Schoenenvraagje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by raspberry, Jan 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

even een vraagje; ik heb een kortingsbon van 15 euro voor een schoenenzaak en wilde die gebruiken om Thirza's eerste schoentjes te kopen, (iets anders hebben we momenteel echt niet nodig).
    Maar... de bon is tot donderdag geldig en Thirza loopt nog niet los, (zal niet lang meer duren denken we, ze loopt wel langs de tafel, aan 1 hand inmiddels en durft over te stappen van tafel naar bank).
    Dus, nu loop ik te denken wat handig is: schoentjes kopen in een maat groter dan ze nu heeft, of toch de maat die ze nu moet hebben? Wat zouden jullie doen?
    (Ik weet dat ze ze pas aan 'mag' hebben als ze een week of 6 los loopt).

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Volgens mij moeten eerste schoentjes helemaal aangemeten worden en lijkt het me niet verstandig om nu een maatje groter te kopen. Denk dat je voor die 15 euro lekker wat anders moet kopen en als je dochtertje echt loopt, de juiste maat aan laten meten.

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou naar de schoenenzaak gaan en daar even vragen aan de winkelmedewerkers wat het beste is.
    Lijkt me dat ze dat wel weten :)

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik zou zelf eventjes kijken wat ze voor schoentjes hebben... Zelf liep m'n dochter al vrij snel op wat stevigere schoentjes : simpelweg omdat ze buiten ook wilde lopen (achter haar loopkarretje in het begin) en ze iets nodig had, wat waterdicht was.
    Dus als ze iets heel soepels hebben, maar wel warm en waterdicht, zou ik zelf denken: Halen..
    Maar ik weet niet hoeveel jou kindje buiten wil/kan lopen nu.

En anders kijken of ze leuke aanbiedingen hebben en dan toch een maat groter kopen, maar dan wel iets, waarop je zelf weinig tot niets hoeft toe te leggen. Past ze ze uiteindelijk niet, dan heb je niet te veel 'weggegooid' .

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Misschien kun je het "probleem" voorleggen in de winkel zelf. Als het een goeie zaak is die ook nog aan klantenbinding wilt doen dan zeggen ze misschien wel dat je de bon later ook mag inwisselen! Ik zou nu nog geen schoentjes kopen, deze moeten echt goed passen. Zodat ze goed kan lopen en staan ermee. Zo'n kindervoetje moet nog een leven lang mee.

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0

idd !
    niet eerder schoentjes kopen , zodra ze los kan lopen ....
    zo'n voetje , moet opgemeten worden ....

koop wat anders leuks voor die 15 euro !

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    even tussendoor dan maar: Maar wat geven jullie je kindje nu dan aan de voetjes? Of laten jullie ze nu gewoon niet lopen buiten?
    Slofjes en dergelijke zijn nu niet zo praktisch... ?
    M'n dochter heeft zo'n 6 tot 8 weken aan de hand gelopen voor ze los liep... ze is erg voorzichtig :)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mijn zoontje loopt nog niet los alleen aan de tafel en aan 2 handen dus buiten gaat ie alleen in de buggy en anders niet. Dus hier hebben we dat probleem niet. maar binnen loopt ie op leren slofjes en voor buiten draagt ie van die stevige slofjes met anti slipzool (wel zachte zool), maar idd niet erg geschikt voor nat weer...

9. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Mijn zoontje doet dat al ruim 1,5 maand en loopt nog niet los... wil dus niks zeggen ;)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou minimaal een maat groter nemen. Mijn zoontje kon ook bijna lopen. Maar dat heeft wel maanden geduurd voordat hij helemaal los liep. Gemiddeld doen ze zo'n 3 maanden per maand. Dus als je kleintje nog 2 maanden wacht, en dan moet je nog 2 maanden wachten voordat zo'n schoentje aan kan, ben je zeker een maat verder..

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Pfff ik vind het moeilijk! Sasha had d'r eerste schoenen met 11.5 maand ofzoiets, dat was maatje 17. Ze is in 4 maanden tijd naar 20-21 gegaan.

Share This Page