Mijn man rijd zo'n 3200km per 4 weken, we hebben nu nog een benzine auto en omdat dat zo verschrikkelijk duur is, zijn we op zoek naar een andere auto. Maar nu komt het: Van mij mag het een auto op gas zijn, omdat dat lekker goedkoop is en het kan uit met het aantal km. Mannetje wil diesel, is wel duurder dan gas, wel goedkoper dan benzine.Hij wil dat omdat hij zegt dat diesel vele sterkere motor heeft en dat een auto op gas ook een benzine auto is en deze zijn niet gemaakt voor lange afstanden, diesel wel. Wie van jullie hebben een auto op gas en rijd daar ook zoveel mee of misschien wel meer?Hoe bevalt dat?Veel kwaaltjes oid? Wie rijd er op diesel en is daar tevreden/ontevreden over? Of wie heeft een mannetje die er verstand van heeft en mij kan uitleggen wat beter en verstandiger is om te nemen? Alvast heel erg bedankt
wij hebben alles gehad, diesel gas en bezine. Gas: -lekker goedkoop -goedkope wegenbelasting -heb je inbouw ben je ruimte kwijt in je kofferbak -wel meer onderhoud nodig -rijd 1 op 10 (reden wij toen) -wel goedkoop tanken auto hebben we ongeveer 1.5 jaar gehad. En toen kregen we problemen met de gastank. Ik ben overigens wel altijd bang geweest wat er zou gebeuren als er een auto met 100 km per uur op ons zal knallen. Al met al altijd wel tevreden geweest... diesel: hebben we nu ook 1.5 jaar. -minder problemen als met gas -duurdere wegenbelasting -minder onderhoud -sterkere motor kortom diesel auto rijd wel iets duurder (wij dan) want deze rijd 1 op 15 ongeveer. Maar hebben er tot nu toe veel minder problemen mee gehad als met het gas. Want tast veel sneller je motor aan. dat was onze ervaring
Ik zeg diesel!! We hebben gas gehad en vond het best kl^te. Als het erg koud weer is stotterde hij en als het erg warm was liep het ook niet zo geweldig. Ook gaat je motorblok heel snel slijten idd. Om de 15.000 moesten we de kleppen laten stellen. En dan heb je in buitenland niet overal gas!!! Hou daar echt erg anders sta je zo langs de snelweg! Ik geef je mannetje helemaal gelijk is iets duurder maar veeeeeeeeeel beter
ik heb gas auto gehad we hebben er alleen maar ellende mee gehad elke maand was er wel wat dan was dit stuk dan was het dat weer we hebben hem ongeveer 2 jaar gehad we hadden wel goede kofferbak ruimte want miste niks je moet eerst weg rijden in bezine dan schakelt hij over na gas als dat dus niet goed afgestemd is kan de auto uit vallen het is wel goedkoper maar niet altijd handiger nu heb ik een diesel en o wat ben ik er blij mee hij rijd net zo ver als een gas wagen hij rijd super fijn en lekker het is wel wat duurder en ook in wegenbelasting maar als je vele km maakt is dat niet erg dan heb je dat zo terug verdient succes met het kiezen van een auto altijd moeilijke keuzes
mijn vent rijd erg veel we hadden altijd gas dus goedkop rijden maar wel veel onderhoud zo moet de gastank ook elke 20000 km wordne gecheckt hij word sneller heeft dus je hebt eerder kans op kapotte kleppen. en das geen fijne reparatie je moet uds in files altijd op benzine en als je veel bij de weg bent sta je vaak ook veel in de file. nu hebben we dus expres voor ene diesel gekozencdie zijn vaak ook zuiniger rijden nu 1 op 20 of 16 ligt eraan hoe we rijden. we kunnen op de tank zon 800 rijden das dus wel fijn niet zo vaak te hoefen tanken. en alles slijt minder snel van een diesel moter we hebben een gekocht vsn een jaar oud en hopen e toch nu redelijk wat jaren mee te kunnen rijden ook mede doordat ie een diesel is.
Ook ik heb mijn gasauto weg gedaan om bovengenoemde redenen. En ook omdat ik het beu was om eerst helemaal uit de richting te rijden om te gaan tanken, ik woon in een klein dorpje en daar kennen ze precies geen gas
Hier ook alleen maar problemen gehad met auto op gas. Mijn man is ook aan het denken om een diesel te kopen aangezien hij ook veel moet rijden, maar gas wil hij absoluut nooit meer.
wij rijden een diesel (renault megane) en hij rijd verrukkelijk. Inmiddels is de diesel prijs lekker aan het zakken. het is idd waar dat een dieselmotor sterker is en minder snel kapot is. daarnaast is die bestand tegen lange kilometers hoe meer kilometers je maakt des te zuiniger hij loopt. hier loopt ie gem 1 op 15 en met hele lange afstanden 1 op 16/17
dat een benzine motor geen lange afstanden aankan is het meest onzinnige wat ik ooit heb gehoord. Een dieselmotor is krachtiger en gaat meer kilometers mee plus dat de diesel goedkoper is. Lange afstanden rijden is echt onzin. Ik heb met mijn benzineauto 1200 km gereden naar Frankrijk in 1 ruk door en geen enkel probleem. Een gasauto op een G3 installatie, is in de belasting net zo duur als benzine maar een stuk goedkoper in brandstof, let wel op: dit is ALLEEN de G3. Ook rijdt een gasauto gemiddeld 1 op 8 a 9. Plus dat een gastank veel ruimte in je kofferbak inneemt, of je moet onderbouw hebben. Vergt veel onderhoudt en niet bij alle tankstations heb je LPG, al helemaal niet in het buitenland.