Durf niet te testen...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jonie2, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi meiden,

Als ik uitga van mijn laatste (en kortste) cyclus van 25 dagen had ik afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden. Dit ben ik nog niet en dus inmiddels 5 dagen overtijd. Vorige week donderdag heb ik een testje gedaan, maar die was negatief. Ik durf nu alleen niet meer te testen. Ik ben zo bang voor weer een teleurstelling. Vooral omdat een tweede kindje zo gewenst zou zijn en dit gevoel is alleen maar sterker geworden na mijn miskraam van afgelopen zomer. Normaal is mijn cyclus trouwens ook wel iets langer, vandaar ook wel een beetje twijfel. Wie herkent dit en zit misschien in hetzelfde schuitje?!

2. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi Jonie,

Ik zie ook in ditzelfde schuitje. Ik ben nu bezig met de 4e ronde. Ik heb een cyclus van 25-28-20 dagen gehad. Dus erg verschillend eigenlijk. Ik zit nu op dag 27 en durf ook niet te testen, ook bang voor negatieve uitslag. Ik reken op 28 dagen, omdat de rest 28 of lager was. Dan zit ik voor mijn gevoel "altijd" goed zeg maar.

3. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Welke test heb je gebruikt? Want daar zou ook nog verschil in kunnen zitten namelijk... De ene "voelt" sneller dat je zwanger bent dan de andere.

4. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    moeilijk meiden maar zou toch aan wagen een test doen in onzekerheid en w8 heb je alleen meer stress

5. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    ik zou als ik jou was zowiezo niet uitgaan van je kortste cyclus maar van de langste.
    Maar als je nu 5 dagen overtijd ben zit je dus op 31 (zo te zien je langste) dus ik zou dan morgen (ochtend) nog een testje wagen als ik jou was.

6. Egeltje85

Egeltje85 Actief lid

8 jan 2011
    233
    0
    0
    Onderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ga inderdaad ook uit van mijn langste tot nu toe (28 dagen). Ik ben nu op 27, maar toch durf ik het nog niet echt goed.

7. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Zoals je in mijn handtekening kan zien loopt mijn cyclus terug van 31 naar 25. 31 heb ik maar 1 keer gehad na mijn miskraam en daarna 30. Ga dan ook maar uit van 30 dagen. Denk dat ik er morgen een testje aan waag. Pff, ben er al dagen zenuwachtig van.

8. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Heb trouwens van die dipsticks van sensitest. Deze zou je al wel 4 dagen voor je nod kunnen doen. Maar ben zo bang voor de teleurstelling...:(

9. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    En donderdag had ik getest met een kv 2 voor 5 euro, maar die was dus negatief

10. Geheimpje

Geheimpje Lid

7 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb hier fftjes gelezen maar heb je ook symptomen? ik sta namelijk ook op het punt een test te gaan doen maar durf het ook nie aan omdat ik namelijk al vaker getest heb en die uitslag nega was.
    Ook is het maar 1x voor gekomen dat we het onveilig hebben gedaan dus heb zelf zo idee dat de kans dat het raak is klein is.

Zelf heb ik wel enkele ''symptomen''

* Duizelig.
    *Misselijk.
    *Honger (maar niks wegkrijgen)
    *Al een week lang ongi pijn.

Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen had ik gisteren ongesteld moeten worden maar heb vandaag nog geen enkele lichamelijke aanwijzing gehad dat het eraan ziet te komen.

Iemand een suggestie wat ik het beste kan doen?

Groetjes,,

11. Pindakoek

Pindakoek Fanatiek lid

11 feb 2010
    3.502
    0
    36
    Almere
    @Geheimpje: symptomen klinken goed hoor ;)
    @alle meiden die niet durfen testen: enkel door te testen kun je te weten komen of je zwanger bent, mocht hij negatief uitvallen..helaas een volgende ronde beter toch?!. Zie dat er een paar zijn die nog maar pas bezig zijn..ik zit nu in ronde 12!

12. Geheimpje

Geheimpje Lid

7 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @pindakoek.

Bedankt voor je positieve reactie.
    Zelf heb ik nog geen kinderen dus ik weet niet wat de symptomen precies kunnen zijn.
    Aangezien ik gisteren ( met een cyclus van 28 dagen) ongesteld had moeten worden breng ik mezelf heel erg in twijfel om nu al te gaan testen.. het zou ieder moment nog kunnen komen.

Verder heb ik geen last van me borsten ik weet niet of dat al direct voelbaar moet zijn?

Wel heb ik nog steeds die ongesteldheidspijn ( kan het niet tussen de oren zitten dat ik er teveel mee bezig ben? )

13. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi geheimpje, weet je zeker dat je cyclus 28 dagen is? Ben je regelmatig? Zo ja, dan zou ik zeker vandaag testen. Ik weet niet zeker wat nu mijn cyclus is vandaar dat ik ook niet echt durf.
    Heb wel wat symptomen. Ben enorm duizelig steeds en heb pijnlijke borsten. De pijnlijke borsten heb ik ook als ik ongi moet worden, maar bij mijn zwangerschappen had ik dit ook.

Hoi Pindakoek, ben zelf ook alweer bijna een jaar en een miskraam verder sinds ik ben gestopt met de pil. Jij weet vast ook hoe het is om elke maand weer zo teleurgesteld te zijn dat je weer ongesteld bent geworden. Ik weet dat ik gewoon een testje moet doen om het zeker te weten en denk dat ik die morgen ook maar gewoon ga doen...;)

14. Geheimpje

Geheimpje Lid

7 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Joni.
    Eerlijk gezegd ben ik niet echt bezig met het bijhouden me me cyclus.
    Maar ik voel altijd ruimschoots een dag van te voren aan of me menstruatie eraan zit te komen.

Verder heb ik bij mijn menstruatie niet de klachten die ik nu heb.

Kan soms minuten lang na blijven lachen om iets wat een ander helemaal niet zo grappig vind.
    Misselijkheid bij het opstaan.
    Duizelingen.
    Honger hebben maar het niet weg kunnen krijgen.

Verder heb ik geen slaapproblemen tenminste ik merk niet veel van moeheid want sta elke dag half 6 op uit me bed. (s'weekend een keer 14 uur lang geslapen :$)

Ik ga vanmiddag een testje doen.
    Ik hou jullie op de hoogte want die zenuwen die vreten me ook helemaal op.

15. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Ha geheimpje,
    Spannend!! Die duizeligheid heb ik ook. Echt om gek van te worden!
    Laat het maar even weten als je getest hebt. Misschien durf ik dan ook, hihi!

16. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Succes meiden!

17. Geheimpje

Geheimpje Lid

7 jan 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is inderdaad om gek van te worden vandaar dat ik ook ff ga testen toch maar.. en dan laat ik het je zowizo weten dan weet je of het indd van een zwangerschap af kan komen of dat het een andere oorzaak kan hebben.

18. Dagmar1984

23 dec 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi jonie

Ik herken je gevoel, ik het zelf namelijk ook. Vanochtend toch maar getest met de clear blue digital en jammer genoeg niet zwanger. Het is pas onze eerste ronde voor het eerste kindje en we wouden eigenlijk 3 maanden wachten maar merk toch wel hieraan hoe erg een kindje gewenst al bij me is. Ik gok dat ik al die steekjes en misselijkheid van het ontpillen heb. Vandaag 4 dagen overtijd met een cyclus van 28 dagen normaal gesproken van de pil dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor m'n ongi komt.
    Ik zou toch een testje doen hoe begrijpelijk moeilijk het ook is om de waarheid onder ogen te zien. Het is (lijkt mij) beter dan de hele tijd in spanning te zitten en dan toch verrast worden door je ongi! Laat het ons weten wat je getest hebt sterkte meid!

19. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hoi Dagmar,

Vanaf het moment dat ik gestopt was met de pil was dat gevoel er ook gelijk dat je het eigenlijk meteen wil en dat elke maand te lang duurt. Daar kan je denk ik ook gewoon niets aan doen. Mijn eerste cyclus na mijn pilstop was 31 dagen en liep daarna weer iets terug. Ga je van de week nog een keer testen of wacht je het af?

20. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Ooh, ik ken het gevoel zó goed... Onze beeb liet heel lang op zich wachten en ik wilde het zó graag dat ik elke maand wel een hele waslijst met "symptomen" had. Ook de testen vlogen er doorheen. Eén keer heb ik zelfs getest toen ik ongesteld was geworden (je hoort toch wel eens van een innestelingsbloeding, dus het kan nog echt wel!).
    En toen het eenmaal écht zo was, durfde ik niet te testen. Té bang voor zo'n deprimerend Omo-wit venstertje... Ik hoop dat het voor jullie een positief voorteken mag zijn...

Probeer wat afleiding te vinden en toi-toi-toi!

Deel Deze Pagina