bij 7 weken zwangerschap begon ik pijn te krijgen bij het stuitje met zitten, dit is langzaamaan overgegaan alleen het fietsen is niet fijn en bij langere stukken moet ik even pauzeren nu sinds kort heb ik een rotgevoel net boven m'n bil bij dat bot, aan de linkerkant, vooral bij het lopen. vind het lastig uit te leggen ik wil niet gelijk naar de dokter rennen, daarom zet ik het hiermaar neer in de hoop of iemand weet wat dit is
kan iets met je bekken te maken hebben. Zou het even aan de vk vragen of anders even vrijblijvend een fysio bellen. Die kan je advies geven
Dit heeft bijna elke zwangere, het is gewoon het verweken van je botten. Kan ook gaan uitstralen naar je heupen. Heel vervelend. Ik weet af en toe niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Je kan wel naar de fysio gaan voor oefeningen. Heb ik vorige zwangerschap ook gedaan. Dan worden de omringde spieren sterker. Maar bij mij hielp het niet.
ischias is het niet lijkt me en dat van het stuitje ging ik ook vanuit dat het verweken van de botten is, maar nu krijg ik dus pijn net boven de bil erbij
ischias straalt door naar je bovenbeen, dat voel je meestal niet aan je stuitje. Dat zou je dan weer aan je bil moeten voelen na lekker op de bank gezeten te hebben ofzo. Gewoon ook in de gaten houden, nu al oefeningen kan een hoop ellende voorkomen voor als je verder in de zwangerschap bent
Heb ik ook en zijn je bekken. Volgens de VK moet dit met ongeveer 25 weken weg zijn. Heb er nu erg veel last van ook bij mijn schaambod. Ik wacht nog even paar weekjes en als het niet minder wordt of weggaat ga ik daarna na de fysio
Je kan beter op tijd naar de fysio gaan en niet afwachten vlos was er ook heel duidelijk in, gewoon gelijk gaan! Dan weet je gelijk waar je op kan letten qua houding etc om erger te voorkomen (nu reageer ik vooral een beetje op Tonneke hoor ). De bekkentherapeut kan dan wel beoordelen hoe erg het is... ik raad dus wel een bekkentherapeut aan. Bij mij is het nu ver verdwenen, ik had het ook veelal in m'n bil. En af en toe aan de voorkant. Een enkele keer schiet het er nog eens in aan de voorkant, maar met rust en de oefeningen om m'n bekken weer stabiel te krijgen, gaat het nu eigenlijk heel goed.
Hoi Leeuwtje. herkenbaar, bij mij af en toe ook dit soort klachten vroeg in zw.schap. Verdween weer, paar weeken later last van andere lich. klachten en verdween weer, met 27w kreeg ik last van schaambot, bij opstaan, omdraaien, na wakker worden enz. maar deze week is dat ook al weer minder. De klachten die je hebt hoeven niet te blijven, kunnen na paar weken weer weggaan. pas je dag/activiteiten erop aan. neem wat meer rust, meer zitten, minder (ver) lopen enz. Kijk of het wegtrekt. Heel veel succes ! Pina
Haha vk geven soms echt andere adviezen want ze gaf me min om meer het advies om het af te wachten omdat BI zo vroeg niet kan zei ze.
ow inderdaad dan ja... schiet lekker op he... . Ik had met 9 weken al klachten en vond het ook te vroeg, vlos heeft tot 2 x toe gezegd dat ik écht moest gaan .. Toen ik vlak daarna érg pijn kreeg wat langer aanhield heb ik maar geluisterd . Dat was rond de 14 weken.
Ik heb van 8 tot 18 weken ook veel last van m'n stuitje gehad. Dit heeft inderdaad met het verweken van je bekken te maken. Ik heb rond een week of 17/18 van een mensendieck therapeut wat tips gekregen voor een goede houding bij staan/zitten/lopen/traplopen. Dit heeft mij erg geholpen!
over 3 weken moet ik naar de verloskundige en zal dan wel even vragen wat ik het beste kan doen, heb er nu nog niet zoveel last van. hoop dat het straks gewoon weer verdwijnt
ik heb het ook gehad in het begin.. daarna is het weer weg gegaan.. maar na 3 weken weer terug gekomen ben toen een aantal keer naar de fisio geweest en heb oefeningen mee gekregen en nu gaat het goed