Minder beweging, maak me zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hinata, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ik ben nu iets meer dan 30 weken zwanger en sinds 2 dagen voel ik de kleine nog maar amper bewegen. Eerst kon ik er niet van slapen zoveel dat ie bewoog, maar nu is het gewoon echt rustig en kan ik niet slapen van het piekeren!

Wie heeft dit nog meer?

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik zou gewoon even de VK bellen voor je eigen gemoedsrust: het is echt niet fijn om zo te piekeren! (ik had ook dagen dat ik de baby meer en minder voelde bewegen, maar ik had de placenta dan ook aan de voorkant liggen en dan voel je sowieso minder)

Succes!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als het beduidend minder is dan voorheen moet je altijd de vk bellen. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Je kindje kan om de verticale as gedraaid zijn, zodat de beentjes niet tegen je buikwand schoppen. Ik vind 2 dagen een stuk minder voelen best een tijd, ik zat na 2 uurtjes minder beweging al tegen het plafond.

4. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Het kan heel goed zijn dat je baby gedraaid is en niet meer met zijn beentjes tegen je buikwand aanschopt. Maar als ik jou was zou ik je vk bellen. Zij kan even naar het hartje luisteren en dan ben je weer gerustgesteld.

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    het kan ook zijn dat je kindje al haar/zijn inspanning gebruikt om in te dalen! MAar als het je echt niet goed zit moet je altijd de verloskundige bellen die kan je geruststellen als er niks aan de hand is meid!

6. Hinata

Hinata Actief lid

22 nov 2009
    148
    0
    0
    Ben gister nog op controle geweest in 't ziekenhuis en hartfilmpje van de kleine gekregen en een echo, het zag er allemaal goed uit

vandaag nog een keer terug geweest voor hartfilmpje van de kleine en was ook weer goed :) waar de weinig beweging dan vandaan komt? geen idee, ik moest het in de gaten houden en als ik het niet vertrouwde weer bellen

7. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    bij mij helpt het ook wel als ik op mijn linkerzijde ga liggen.. dan voel ik het ineens trappelen of iets dergelijks........

8. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Bij mij werkte dat ook.

9. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goed zo, Hinata dat je gebeld hebt! En super fijn dat het allemaal goed is met je kleintje!

10. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Ik heb dit inderdaad ook gehad en in het ziekenhuis bleek dat de placenta precies tussen de baby en mijn buikwand in lag. Vandaar dat ik het minder voelde bewegen. Helaas is de placenta niet meer anders gaan liggen, zodat ik inderdaad de rest van de zwangerschap de baby een stuk minder heb gevoeld.

11. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voelde het kindje ook bijna niet meer toen ik 33 wkn zwanger was, wel gebeld en gelijk aan de monitor. Bleek dat het kindje idd veel te rustig was. De volgende ochtend is het kindje met een spoedkeizersnede gehaald. Ze weten geen oorzaak, maar ze zeiden wel dat als ik niet had gebeld het wel heel anders af had gelopen.... Mijn zoontje word binnenkort trouwens al 2 jaar! Dus het is allemaal goed gekomen gelukkig. Wil je niet bang maken, maar bij twijfel altijd de VK bellen. Beter 10 x te veel bellen dan 1x te weinig.

Deel Deze Pagina