes. Veel vrouwen vinden dit vervelend omdat het zacht gezegd erg gevoelig daar is.
Nou zeg dat wel ondanks de verdoving voelde ik goed dat ze de naald erin stak.... (ze was een beetje te vlug..)
Ik kan me geen vreemd onderzoek herinneren hoor... Oke, het hechten was niet prettig, maar verder gebeurden er geen vreemde dingen meer...