bekkenpijn, 33 wk zwanger al sinds 18 wk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bunchy, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hoi, hoi,

ik heb sinds 2 weken last van chronische bekkenpijn.. ik voel de hele dag het onderin, in mijn billen en laag in mijn onderrug.. zo'n zeurend gevoel. vooral alng zitten is funest.
    loop bij fysio maar behalve oefeningen en inspanning/ontspanning goed afwisselen kun je niet zo veel volgens haar..

wie heeft ook ervaring hiermee en heeft tips voor me?
    kan het zijn dat het nog erger wordt of blijft het meestal hetzelfde tot einde zwangerschap?

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Rot kwaal he, die bekken :( Ik heb er ook enorm veel last van.

Oefeningen zit ik heel erg over te twijfelen alleen.. Ze zijn stervens duur hier en ze worden niet vergoed.

Ik wil je niet bang maken, maar bekken instabiliteit kan zelfs nog lang na de bevalling aanhouden. Collega van mijn man heeft een dochter van 3 en zij heeft er nog steeds last van.

't is niet te hopen, pff.

Heel veel sterkte in iedergeval!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn fysio gaf aan, dat het in principe allemaal alleen maar weker wordt, naarmate de bevalling dichterbij komt. Op zich wel logisch ook..
    Zelf heb ik het afgelopen vrijdag 'afgesloten' bij de fysio. Het is hier ver verdwenen, maar ik moet me nog wel rustig houden, en geen lange afstanden lopen. Verder af en toe even gaan liggen.
    En de oefeningen doen bij de minste klachten.
    Maar waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad...
    dus echt tips heb ik niet voor je..
    ja, ik merk dat het in het water minder is. Dus zwemmen (nouja in het water hangen) vind ik wel erg prettig.

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb hier Cesartherapie voor! Wordt vergoed door mijn zorgverzekeraar dus dat scheelt. Ik weet niet wat voor therapie je nu hebt maar anders moet je eens informeren voor Cesartherapie... Succes!

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oefeningen, zorgen dat het niet scheef staat en niet te ver over je max. heen gaan.

Leen bij de bieb of koop het boek van cecile rost , bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap eens.. daar heb ik veel informatie en oefeningen uit gelezen.

6. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Ik ben dus ook een voorstander van Cesar; heb zelf geen goede ervaringen met de fysio (te passief).
    Blijf wel in beweging; het is de kunst om de balans te vinden tussen rust en bewegen.
    Napijn is een veelgehoorde klacht, dus je zult goed je grenzen moeten bewaken. Maar helemaal gaan stilzitten (dat merk je zelf dus ook al) is niet goed!

En, een stugge smalle bekkenband kan je ook goed helpen om het boeltje stabiel te houden.

Deel Deze Pagina