Mijn zoontje is vandaag 7 weken en krijgt sinds ongeveer 2 weken voeding voor Hongerige baby's (was begonnen met Friso maar gebruik sinds een week Nutrilon Forte). HIj doet het goed met de Forte, hij krijgt nu 5 flesjes van 150+5 en slaapt de nacht grotendeels door (van 01.00 tot 06.00 uur ongeveer). Het vreemde is alleen dat hij overdag de 4 uur tussen de voedingen niet volmaakt, na 3,5 uur begint hij al te zoeken en te huilen enzo. Zijn flesjes gaan ook altijd binnen no time op, tot aan het schuim toe! Ik ben vanmorgen met hem op de weegschaal gaan staan en met zijn kleertjes en luier aan kwam hij al op 6,5 kilo! Het gekke is dat hij 2,5 week geleden op het CB nog maar 4,3 kilo (zonder kleertjes) was. Nou ja, als we dan even ruim rekenen met de luier en kleding, is hij nu in ieder geval al we over de 5 kilo. Als ik dan kijk op de verpakking, mag hij nu al 5 flessen van 180+6. Ik wil dat dan ook doen, maar ik vraag me af of dat niet te zwaar zal vallen. Het CB raadde 2,5 week geleden al af om gelijk zoveel voeding in een keer te geven, omdat hij nog te klein is. Maar ja, dan denk ik als hij er behoefte aan heeft? Wat zouden jullie doen?
Je zou het langzaam kunnen ophogen 10cc per fles, en dan iedere dag wat meer tot de 180cc. Mijn zoontje weegt nu 5300 gram en mag van het CB 6x150/5 hebben. En als hij evt. de nachtvoeding overslaat mag ik evt. 180/6 gaan geven en dat 5x. Je zou het gewoon kunnen proberen. Je moet je kindje geen honger laten leiden. Mijn zoontje komt vaak ook na 3 uur, en krijgt dan gewoon een flesje. Een andere keer komt hij pas na 4 en een half uur. Wij hebben ook de ene keer meer honger als de andere keer zo zit het nou eenmaal in elkaar. Ik zou gewoon je kleintje een flesje geven na 3 uur als hij komt. En kijk of je het evt. 10cc per fles kan verhogen. Je kan het ook uitrekenen lichaamsgewichtx150 is het aantal cc wat je gemiddeld mag geven en dat delen door je aantal flessen. Succes...
de gewone weegschaal is meestal niet betrouwbaar genoeg heb dat hier ook geprobeerd maar het cb had een andere uitslag. Zit vaak teweinig precizie in. Ik heb ook een hele forse knul en ik heb altijd gehanteerd dat als hij honger had er gewoon gegeten werd. Niet teveel op schema's letten. Dit was altijd meer dan op de verpakking stond. hij liep altijd een stap voor. Hij regelt het zelf wel. En dat klopt. Hij dronk eerst heel veel en nu heeft hij weer een periode dat hij wat minder honger heeft. komt vanzelf goed. hollands welvaren toch!
hallo, ik geef mijn hongerige (!) zoon ook voeding voor hongerige baby's. bij het laatste gesprek bij CB (visite aan huis) heb ik aangegeven dat ik het gevoel heb dat hij niet genoeg binnenkreeg, omdat hij veel huilde (huilen had geen andere oorzaak) toen kreeg hij 3x 130/4 en 3x 150/5. het CB raadde mij aan om gewoon hem een liter op een dag te geven 5x 180/6 (=200ml voeding per fles). als hij wat liet staan, dan was dat geen probleem. Nu heb ik het idee een veel blijere baby te hebben. Omdat hij nog maar een paar dagen tot 5u slaapt (cb zei dat als Tim om 5.30u wakker werd met het laatste flesje om 23u, we de voeding van 5.30u als ochtendvoeding konden rekenen) zorg ik er wel voor dat ik gedurende de dag ervoor zorg dat ik 2 schepjes voeding (= ongeveer 60ml voeding) overheb zodat ik dat eventueel kan gebruiken snachts mocht hij dan nog eens komen. hij heeft het nog niet nodig gehad.
Het lijkt mij persoonlijk best heel veel, maar dat komt omdat Kyra pas met een maand of 4 naar de 180+6 ging. Toen ze een week of 7 was, kreeg ze nog 120+4. Maarja, niet ieder kind is hetzelfde, en als jouw kindje het er goed op doet, waarom niet!
shirley is nu 5 weken en drinkt ook al de flessen van 150/5 leeg en ja ik ga haar als ze beter is (ze is nu grieperig) en ze drinkt de flessen nog steeds leeg en is dan nog zo huilerig ga ik haar ook op 180/6 zetten als een kind honger heeft moeten ze eten
Hier ook een hongerig kind, gaf eerst bv (6 weken) hij heeft deze periode bijna alleen maar gehuild, toen gestopt en overgegaan op Nurilon standaard da ging gelijk beter, maar snel was het weer mis tussen de voedingen, toen de Forte en dit gaat prima. Ook hier ging he snel met de ophogingen, ik gaf de laatste keer dat ik bij het cb was ong. 2,5 week geleden 3 keer 150 en 2 keer 180 Ismael woog toen 5,8 kilo en was 8 weken, nu is hij 10 en halve week en ik geef nu ook 5 keer 180, dat hij bijna altijd helemaal opdrinkt, zonder iets terug te geven...meestal zelf happend naar meer , maar na een dikke boer, is hij er toch wel tevreden mee..
Mijn zoontje is bijna 9 weken en krijgt 5x150/5. Ik wilde ook 5x180 gaan geven (volgens verpakking Nutrilion mag hij dit ook) maar op cb zeiden ze dat als hij het niet nodig heeft, ik dit niet moest geven (niet overvoeden). Mocht hij eerder komen om te eten dan ga ik pas meer geven. Ik geef hem wel de laatste voeding (22.30 uur) 180 cc. Puur omdat hij dan misschien wat langer slaapt. Hij dronk gisteren niet alles op maar sliep al wel een half uur langer. Hij werd om 5.35 wakker maar heeft geen honger. Ik lig dan meestal nog even op de bank met hem te slapen en krijgt dan de eerste voeding tussen 06.30 - 07.00 uur.