Hallo! Ik ben inmiddels niet meer net zwanger, maar bijna 14 weekjes onderweg. Opzich heb ik niet heel erg veel last (meer) van kwaaltjes, maar wel de hele dag door een soort van metaalachtige smaak in mijn mond. Herkennen jullie dit? Zo ja heeft iemand tips om dit tegen te gaan? Ik eet wel regelmatig snoepjes om de smaak te verzachten, maar het lijkt me ook geen strak plan om dit nou de hele dag door te doen.... ik hoor het graag!
ik herken het wel van het begin van mijn zwangerschap...soms ook heel bittere nasmaak...niets hielp echt..helaas..misschien een kauwgompje? da's in elk geval minder slecht dan allemaal snoepjes...
Ik heb vaak een metaalachtige smaak op het moment dat mijn bloeddruk te hoog is, misschien het bij een volgende controle beter om wel te vermelden ?
ik herken die smaak ook. Mijn bloeddruk was 120/55 dus gewoon goed verder. Het enige wat bij mij helpt is steeds iets kleins eten. Klein crackertje ofzo.
Thnx voor alle reacties. Elke keer iets kleins eten doe ik idd al. Heb ook al mondwater gebruikt, maar dat is ook helaas maar voor 2 uurtjes een red middel. Ik zal het eens aangeven bij de vk, moet er woensdag weer heen. Hoop zo dat het over 2 weken weg is! Voor vandaag iig weer genoeg te eten, mijn lief viert zijn verjaardag, dus genoeg in huis Ga t huis maar eens gereed maken. Nogmaals bedankt!
Ik heb ook sinds een week ongeveer een metaalachtige smaak in mijn mond. Echt te raar hoe je lichaam alles regelt. Volgens manlief (= arts) is alles normaal en in orde, maar het blijft een vreemde ervaring!