hallo allemaal, onze dochter van 8 maanden is heel vaak ziek vandaag werd ik weer gebeld door het kdv of ik haar wou komen halen omdat ze een tempratuur had van 35.9 en haast niet reageerde. ze had sins maandag avond t/m gister nog 40 graden koorts. nog geen 2 weken geleden had ze een antibiotica kuur gehad omdat ze meer als 1 week koorts had en daar voor heeft ze een paar dagen in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroginsgevaar toen had ze de waterpokken. mijn baas kan me onderhand schieten die vroeg of mijn man haar niet kon halen maar die is de keren hiervoor ook al naar huis gegaan en ik vindt niet dat het altijd bij hem terecht moet komen. we moeten zo dus weer met haar naar de dokter die houd haar al extra goed in de gaten en er werd mij ook gevraagd om als er weer wat was te bellen. familie heb ik helaas niet in de buurt wonen die haar op kan halen en vrienden tja vindt niet dat ik daar een ziek kind heen kan brengen als ze zelf kinderen hebben en ik niet weet waarom ze zo vaak koorts heeft. op het kdv vonden ze het ook al niet normaal hoevaak ze ziek was en neem aan dat ze het daar niet voor niks zeggen. is jullie kindje ook vaak ziek?? en hoe lossen jullie dit op met het werk?? ik werk overgens maar 2 dagen. donderdag heb ik weer een vervroegde afspraak met de kinderarts daar lopen we omdat ze prematuur geboren is ze vonden wel al dat ze niet al te best groeit misschien komt dat ook wel omdat ze zo vaak ziek is. fijn dat ik even mijn verhaal van me kan afschrijven en hoop dat er mensen zijn die me een beetje gerust kunnen stellen groetjes veronique
mijn zoon is niet vaak ziek gelukkig.maar komt ook niet op een psz. ik hoor wel opvallend vaak dat kinderen die naar een psz heel vaak geregeld ziek zijn. soms moeten ze zelfs een paar maanden thuis blijven van de kinderarts om op verhaal te komen.het is ook wel logisch dat ze steeds ziek wordt want van antibiotica wordt je nu niet bepaald sterker. en van vaak ziek zijn ook niet. haar weerstand is dus erg slecht en op zo'n pzs zitten veel kindjes bij elkaar die vanalles meedragen. msischien is het bij jullie een optie om haar eerst goed aan te laten sterken. het zal je dan wel je baan gaan kosten zo te lezen maar zo doorgaan lijkt me ook geen optie voor jullie kleintje. wat zegt de dokter ervan? veel beterschap en sterkte.
mijn dochter is ook heel vaak ziek, verder niets ernstigs, maar vaak ooronsteking, buikgriep,griep etc. zij gaat ook 2 dagen in de week naar het kdv, ik moet haar ook gemiddeld om de 2 weken eerder ophalen omdat ze koorts heeft of iets dergelijks...mijn werkgever is er ook helemaal niet blij mee, in het begin was er nog wel wat begrip, maar dat wordt steeds minder! het is ook wel lastig, ik geef autorijles en telkens als ik weg moet, moeten die leerlingen afgebeld worden en ik kan het niet een andere dag inhalen, want dan heb ik geen oppas.. ik wil het nu nog even aankijken, zal het even afkloppen, maar de laatste 3 weken gaat het een stuk beter! maar anders moet ik toch stoppen voorlopig met het werken, maar hopelijk is dit niet nodig! succes ermee!
Milan is sinds hij naar het kdv gaat vaker niet lekker. Echt ziek wil ik het niet noemen. Voornamelijk verkouden. Ook heeft hij al een aantal keer braken/diarree gehad. Hij gaat maar een ochtend naar 't kdv. Mocht hij dan ziek zijn dan zal wrs mijn man milan halen. Hij werkt op kantoor en is "misbaar". Ik werk en een huisartsenpraktijk en zou alles in de soep lopen, zeg maar. Maar gelukkig is het nog niet voor gekomen. Wens je heel veel beterschap en hopelijk knapt ze goed op!
Tot onze dochter een maand of 7 was heeft ze nooit iets gehad, ondanks dat ze naar het kdv ging. En toen kwam de winter, de tandjes en sindsdien is ze constant verkouden, hoesten. Gelukkig is ze niet vaak echt ziek en hoeft ze niet vaak thuis de bijven van het kdv. Ik ben zelf ook van mening dat je als ouders allebei moet 'opdraaien' voor de zorg van je dochtertje. Dus niet alleen je man. Ik heb wel een aantal dagen zorgverlof opgenomen, dus is het niet ten koste gegaan van m'n vakantiedagen. Heb je het idee dat je dochtertje alleen dingen oppikt als ze op het kdv is geweest. Je dochtertje pikt misschien sneller wat op, omdat ze prematuur geboren is en wat achterblijft in de groei?? Want dan is het misschien een idee om op zoek te gaan naar een gastouder. Of een tijdje stoppen met werken (ouderschapsverlof..). Maar dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Tis iig erg vervelend en vooral heel sneu voor je dochtertje.. Veel succes ermee!
Herkenbaar; had Iris ook toen ze naar kdv ging. Na haar eerse verjaardag werd t minder. Nu in vlagen (bv in de winter)
Helaas heel herkenbaar. Sinds ze naar de creche gaat is ze non-stop ziek. De langste niet ziek pauze (wel hoesten) is 1,5 week geweest. Ik zit bij elke week bij de huisarts en nog nooit voor niks. Wij moeten haar regelmatig thuishouden. Mijn vriend kan gelukkig ook vaak wat regelen maar ik durf mijn werk inmiddels niet meer te bellen. Ik zou het zelf ook niet geloofwaardig meer vinden. Vorige week bij de HAP (keelontsteking, dubbele oorontsteking en bronchitis) en AB gekregen, donderdag controle en vanmiddag zaten we weer bij de HAP omdat ze weer hoge koorts had ondanks de AB. Waarschijnlijk een virus en dan werkt de AB niet. Ze hebben ons nu ook geadviseerd een doorverwijzing van KNO arts te krijgen want ook zij vonden het niet normaal. Ze is bijna 1 n ik hoop zo dat het daarna ook minder is. Gelukkig heeft ze een hoge pijngrens en is ze gewoon vrolijk. Vandaag is ze echt heel ziek en zo zielig zo'n hangerig en niet lekker meisje. Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte en ik leef met je mee! gr.
Wij hebben deze winter een dramawinter gehad (met ons gezin van toen nog 4 vijf ziekenhuisopnames gehad). *ZUCHT* Maar goed, onze oudste van vier was dus ook veel ziek en vorige maand zijn haar neus- en keelamandelen weggehaald. Ik heb een ander kind ineens. Ik zou het eens vragen aan de huisarts, want er zijn richtlijnen voor.
Hier ook een kind dat het afgelopen jaar wel 20 keer ziek is geweest inclusief oorontstekingen. Toevallig werd hij altijd ziek precies na de laatste dag van de week dat hij naar de opvang ging. Daarna zat er ongeveer 4 a 5 dagen tussen voordat ik weer moest werken. Dus we hebben veel geluk gehad door bijna nooit vrij te hoeven te nemen hiervoor. In januari is zijn neusamandel verwijderd. Sindsdien is hij nooit meer ziek geweest.
"gelukkig" is het dus heel herkenbaar we moeten dus donderdag vervroegd naar de kinderarts dus hoop dat ze me daar iets meer kunnen vertellen ik heb niet het idee dat ze vaker ziek is door het kdv wel dat ze snel wat op pikt beetje dubbel wat ik zeg nu. ik ben inderdaad ook van mening dat het niet alleen mijn man zijn probleem is bij hem doen ze nooit moeilijk gezin gaat voor vinden ze daar bij mij is dat helaas anders ik schrok me dood toen het kdv belde om te vertellen dat ze bijna geen contact met mijn dochter kregen en dan zeg je dat tegen je baas en dan zegt die dood leuk kan er niet iemand anders heen ik ben nog gebleven tot iedereen pauze had gehad als ik er nu aan terug denk denk ik die man moet zich eigenlijk dood schamen dat hij zegt kan niet iemand anders gaan hij had me vindt ik meteen naar huis moeten sturen toen ik zij dat ze bijna geen contact met mijn dochter kregen ik ben echt wel vervang baar. stoppen met werken is geen optie we hebben er wel al overna gedacht dat mijn man 4x9 gaat werken dan kan hij iniedergeval 1 dag oppassen maar het nadeel daarvan is dat ik dan natuurlijk die andere dag altijd de pineut ben en mijn man heeft 1 x in de 5 a 10 weken standby dienst dan kan hij 24 per dag opgeroepen worden een week lang dus dan moet ik als hij opgeroepen word mijn dochter als nog ergens anders onder brengen niet erg handig dus. het stelt me iniedergeval wel gerust dat onze dochter niet de enige is bedankt voor jullie reactie's groetjes veronique