Vraag!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hen jel, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hen jel

hen jel Actief lid

26 feb 2009
    153
    0
    0
    Beste verloskundige'n,

Even mijn verhaal in het kort. wij hebben een dochter van 19 maanden. en we zijn inmiddels alweer 8 maanden bezig voor een tweede kindje. We hebben vorig jaar oktober een miskraam gehad en afgelopen maart weer. nu zijn we onder behandeling van de gynecoloog omdat mijn dochter 6 weken te vroeg geboren is en ik een infectie bij me had. nu ben ik dus op allerlij dingen getest en ze kunnen niks geks vinden. nu krijg ik maandag weer uitslag van het bloedprikken en als daar niks uitkomt heeft ze ons voorgesteld om een chromosoomonderzoek te gaan doen, maar kijk hier toch best wel tegen op, stel je voor dat er wat zou zijn. zouden we dan ooit nog wel kinderen kunnen krijgen? en hoe zou het dan kunnen dat we wel een gezonde dochter hebben? sorry voor het lange verhaal. maar ben vorige week best wel even geschrokken dus niet over gedacht om die dingen allemaal te vragen. ik hoop dat jullie mij een beetje antwoord kunnen geven. alvast bedankt daarvoor.

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hoeft geen chromosoomonderzoek te doen hoor!
    De kans dat ze iets vinden is minimaal klein, omdat je ook al een gezonde dochter hebt. Dus echt bang hoef je er zeker niet voor te zijn. Het behoort een beetje tot de standaardprocedure als je 2 miskramen hebt gehad maar er komt eigenlijk nooit iets uit. Het klinkt een beetje vervelend, maar eigenlijk heb je gewoon pech gehad. Gelukkig kun je wel goed zwanger worden, dat ben je namelijk al 3 keer geweest. Dus waarschijnlijk heeft het gewoon de tijd nodig. Miskramen zijn heel vervelend en erg verdrietig om mee te maken. Maar gelukkig is de kans dat het de volgende keer wel goed gaat nog altijd vele malen groter!
    Bedenk goed dat jij/jullie altijd mogen beslissen of je wel of niet aan onderzoek meedoet. Als je eenmaal onder controle bij een arts bent kan het je allemaal een beetje overdonderen. Als het te snel gaat, zeg dat dan. Vraag bedenktijd of zeg gewoon dat je niet toe bent aan een onderzoek. Dat is helemaal niet raar, jij bent de baas over je lichaam! Sterkte verder.

Mirjam

3. hen jel

hen jel Actief lid

26 feb 2009
    153
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je reactie.
    We zullen er zeker goed over na denken en praten wat we gaan doen.
    Het klinkt nu in ieder geval al minder erg allemaal.
    Heel erg bedankt.

Groetjes

Deel Deze Pagina