Hoe huishoudelijk hulp vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

je kunt het bij de gemeente aanvragen geloof ik, En anders misschien eens op mp kijken..

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    via een uitzendkantoor mss

4. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Gewoon een advertentie in de supermarkt of op marktplaats, er zijn zat mensen die wel wat bij willen verdienen.

5. noukie89

noukie89 Niet meer actief

op marktplaats gewoon 10 euro per uur

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    heb je niemand in je omgeving (vrienden, familie, buren waar je goed contact mee hebt) die je een schoonmaakster kunnen aanbevelen? Ik zou zelf niet graag iemand binnen laten die ik op marktplaats gevonden heb, zeker niet als ze komt poetsen als je zelf niet thuis bent...

7. Tese

Tese Niet meer actief

Gewoon via marktplaats

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    In de supermarkt op de kaartjes kijken, of zelf een kaartje neerzetten met : huishoudelijke hulp gezocht.
    (ben zelf huishoudelijke hulp, en zo kom ik altijd aan mijn adressen).

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Marktplaats vind ik inderdaad niets. De supermarkt weet ik niet. In het dorp waar ik ben opgegroeid zou ik het wel doen, maar hier in de stad... Misschien raar, maar ik vertrouw dat een stuk minder... En ze krijgen toch de sleutel van je huis.

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben t via via gedaan. Zijn erg tevreden. En de sleutel van je huis hoeft niet persé; bij ons komt de schoonmaakster als wij er smorgens nog zijn en trekt daarna de deur achter d'r dicht

11. emje

emje Niet meer actief

mijn zus heeft ook huishoudelijke hulp en deze heeft ze gevonden met de hulp van onderstaande site. ze is er erg tevreden over. je betaald 12.50 per uur aan de huishoudhulp. je hebt ook een contract met je hulp dat is altijd fijn.

Uitleg over ik zoek huishoudelijke hulp

12. emje

emje Niet meer actief

oh en bij die site is het zo dat als je niet tevreden ben met je huishoudhulp je binnen 4 weken een nieuwe mag aanvragen

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb destijds een advertentie geplaatst op Marktplaats.
    Kreeg toen ruim 30 reacties en zag door de bomen het bos niet meer en vond het toch 'eng' dat een wildvreemde in mijn huis zou zijn terwijl ik aan het werk ben.
    Mijn zoektocht kwam een keer ter sprake op het werk en daar ving de schoonmaakster het op en nu komt zij bij me werken.
    Ik ken haar, weet dat ze te vertrouwen is en ze ziet wat er moet gebeuren.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Rondvragen!

Bij buren, kennissen uit de buurt, op het kdv etc. Er is vast wel iemand die een betrouwbare werkster weet of in dienst heeft.

Succes! (het is zoooo fijn he:D)

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ik ben al aan het rondvragen geslagen, maar het valt een beetje tegen tot nu toe. De 1 betaalt nogal veel voor haar schoonmaakster en die hebben een minimale afname die voor ons niet haalbaar is financieel gezien, de ander is niet helemaal tevreden over die van haar, etc. ;)

@ jen89: bedankt voor je reactie! Die website was ik dus ook tegengekomen. Fijn om een positieve ervaring te horen. Misschien dat ik het dan maar ga proberen.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Via via is vaak het beste want bekenden zijn toch betrouwbaarder. ik heb die van ons echter toch via Marktplaats. ik was er ook huiverig voor maar toen ik een aantal reacties had gekregen kun je toch vaak uit de mailwisseling wel merken wat voor vlees je in de kuip hebt. Daarna zijn we een tweetal mensen gaan uitnodigen bij ons thuis en onze wensen / haar werkervaring etc besproken onder een kopje koffie. Daarna onze keuze gemaakt. Door niet meteen met iemand in zee te gaan maar eerst wat persoonlijker te worden gaf ons wel het vertrouwen. Tot nu toe geen spijt gehad!

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ben toch maar gaan neuzen op marktplaats en daar een vrouw gevonden die op het eerste gezicht oke lijkt. Heb haar gemaild en ze heeft nog tijd om bij ons te komen schoonmaken voor een redelijke prijs (12 euro per uur).

En nu? Haar uitnodigen denk ik? Zijn er nog andere tips? Is het bijvoorbeeld redelijk om een kopie van haar paspoort te vragen? Of kan ik op een andere manier aan haar gegevens komen? Ik heb nu alleen haar naam en mobiele nummer.

Ze zegt trouwens dat ze redelijk Nederlands spreekt terwijl haar taalgebruik in haar advertentie en de mail ontzettend goed is. Naja, volgens mijn man zie ik ze vliegen ;)

18. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    referenties vragen lijkt me handig.
    Met de mail en de advertentie kan ze hulp gehad hebben.
    Maar als jij iemand illegaal in dienst neemt en je geeft haar ook nog eens de sleutel van je huis (doen wij ook hoor ;)), neem ik aan dat je er erg weinig mee kan als je meer gegevens van haar hebt. Misschien heb ik het mis hoor.

Wat wij eerst deden, is dat we op de deur 2 sloten hadden en de schoonmaakster maar 1 sleutel gaven. Ze kon dus alleen ons huis binnen op dagen dat wij het andere slot er af lieten.

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mime: referenties ga ik vragen inderdaad!
    Overigens is een hulp in de huishouding pet definitie niet illegaal hoor :) niet zolang ze maar 1 keer per week komt.

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe zit dat eigenlijk inderdaad als je hulp van je steelt? Terwijl je haar zelf je huis binnen laat? Ben je dan inderdaad niet verzekerd? Hmm...

Deel Deze Pagina