wat is dit???

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

uitstrijkje laten maken!

2. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad,
    de dokter zei dat dit wel oud bloed was, ook was
    er toen gewoon bloed bij.
    Maar dat blijft vast zitten ofzo
    ik had ook enorm veel pijn

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Uh dat kost geld allicht? ;) En tsja, dan kunnen al huisartsenpraktijken dit wel regelen, maar dan gaat wel onze premie zorgverzekering omhoog ;) En dan is het natuurlijk ook niet goed!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee, daar heb je dan weer gelijk in.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat slaat echt nergens op nee. Vraag me dan af wat ze zegt als iemand smiddags belt met een hartinfarct :$ Kijk maar of je morgen terug kunt bellen!?

Flauwekul natuurlijk, maar ook voor een vinger tussen de deur bel je niet de volgende dag.

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Gaat inderdaad ook wel om de kosten inderdaad. En als mensen de hele dag door kunnen bellen gaat natuurlijk niet de hele tijd de telefoon. Dat zit diegene de helft van de tijd te niksen.

En een telefoniste kunnen ze er niet neerzetten. Je moet echt wel een medische opleiding gehad hebben. En als je die hebt gehad wil je echt niet de hele dag achter de telefoon zitten.

Maar als je weet dat je vóór een bepaalde tijd moet bellen kun je daar toch gewoon rekening mee houden? Al snap ik wel dat je daar niet altijd aan denkt.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Voor dat soort dingen hebben de meeste huisartspraktijken een spoednummer.

Overigens, bij vermoeden van een hartinfarct zou ik niet de huisarts bellen maar 112 ;)

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Een telefoniste de hele dag door aan de telefoon kost ook geld!

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ja dat snap ik. Maar toen ze voor een misschien wel gebroken vinger smiddags op de spoedlijn belde werdt er gezegd dat ze voor 10u had moeten bellen en ze nu dus te laat is.

10. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Dat vind ik vreemd. Voor de spoedlijn gelden geen tijden. ;) Mocht zij toen ook niet meer langs komen die dag?:(

Ik werk ook in een huisartsenpraktijk en wij zijn een van de weinige die de HELE dag door afspraken maken, uitslagen doorgeven etc. Er zit dus ook de hele dag iemand aan de tel. Tussen 12 en 13 doen wij het in princiepe niet maar dan nog hebben wij geen band erop. We staan mensen te woord en als ze niet weten dat tussen 12 en 13 pauze is dan vragen wij of ze daar de volgende keer rekening mee willen houden en maken alsnog een afspraak of wat de patient ook wil.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee mocht niet langskomen.. Heb met een kwaaie kop net zo lang gebeld tot ik een andere assistent kreeg.. na een half uur was het gelukt en kon meteen terecht... HA heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's.. twee botsplinters in mn middelvinger..

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08.00-12.45 en van 15.30-17.00u. En dan nog vind ik dat eigenlijk te veel. Kom bijna niet toe aan de rest. De financiele administratie doe ik thuis omdat daar op de praktijk gewoon geen tijd voor is.

Dan vraag ik me wel af, hoeveel patienten hebben jullie en hoeveel assistentes/artsen? Misschien dat dat veel uitmaakt.

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    onze huisarts is ook de hele dag beschikbaar! vind ik ook niet meer dan normaal hoor... en als het niet mogelijk is moet er maar gewoon meer personeel ingehuurd worden! en je kan wel zeggen een huisarts is geen liefdadigheids instelling maare wij zijn allemaal mensen die netjes hun zorgverzekering betalen dus door wie wordt meneer de huisarts betaald??? juist ja... dus ja ik vind dat we daarom zeker recht hebben om te klagen als iets niet goed is

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Wij hebben hier 4 vast huisartsen, een spoedarts 3x per week en huisarts in opleiding met allemaal een eigen spreekuur.. elke arts heeft een eigen assistent maar er zitten er maar 2 op de lijn elke ochtend.. Dus op 3 dagen zitten er 6 artsen, de andere 2 dagen 5 artsen.. Dan vind ik afspraken maken tussen 8.00 en 9.30/10.00 uur niet echt handig.. je komt er domweg niet door als je na 8.15 uur belt..

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Dat zal wel dat je verzekering betaald. Maar weet je wat een huisarts krijgt voor een consult van een patient? 9 euro! Daar kun je vrij weinig mee. En tuulijk ziet een arts veel patienten op een dag. Maar dat is haast niet te vergelijken met wat er allemaal betaald moet worden.
    En het wordt steeds erger. Ze moeten steeds meer doen voor steeds minder geld. Dus een extra assistente erbij is niet altijd financieel haalbaar.

Vind het altijd een beetje dom gedacht. Dat omdat je verzekering betaald je alles kunt krijgen wat je wil. Dat werkt natuurlijk niet zo.

16. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben 3 artsen die alledrie 4 dgn werken. Daarnaast en Spv, diabetes verpleeg$kundige, longverpleegkundige, cardiovasculair verpleegkundige en elke dag 3 assistentes.

Maar idd, alleen vóór half 10 kunnen bellen is niet te doen, niet voor assistente én niet voor de patienten.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    en als er dan ook nog zo'n tang van een assistente zit:) mijn buurvrouw mocht ook niet langskomen met haar dochtertje.. ze heeft astma en kreeg het idee dat de medicijnen op dat moment zijn werk niet meer deed.. was niet levensbedreigend ofzo maar wachten tot de volgende dag was ook weer geen optie.. Kindje is 1.5

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vind wel als wanneer er hulp nodig is deze ook geboden moet worden.. waarom heb je anders een ha nodig als deze nooit bereikbaar is??? en ja ik ben wat dat betreft een echte hollander die waar voor zn geld wil ;)

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0

3 weken nadat ik bevallen was kreeg ik een ernstige bloeding thuis ik de huisarts gebeld nou zegt die assistente ik laat de ha zometeen wel terugbellen hahaha tegen de tijd dat hij terugbelde was ik al met sirenes onderweg naar het ziekenhuis :D:D

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Tuurlijk moet je hulp krijgen als het nodig is, verzekerd of niet.

Sorry, reageer een beetje geirriteerd. Krijg op mijn werk al genoeg gezeik over me heen. Dus schiet altijd in de verdediging als het over huisartsenzorg gaat :)

Werk in een achterstandswijk. Daar hebben mensen nog nooit gehoord van afspraken maken. En ze kunnen alleen nederlands als ze iets nodig hebben. O ja, scheldwoorden kennen ze in het nederlands ook in alle kleuren.

Even als toevoeging. Ik ben totaal niet discriminerend. Maar vind het wel dom als mensen in een ander land gaan wonen maar niet eens de laat willen leren.

Deel Deze Pagina