Ik heb dat ook gehad, de dokter zei dat dit wel oud bloed was, ook was er toen gewoon bloed bij. Maar dat blijft vast zitten ofzo ik had ook enorm veel pijn
Uh dat kost geld allicht? En tsja, dan kunnen al huisartsenpraktijken dit wel regelen, maar dan gaat wel onze premie zorgverzekering omhoog En dan is het natuurlijk ook niet goed!
Dat slaat echt nergens op nee. Vraag me dan af wat ze zegt als iemand smiddags belt met een hartinfarct Kijk maar of je morgen terug kunt bellen!? Flauwekul natuurlijk, maar ook voor een vinger tussen de deur bel je niet de volgende dag.
Gaat inderdaad ook wel om de kosten inderdaad. En als mensen de hele dag door kunnen bellen gaat natuurlijk niet de hele tijd de telefoon. Dat zit diegene de helft van de tijd te niksen. En een telefoniste kunnen ze er niet neerzetten. Je moet echt wel een medische opleiding gehad hebben. En als je die hebt gehad wil je echt niet de hele dag achter de telefoon zitten. Maar als je weet dat je vóór een bepaalde tijd moet bellen kun je daar toch gewoon rekening mee houden? Al snap ik wel dat je daar niet altijd aan denkt.
Voor dat soort dingen hebben de meeste huisartspraktijken een spoednummer. Overigens, bij vermoeden van een hartinfarct zou ik niet de huisarts bellen maar 112
Ja dat snap ik. Maar toen ze voor een misschien wel gebroken vinger smiddags op de spoedlijn belde werdt er gezegd dat ze voor 10u had moeten bellen en ze nu dus te laat is.
Dat vind ik vreemd. Voor de spoedlijn gelden geen tijden. Mocht zij toen ook niet meer langs komen die dag? Ik werk ook in een huisartsenpraktijk en wij zijn een van de weinige die de HELE dag door afspraken maken, uitslagen doorgeven etc. Er zit dus ook de hele dag iemand aan de tel. Tussen 12 en 13 doen wij het in princiepe niet maar dan nog hebben wij geen band erop. We staan mensen te woord en als ze niet weten dat tussen 12 en 13 pauze is dan vragen wij of ze daar de volgende keer rekening mee willen houden en maken alsnog een afspraak of wat de patient ook wil.
Nee mocht niet langskomen.. Heb met een kwaaie kop net zo lang gebeld tot ik een andere assistent kreeg.. na een half uur was het gelukt en kon meteen terecht... HA heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's.. twee botsplinters in mn middelvinger..
Wij zijn telefonisch bereikbaar van 08.00-12.45 en van 15.30-17.00u. En dan nog vind ik dat eigenlijk te veel. Kom bijna niet toe aan de rest. De financiele administratie doe ik thuis omdat daar op de praktijk gewoon geen tijd voor is. Dan vraag ik me wel af, hoeveel patienten hebben jullie en hoeveel assistentes/artsen? Misschien dat dat veel uitmaakt.
onze huisarts is ook de hele dag beschikbaar! vind ik ook niet meer dan normaal hoor... en als het niet mogelijk is moet er maar gewoon meer personeel ingehuurd worden! en je kan wel zeggen een huisarts is geen liefdadigheids instelling maare wij zijn allemaal mensen die netjes hun zorgverzekering betalen dus door wie wordt meneer de huisarts betaald??? juist ja... dus ja ik vind dat we daarom zeker recht hebben om te klagen als iets niet goed is
Wij hebben hier 4 vast huisartsen, een spoedarts 3x per week en huisarts in opleiding met allemaal een eigen spreekuur.. elke arts heeft een eigen assistent maar er zitten er maar 2 op de lijn elke ochtend.. Dus op 3 dagen zitten er 6 artsen, de andere 2 dagen 5 artsen.. Dan vind ik afspraken maken tussen 8.00 en 9.30/10.00 uur niet echt handig.. je komt er domweg niet door als je na 8.15 uur belt..
Dat zal wel dat je verzekering betaald. Maar weet je wat een huisarts krijgt voor een consult van een patient? 9 euro! Daar kun je vrij weinig mee. En tuulijk ziet een arts veel patienten op een dag. Maar dat is haast niet te vergelijken met wat er allemaal betaald moet worden. En het wordt steeds erger. Ze moeten steeds meer doen voor steeds minder geld. Dus een extra assistente erbij is niet altijd financieel haalbaar. Vind het altijd een beetje dom gedacht. Dat omdat je verzekering betaald je alles kunt krijgen wat je wil. Dat werkt natuurlijk niet zo.
Wij hebben 3 artsen die alledrie 4 dgn werken. Daarnaast en Spv, diabetes verpleeg$kundige, longverpleegkundige, cardiovasculair verpleegkundige en elke dag 3 assistentes. Maar idd, alleen vóór half 10 kunnen bellen is niet te doen, niet voor assistente én niet voor de patienten.
en als er dan ook nog zo'n tang van een assistente zit mijn buurvrouw mocht ook niet langskomen met haar dochtertje.. ze heeft astma en kreeg het idee dat de medicijnen op dat moment zijn werk niet meer deed.. was niet levensbedreigend ofzo maar wachten tot de volgende dag was ook weer geen optie.. Kindje is 1.5
ik vind wel als wanneer er hulp nodig is deze ook geboden moet worden.. waarom heb je anders een ha nodig als deze nooit bereikbaar is??? en ja ik ben wat dat betreft een echte hollander die waar voor zn geld wil
3 weken nadat ik bevallen was kreeg ik een ernstige bloeding thuis ik de huisarts gebeld nou zegt die assistente ik laat de ha zometeen wel terugbellen hahaha tegen de tijd dat hij terugbelde was ik al met sirenes onderweg naar het ziekenhuis
Tuurlijk moet je hulp krijgen als het nodig is, verzekerd of niet. Sorry, reageer een beetje geirriteerd. Krijg op mijn werk al genoeg gezeik over me heen. Dus schiet altijd in de verdediging als het over huisartsenzorg gaat Werk in een achterstandswijk. Daar hebben mensen nog nooit gehoord van afspraken maken. En ze kunnen alleen nederlands als ze iets nodig hebben. O ja, scheldwoorden kennen ze in het nederlands ook in alle kleuren. Even als toevoeging. Ik ben totaal niet discriminerend. Maar vind het wel dom als mensen in een ander land gaan wonen maar niet eens de laat willen leren.