Ik ben 6 weken geleden bevallen van een gezonde zoon Devi. Alles gaat best goed, de bv loopt lekker, hij komt 200gram aan per week. Overdags gaat het meestal zo drie kwartier tot een uur wakker en dan naar bed meestal slaapt hij dan 1,5uur tot 2uur. Maar vanaf 17:00uur tot 20:00uur heeft hij zijn huiluurtje. Ik probeer dan van alles(troosten, bv, lopen enz.) maar niks werkt. sNachts gaat het ook best goed meestal komt hij om 23:30, 3:00 en 5:00uur. Graag zou ik ervaringen van andere moeders lezen hoe zij hier mee omgaan.
Vooral zelf rustig blijven en verder......lekker bij je nemen. Hier lagen ze altijd uren bij ons op de borst te slapen....en ik heb tijdens die uurtjes heel wat rondjes door de woonkamer gelopen...
Heb je een draagdoek of draagzak? Hier was dat echt dé remedi! Tot een week of 8 heb ik geregeld savonds een extra ronde met de hond gedaan (of de was opvouwen, was ook al goed ) met de kleine in de drager; wat een uitkomst! Nog geen 5 minuten aan de wandel en de kleine sliep als een os. Vaak deed ik de drager thuis heel stiekem uit en dan sliep ze buik op buik heerlijk verder als ik op de bank tv lag te kijken.
Tobin heeft meestal vanaf 19.30 uur zijn huiluurtje en dan helpt echt niks. Hij krijst de hele buurt bij elkaar en is ontroostbaar. Ik houd hem dan maar gewoon bij me en als hij dan eindelijk kalmeert valt hij als een blok in slaap. Vanavond is toevallig de eerste avond dat hij lekker geslapen heeft vanaf de voeding van 17.30 uur. Mijn man is hem nu zelfs wakker maken voor een voeding, omdat hij zich zorgen maakt dat hij nog slaapt, hahaha.
Wil hij niet clusteren? Dat was hier echt de oplossing tegen het huilen. Heb weken lang iedere avond met haar aan de borst gezeten, en daardoor ging ze wel erg goed slapen ook. Toen ze stopte met clusteren, was het goede slapen ook gelijk weer klaar haha.