Ik zit erdoorheen,mijn dochter die heeft echt voor alles een gebruiksaanwijzing geloof ik, 1 slaapt ze nog steeds niet door,ze wil de fles van 7 uur niet met als gevolg dat ze een paar keer per nacht wakker wordt onrustig is en gewoon niet diep slaapt en dus ook honger heeft. 2 ze lust bijna niks,avond eten gaat redelijk en een bord pap ook maar voor de ret vers fruit spuugd ze uit een botterham eet ze ook niet lekker plakje worst of kaas niet echt gewoon niks. 3 verder is het een ondernemend leuk kind maar stilzitten kan ze dus ook niet, bijvoorbeeld als we wat gaan eten is madame de hele tijd bezig uit de stoel te komen of zich ergens uit te wurmen. ik zie misschien n alle negatieve dingen van mijn kleine meid,maar ik zit erdoor heen ik wordt nu gewoon geiriteerd als ze na een half uur slapen s 'middags zich weer meld om de hele tijd te zeuren. herkenen jullie dit
Mijn zoontje is ook 15 maanden en ik herken het niet. Maar ik geloof wel dat ze rond deze periode weer een sprongetje hebben, dus misschien heeft het daar mee te maken? Mag ik vragen waarom je dochter 's avonds nog een fles krijgt? In principe moet ze nu voldoende hebben aan haar avondeten en toetje. Tips heb ik helaas niet echt. Ik weet wel dat wanneer een kind niet wil eten, dwingen absoluut niet helpt. Vaak helpt het wel als jullie met smaak iets op eten, dan wordt ze nieuwsgierig en wil het zelf ook. Heel veel succes verder. En onthou: alles is altijd een fase (daar houd ik me altijd aan vast )
Wat naar! Ik heb geen advies/ oplossing, maar weet wel dat eetproblemen en slaapproblemen vaak samengaan. Mijn kind slaapt al sinds hij 5,5 maand is heel slecht en hij is nu 19 maanden! Dus ik ken het (ene) probleem. Ik heb besloten mij er aan over te geven, 's nachts niet op de klok te kijken en zoveel mogelijk bij te slapen (al lukt dat eigenlijk niet...) Ben inderdaad oververmoeid en dit uit zich o.a. in concentratie en geduld. Ik heb het boek "Lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley aangeschaft en ik moet zeggen dat het daarmee al een stuk beter is geworden en ik ga er weer opnieuw mee aan de slag. Maar is het ook dat je kindje niet genoeg aankomt, of zelfs afvalt? Ik zou me anders niet te druk maken over het eten. Het mag zeker geen strijd/ straf worden. Als mijn zoon niet goed eet, los ik het op met bijv. knijpfruit van Zonnatura, en ik geef borstvoeding en dat geeft mij dan wel de rust dat hij binnenkrijgt wat hij nodig heeft. En als hij niet wilblijven zitten, dan laat ik hem lopen en stop dan af en toe wat in zijn mond. Ik hoop dat je hier toch iets aan hebt en dat anderen misschien betere tips voor je hebben. Sterkte en succes!!
Vervelend voor je. Ik kan me voorstellen dat het je even te veel wordt. Hier met zoontje van 1 jaar en 3 weken deels herkenbaarheid qua eten dan. Slapen altijd al veel gedaan en nu nog 2 slaapjes op een dag ( 10 - 12 uur en van 13:30 tot 15 uur) gemiddeld. Voor slapengaan nog klein flesje en dan vaak vanaf 19 uur is het stil tot de volgende morgen 6:30. Wisselt qua tijd nog weleens. Eten: fruit moet hij ook niet, stopt het wel in zijn mond, maar spuugt het dan ook weer uit. Zelfs knijpfruit geprobeerd, maar ook geen succes. Potjes wil hij niet meer ( ben ik 3 wkn geleden mee gestopt) dus het is hier blijven aanbieden en vaak gewoon alle rommel opruimen en heel soms is er dan per ongeluk iets van het fruit opgegeten. Avondmaaltijd: ik maak wat klaar en wil hij niet dan heeft hij pech. Dat valt nog mee, maar ik trek geen potje open. Daar wilde ik zelf mee stoppen en dat heb ik nu sinds 3 weken ook gedaan. Potjes vind ik te glad en hij moet beter leren kauwen.
Ons zoontje krijgt ook nog elke avond een flesje of bekertje (wat hij wil) met warme melk..zonder gaat hij echt niet slapen TS, vermoeiend zulke kleintjes. Gelukkig heeft mijn zoontje het niet zo erg gehad. Wel heeft het bij hem ook heel lang geduurd voordat hij echt doorsliep. (sliep een hele tijd door, maar van een op andere dag was het elke nacht drama) Wij hebben hem 's nachts echt niks meer te eten gegeven. Toen hij 19 maanden was ( en ik hoogzwanger) was ik het zo zat dat we naar een paranormale therapeut zijn gegaan. Deze zei dat hij binnen 3 weken weer zou doorslapen. De 3 weken waren bijna om en nog geen verbetering. Maar opeens ging hij doorslapen en zelfs zijn slaapje van overdag veranderde van een half uur naar 3! uur
Ik herken het heel goed, het is alsof ik zelf het bericht had kunnen plaatsen! Hier ook niet willen eten, ook nog aan de avondfles en dan komt ze standaard rond 23.00 uur nog een keer en dan nog 1 a 2 keer midden in de nacht ergens tussen 2.30 en 5.00 uur. Doodvermoeiend, ik zou zo graag willen doorslapen! Verder is ze ook erg ondernemend en als het niet gaat zoals zij dat wil dan zet ze het op een brullen. Dat laatste herken ik van mijn oudste, dat is bij haar een fase geweest, schijnt bij de leeftijd te horen. Dus daar maak ik mij geen zorgen om. Wel om het eten en slapen. Ik kan je dus niet helpen met tips, alleen is het misschien wel fijn om te weten dat je niet de enige bent... Ik roep al een tijdje dat we de flessen moeten afbouwen 's nachts door er steeds minder in te doen en haar zo langzaam te laten afwennen. Misschien moet ik dat nu eindelijk maar eens een keer gaan doen. Ik ben alleen bang dat het nog meer wakkere momenten in de nacht oplevert door de honger. Maar ja, ze moet een keer leren dat eten iets is wat je overdag doet en niet 's nachts. Als ze na een nacht met minder melk hongerig is, dan zal ze misschien ook beter gaan eten in de ochtend. Het lijkt wel alsof ze het dag en nachtritme nog steeds niet doorheeft. Mijn kleine is trouwens 17 maanden nu.
Ben het met je eens ,ik zit ook iedere keer dt ik strenger moet optreden en melk moet afbouwen s'nachts het ergste is nog dat ze met 6 weken geen nachtvoeding meer nodig had en met 8 maanden is het weer begonnen of tenminste was de fles de enige manier om haar snel weer te laten slapen.Ik kan gewoon niet meer naar mijn werk zo moe ben ik en ik merk ook dat ik een leukere mama ben als ik wat meer rust heb s nachts dus ik denk dat we nou wat harder moeten worden en op ze minst de fles afbouwen. ben benieuwd hoe het gaat verlopen8)
Tja het flesje melk is een ideaal troostmiddel natuurlijk. Dat is het lastige, ik snap het ook wel. Ze is nog zo klein, als ze van een flesje blij wordt...tja waarom dan niet geven? Maar ja, zo sluipt er een gewoonte in die heel vermoeiend is. Bij ons is het zo dat ze in totaal iets van 2 of 3 weken heeft doorgeslapen, verder niet. Ik heb vandaag nog maar eens gebeld met mijn consultatieburo. Die gaven de tip om steeds evenveel cc te blijven geven en om de melk vervolgens te vermengen met water. Eerst een beetje water en veel melk en dan in stapjes steeds meer water gaan toevoegen. Dan kan ze wel evenveel drinken als normaal, maar ze zal het steeds minder lekker gaan vinden en het dan uit zichzelf laten staan. Dat ga ik vanaf deze nacht proberen. Ze werd net al wakker dus ik rende al met de fles naar boven (met 20 cc water en 180 cc melk), maar ze wilde de fles niet! Had een droompje blijkbaar en wilde alleen maar weer verder slapen.
Ik ben inderdaad gister ook begonnen met de pap erin weg te laten hahah,ze heeft haar fles wel om 11 uur leegedronken,en werdt toen weer wakker om 4 uur even speentje gegeven en om 5 uur geloof ik maar toen ben ik niet gegaan en was ze ook weer meteen stil en om half 7 was ze nog niet wakker,nou dan is deze nacht voor mij al een hele verbetering.ze is momenteel wel weer ziek dus ik wil het niet meteen al te hard aanpakken,maar we gaan het nu zeker afbouwen. ik hou je op de hoogte
euhm, mijn zoontje is 1,5 jaar en krijgt om 16u een boterham, om 18u aardappeltjes met groentjes en vlees en om 20u een fles van 300cc met 8 lepeltjes dikkingsmiddel van Bambix erin.
Het lijkt wel of onze kleintjes meegelezen hebben, hier ook een goede nacht achter de rug! Laatste fles voor het slapen gaan was om acht uur. Na het wakker worden van een droompje rond elf uur (en géén fles) kwam ze pas weer om 6.15 uur de volgende ochtend Toen een fles van 20 cc water en 180cc melk en om 8.30 uur was pas weer wakker. Heeeeel vreemd dit, maar wel heerlijk Als je meisje ziek is dan zou ik inderdaad niet teveel veranderen. Eerst maar eens lekker uitzieken.