Draaien bij 6,5 maand: hier nog geen actie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Popsel, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Popsel

Popsel Actief lid

Jun 24, 2007
    281
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje is 6,5 maand en doet nog geen poging om te draaien. Ik weet wel dat ze het kan: als ik haar help weet ze hoe ze haar beentje/knietje en handjes moet houden en vind ze het ook even leuk op haar buik.
    Maar zelf doen? Nee hoor.

Ook niet als papa en mama gek staan te doen en met speeltjes te zwaaien om maar een beetje beweging te krijgen 8)

Ze is erg sterk met haar hoofdje / wil graag 'staan' op schoot en kan ook al goed stevig zitten voor heel eventjes.

Nu weet ik dat elk kindje het op zijn/haar eigen tempo doet maar wil soms even de geruststelling van mede mama's lezen. Of geen geruststelling uiteraard, ben benieuwd!

Gr.

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Mijn zoontje was ook redelijk laat, met 6 maanden (rug naar buik) en 6,5 maand (buik naar rug). Ik dacht ook dat het nooit zou gebeuren maar opeens deed ie het ;) Dus misschien dat ze het morgen opeens doet!

Overigens was mijn zoontje laat in zijn hoofd omhoog houden en draaien, maar heeft ie de ontwikkeling daarna juist in een rap tempo gedaan.

3. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Hi hi, hier nog een kindje van 6 1/2 maand (jongen) die het allemaal wel best vindt...

Staan en zelf zitten op schoot vindt hij veel leuker!
    We oefenen echt wel met omdraaien en we hoeven alleen zijn ene beentje maar een duwtje te geven en dan draait hij zelf om maar hij heeft het nog nooit helemaal "zelf" gedaan!

Gewoon blijven stimuleren, misschien gaat ze wel nooit draaien en eerst zitten.

Wat je al zegt; ieder kind zijn eigen tempo en eigen maniertjes! Geen zorgen om maken, ze doet waar ze zelf aan toe is.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter vond buikliggin verschrikkelijk... Dus dat is wel een verschil. Maar die ging pas rollen met 9,5 maand. Wel zat ze stevig vanaf 6 maanden (dus waarom liggen? zal ze gedacht hebben...) .
    Vanaf 9,5 maand ging het ook ineens snel. Rollen, billenschuiven, zelf gaan zitten en optrekken aan de tafel. In 6 weken tijd had ze dat ineens door...
    Lopen duurde weer wat langer ;) wel vanaf 13 maanden ongeveer aan de hand, maar los vanaf 16 maanden.

Rollen hebben wij trouwens veel geoefend op ons grote bed ;) . Het leek alsof ze zich daar veiliger voelde dan op de harde grond. Want ze is eigenlijk heel voorzichtig, maar nu nog, duikt ze (flink afzetten!) en laat ze zich vallen wanneer ze eens op ons bed speelt.

5. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier ook een meisje van bijna 7 maandjes...die niet wil draaien.
    ze kan het wel maar vind het allemaal wel best...ze staat en zit (al helemaal zelf) liever...maak me er niet zo druk om..weet dat ze het kan en ze zal het vanzelf ook wel meer gaan doen al ze daar zin in heeft ;)

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Hier is ze pas sinds afgelopen week begonnen met het draaien van rug-naar-buik. Maar dat heeft ze nu ook wel ontdekt hoor. De andere kant oprollen (van buik-naar-rug) doet ze nog niet, ik probeer haar wel met terug rollen te laten voelen hoe die beweging voelt, snap je?

Verder heeft elke baby zijn of haar eigen tempo!!

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Hier ook een babyboy van 7,5 maand die niet wilt draaien.
    Hij draait wel helemaal naar de zijkant maar verder wilt hij niet.
    Als hij op zijn buik ligt vind hij het wel even leuk maar daarna is het voor hem genoeg.
    Hij kan gewoon al goed zitten eigenlijk.
    Als ik hem op zijn buik leg kan hij wel weer zelf terugdraaien:D
    Ze doen toch wel waar ze zelf zin in hebben.
    Zo vind hij het ook leuk om te staan op je schoot en lekker te wiebelen als hij zit.
    Veel leuker dan op je buik!

8. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    goh ik zat me ook al druk te maken. hier een zoontje van ook 6,5 maand die nog niet rolt. mijn oudste was 5 maand. wel rolt hij op zijn zij. ik probeer het wel te stimuleren, maar t zal vanzelf wel komen. misschien vind ie t wel niet interessant genoeg haha

9. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hihi, hier ook nog een babyboy van bijna 7 maanden die het allemaal wel best vindt...
    buikliggen is 1 min leuk maar langer niet hoor.
    Ach zal vast wel goed komen, toch?! :p

Share This Page