Wie weet welke buikspieroefeningen echt een goed resultaat geven. Ik doe sit-ups maar heb het idee dat die niet werken voor mijn "onder buik". Wie heeft de tip voor goede buikspieroefeningen voor een buik die weer in shape moet komen na 2 zwangerschappen.
buikspieroefeningen maken alleen je spieren sterker ze doen niets voor je buik zelf. Daarvoor zal je toch andere oefeningen moeten doen zoals cardio. En je kan niet plaatselijk afvallen
ja klopt, ik let ook op mijn eten enz. Maar ik merk ook dat mijn buikspieren gewoon erg slap zijn. Dus vandaar.
Ik doe fysio fitness ivm zware zwangerschap en ik mag juist geen situps doen! Ik heb wel oefeningen maar die zijn meer voor mijn lichaam dat nog heel erg zwak is en dat zal voor anderen waarschijnlijk te licht zijn. Probeer iig bij alles wat je doet je onderbuik aan te spannen. Hier mag ik ook oefeningen doen met mijn dochter. Op de commode zetten, weer optillen, naar rechts en weer op de commode zetten, weer optillen en naar links weer op de commode en ga zo maar door. En dan dus telkens je onderbuik aanspannen.
Een goede oefening voor je buikspieren, maar eigenlijk al je rompspieren die je al vrij snel na de bevalling weer mag doen is de plank. Als je zoekt op plank buikspier op internet vind je wel plaatjes en beschrijvingen. Zoals deze: Planken De plank is een statische houding, waarbij je je torso volledig aangespannen houdt. Neem een push-up-houding aan, met als enig verschil dat je je met je onderarmen en ellebogen ondersteunt, in plaats van met je handen. Span je buikspieren aan, terwijl je hem licht inhoudt. Houd dit zon 20 tot 30 seconden vast en laat los. Als je begint kan je, net zoals bij push-ups, beter op je knieën steunen ipv op je tenen.
Helemaal mee eens! Ik span bij alle inspanning mijn onderbuikspieren aan (navel in), ik doe ook aan fysio-fitness, niks geen zware oefeningen, dat is vaak helemaal niet beter! Je hoeft helemaal geen situps te doen; is alleen maar belastend voor onderrug en bekken. Je kan ook op een kussentje gaan zitten met je voeten tegen de muur, knieeen licht gebogen en dan de plint aantikken. Span daarbij weer je onderbuikspieren aan.
Ik liep voor mijn zwangerschap altijd 24/7 met aangespannen buikspieren: ze waren daardoor ijzersterk! Heerlijk vond ik dat. Tijdens de zwangerschap moest ik van de VK daarmee stoppen, en nu heb ik dus ook van die flubber-spieren. Probeer mezelf nu weer aan te wennen altijd die spieren te spannen, zodat ze weer sterker worden, maar vrees dat ik toch ook aan de oefeningen moet. Bah! Ik lees dus ff mee.
Het continu aanspannen van de buikspieren bij lopen, fietsen, tillen etc. is voor mij ook altijd de truc geweest. Daar kan wat mij betreft geen oefening tegenop. Je moet het wel een beetje opbouwen, want het lukt niet gelijk om zo lang achter elkaar je buikspieren gespannen te houden.
Ik kom met een hele domme vraag, maar hoe span je je buikspieren aan? Gewoon je buik intrekken? Ik heb voor de zwangerschap nooit aan buikspieren hoeven doen, want mijn buik was al strak en plat. Nu na de zwangerschap is mijn buik wel weer plat, maar helemaal niet strak meer. Hij voelt nog zacht aan, dus ik zou graag ook mijn buikspieren aanspannen, alleen ik weet dus niet hoe ik dat precies moet doen.