Ben het zat de nachten helppp....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pnirmal, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gaarne advies.

Dochter van bijna 19 maanden zet s nachts de boel op stelte.

Ze is niet echt lekker geweest deze week maar het gaat eigenlijk al maanden zo. S nachts wakker wat te drinken terug naar bed maar nu gaat ze ook verder spoken. Ze is het er niet mee eens om terug te gaan naar bed.

Wij vriend en ik beginnen ook ondertussen problemen er door te krijgen hij moet om 5 uur uit zijn bed voor het werk. De oudste moet naar school en is s nachts dus ook wakker die lijd er ook onder.

En ik heb hoofdpijn en begint s nachts me dochter een klein draakje te vinden:D en pff ben het gewoon zat en wilden gewoon echt klagen.

Vannacht heb ik er terug gelegd en gezegt nee Karishma het is slaaptijd en je blijft in je bed je blert maar even. Wel steeds terug gegaan als ze te hard huilden je hebt ook buren he.:(

Nou ja ze is om 5.30 weer in slaap gevallen. Maar ik vind persoonlijk 3.30 geen wakker tijd ook niet voor een dreumus.

Mijn oudste moet zeggen was overdag drukker en niet makkelijker rond deze leeftijd maar sliep meestal wel lief door. Maar dochterlief is een kleine kattekop met een eigenwilletje haha..

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik denk maar even mee, maar heb je het idee dat ze misschien overdag teveel slaapt!? of voor het nar bed gaat mss suike rbinnen krijgt?!
    Lastig hoor :( lijkt me idd ehct vermoeiend! sterkte en succes1 hopelijk wat goede tips!
    (antilekbeker in bed of lichtje of dergelijke dingne helpen ook niet!?)

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

consequent zijn en de buren vragen of ze er last van hebben.
    Zou echt een week consequent zijn.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ze gaat in de avond rond 8 uur naar bed.

Overdag slaapt ze maar een slaapje van ongeveer 1.5 tot 2 uur van 13.00u tot rond 15.00 voor de rest wakker.:(

5. fafje

fafje Niet meer actief

hmmm, lastig...daar zal het dus niet aan liggen!!!
    is het denk jij, dat ze gewoon zelf niet meer in slaap kan..of is ze zo wakker ...ehct actief...!?
    Mss bedje verplaatsen, mss dat ze dan wat dieper kan slapen?! en eventueel nog meer verduisteren! (hier zwart rolgordijntje, maar bleek ngo steeds te licht...had ik aluminiumfolie op zn raam geplakt echt PIK donker...en hij sliep ehct mega vast! (haha maar je kan ook gewoon een extra gordijntje halen hihi)

ja consequent denk ik ook, en idd even aan de buren zeggen...meestal is dat ehct met een paar dgn gedaan..

6. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Ik lees even mee....

Mijn dochter van 17 mnd doet hetzelfde.Alleen dan vanaf het naar bed gaan tot s'nachts.

Zoals bv gisteren, gaat ze om half 8 naar bed en niets aan de hand. Na een half uur begint ze te gillen en huilen, zo hard dat je denkt dat er heel wat aan de hand is.
    Ga je kijken is ze helemaal ontroostbaar...neem je d'r even mee naar beneden...gaat ze vrolijk spelen en rondrennen?!?
    Dus maar weer terug naar bed...ze is bezig geweest tot 00.30 uur en viel toen in slaap.3
    Maar ja moest er om 07.00 uur weer uit omdat papa en mama moesten werken en de kleine naar het KDV...die zal daar wel slapen vandaag haha

Verder zijn er ook nachten dat ze perfect slaapt! Ook overdag slaapt ze hardstikke goed dus ik kan er de vinger niet opleggen.

Vandaar dat ik even meelees voor de tips...

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik leef met je mee.

Die kinderen ook he:(

Van de week was ze wel ziek maar daar kan het gewoon niet alleen aan liggen ze is zo pittig en roept het hele huis bij elkaar van papa mama tot haar grote broer.

:)

8. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Ik herken veel uit je verhaal!

Mijn meisje is ook echt pittig, echt fel soms.
    Ze gilt soms zo hard dat ik inderdaad ook bang ben dat de buren wakker worden...

Wij hebben wel de 5 min regel toegepast.
    Dus gewoon laten schreeuwen en om de 5 min even ernaartoe gaan, aai over de bol, plat leggen en alleen "we gaan nu slapen"zeggen en weer weg gaan. Uiteindelijk hebben we dit een half uur gedaan en toen sliep ze wel, Misschien kun jij dit ook proberen?

Mijn probleem is ook wel dat ik haar er soms uithaal als ze overstuur is en dan denk ik dat zij zoiets heeft van he ik ga nog even door dan hoef ik niet in bed..

"t blijft lastig soms he!

Ach ja het is bij ons gelukkig niet iedere dag, bij jou wel?

9. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Echt vervelend ja!! Dat breekt gewoon echt op....
    Heb er zelf gelukkig niet zo'n last van, maar wij hebben onze dochter nooit van haar kamertje gehaald als ze 's nachts wakker werd.
    Eerst proberen met het geven van haar tutje en in bed houden, bij echte paniek/ pijn (tandjes)/ ziek zijn even uit bed en lekker in het donker op haar kamertje getroost... Vaak viel ze dan weer in slaap en kon ik haar terugleggen in bed!
    Tegenwoordig is het geven van haar tutje vaak voldoende...

Zou ze dus zeker niet mee naar beneden nemen, of van haar kamer af of zo.. en inderdaad de 5 minuten regel toepassen. Is heftig denk ik, maar heeft na een paar dagen al effect!!!
    Succes ermee

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Dat is lastig indd en heel erg vermoeiend! Heb niet echt tips voor je, sorry! Mijn meissie is even oud en slaapt eigenlijk wel heel erg goed, t is maar enkel dat ze van die nachten heeft. Voor een week of 3 geleden had ze er dus ook 1, ze werd rond 11u wakker en heeft echt tot 5u liggen spoken. Pff! Ze gilde zooo ontzettend hard als ik dr weer in bedje legde dat de buren haast zouden denken dat ze vermoord werd ofzo. Dan kan ik haar dus ook niet maar laten gillen, anders is de hele straat hier wakker en gaan ze nog denken dat er iets aan de hand is. Zou wel proberen om haar zo min mogelijk van haar kamer te halen, mijn dochter was namelijk gelijk weer helemaal vrolijk en actief als ze mee mocht de kamer in. Net alsof er niets aan de hand was en als ze dan weer naar bedje moest, schreeuwde ze nog veeeeel harder.

11. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Bij ons is het gelukkig ook maar 1x in de zoveel tijd, toevallig gisteren heel erg.
    Verder slaapt ze altijd goed.

Ik zag wel dat haar 2e hoektandje onder een puntje doorwas daarstraks...
    Zou ze daarvan zo overstuur kunnen zijn? Maar dan gaat ze toch ook niet vrolijk spelen als we haar uit bed halen...?

Uit bed halen gaan we dus zowiezo niet meer doen en de 5 min regel gisteren werkte best goed!

Zul je zien dat ze vanavond weer perfect slaapt! dat is meestal zo...

@Pnrimal, is dit vaak zo bij jou meisje of toevallig nu ze ziek is geweest, wat had ze?

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Mee eens. Ik denk dat dat echt het beste is. Waarom krijgt ze 's nachts drinken?
    Ik zou haar al helemaal niet meenemen naar beneden want dan krijg je juist dat het erger word, dan word het huilen en als beloning weer naar beneden om te spelen. Die kleintjes weten dat maar al te goed.

Mijn zoontje is altijd al een makkelijke slaper geweest, maar als hij 's nachts zou gaan brullen zou ik hem gewoon laten liggen, tenzij er iets aan de hand is.

13. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Daar heb ik inderdaad van geleerd! haha
    De volgende keer laat ik haar in haar bedje...ze zijn echt slim die kinderen, ongeloofelijk!

Ik vind het wel lastig om haar even te laten huilen... Werd er gisteren erg onzeker van omdat ik niet wist wat er was, ze kan het ook nog niet aangeven...

14. Babeloe

Babeloe Lid

Aug 3, 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat klinken als heftige nachten! Kan me voorstellen dat je er flink doorheen zit. Maar persoonlijk zie ik niks in de 5 minuten regel. Weet je hoe lang dat is voor zo'n ukkie. Wordt ze niet rustiger als ze even bij jullie in bed mag liggen? Ons ventje valt nergens zo makkelijk in slaap als tussen ons in en terwijl hij in slaap valt kunnen wij ook even onze ogen dicht doen. Als hij eventjes slaapt leggen we hem over naar zijn eigen bed.
    Naar beneden nemen zou ik niet doen, daar vererger je het alleen maar mee. Maar even op een stoel lekker knuffelen werkt misschien wel slaapverwekkend.

In iedergeval veel sterkte en hoop dat de nachten snel beter worden.

15. Jitske1

Jitske1 Lid

Aug 6, 2011
    68
    0
    0
    Heb je oorontsteking al uitgesloten. Mijn dochter deed exact hetzelfde rond die leeftijd en bleek continu oorontsteking te hebben! Als ze een tijdje liggen gaat dat erg zeer doen! À.tijd de moeite waard om even naar te laten kijken. Kan je weer wat uitsluitend! Sterkte!

16. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Bij ons in bed ging ze gisteren staan springen....;)
    Dus geen optie...
    Als ze eng gedroomd heeft slaapt ze wel eens bij ons, maar dan slaapt ze ook echt haha

Ik weet voor wat ons gisteren betrof wel bijna zeker dat het haar hoektandje was/is.
    Bij het kdv zei ze vandaag steeds "au"en dan met haar vingers in haar mondje en ze ging echt "knauwen"op alles wat los en vast zit terwijl ze dit al een aantal maanden niet meer deed.
    Ook is haar wang sinds vanmorgen superrood.

Nu dus maar weer dentinox en chamodent gehaald...

17. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    België
    Eens op een informatief - programma op Belgische tv (Zender één en het was het programma Ook getest op mensen) ook die 4 minutenregel uitgelegd gezien. Bij die mensen werkte het (na een week die toegepast te hebben en een zware week gehad te hebben uiteraard :) ). Dus als ze wakker worden en beginnen wenen, 4 minuten wachten (echt timen) voor je er naartoe gaat. Dan er naartoe, weinig licht maken, ze terug toestoppen en ook niet uithalen en kussen of zo, gewoon zeggen, nu moet je slapen. En terug weg. En zo de hele nacht door. Ja het is zwaar en ik weet niet of ik het zou kunnen :) neem mijn kleine man te graag vast :D

18. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

May 15, 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Wij hebben het dus alleen gisterenavond gehad, verder slaapt ze altijd goed.
    En alleen in de avond, gelukkig niet in de nacht.
    Maar inderdaad die 5 min duren zoooo lang voor je gevoel, en als m'n meisje huilt wil ik haar zo graag eruit halen en knuffelen.

Nu vandaag lekker in badje gedaan en ze ligt in een diepe slaap, dus papa en mama ook vroeg naar bed.

Ze is trouwens ook hardstikke verkouden! Snot loopt eruit en hoesten en dan dat hoektandje nog erbij, ik snap nu waarom ze gisteren zo slecht in slaap kwam...

19. adi

adi Niet meer actief

Het is idd lood en loodzware nachten.

En over die 4-5-15-20min regel? Waarop zijn die tijden gebaseerd? Het is voornamelijk voor de ouder om ERGENS controle over te hebben. Voor de kleine duren die 5min heeeel lang.

Wij zijn gewoon bij onze zoon gaan zitten op zijn kamer, niet de kamer verlaten iig! Hij mocht altijd drinken als die wilde, en ik of mijn man bleven bij hem totdat ie sliep. Het waren verschillende fases, van verlatingsangst, tot enge dromen, tot groeispurt, tot oneindige oorontstekingen, doorkomende tanden. Ik noem het maar op, maar nachten- en nachtenlang wakker gezeten.

En ik heb echt geen moment gedacht dat het door niks kwam. Alleen werd ik er ook vaak zat hoor, en boos, en uitgeput. Dan ging ik slapen en nam mijn man het over. Hij ging gewoon naast het bedje van zoon slapen (op een kleed en kussen), en liet hem zijn gang gaan. Aldin zat dan een uur lang te kletsen tegen papa, gooide van alles uit bed enz, en uiteindelijk ging die slapen (als ie geen pijn of dorst had). Manlief lag gewoon te rusten.

Hou vol! En ga idd niet van haar kamer af, het is slaaptijd, en geen woonkamer tijd.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bedankt voor de adviezen. We gaan het zien vannacht.

Oren zijn het niet ze heeft net buisjes. Fles is meer water dan melk:)

Vanaaf met het naar bed brengen probeerde ze het weer even ze wil de dag niet verlaten maar streng gebleven en ze ging lief slapen.

Aankomende nacht. Ga het zelfde doen als vannacht iets te drinken wat ze gewent is daarna resulut naar bed terug.

:)

Share This Page