rug liggen + slaap drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinkprecious, 26 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Ik heb een vraagje en volgens mij heb ik m al eens eerder gesteld...
    maar hij is nu n jaar en 2 weken maar het ruglig drama is niet te houden meer...
    mijn moeder zegt ook dat het idd drama kan zijn met verkleden oid maar dat ze zich ook echt zorgen maakt bij hem...ik weet niet wat het kan zijn..het begint nu zelfs in de wagen..dan gaat ie zelfs overstrekken..en slapen kan ik nu helemaal wel vergeten....!!
    iemand enig idee?? en vooral ook tips?
    hij heeft ook echt meer slaap nodig namenlijk.

2. Mayfair

Mayfair Actief lid

31 okt 2010
    235
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Wat vervelend zeg!
    Ons dochtertje had dit na de geboorte ook heel erg maar die bleek het KISS-syndroom te hebben. Ze kon niet normaal in haar wieg of kinderwagen liggen.
    Ik weet niet of er nog meer klachten zijn en of je bekend bent met het KISS-syndroom maar misschien zou dat een oorzaak kunnen zijn? :)

Bij ons hielp het door haar op haar zijtje te laten slapen.
    Wij hebben een zij-slaap kussen gekocht zodat ze goed bleef liggen en sindsdien slaapt ze als een roos. Ze kon dan wel overstrekken en voor zichzelf een makkelijke slaaphouding aannemen.
    Doordat ze behandeld is en nu "KISS-vrij" is kan ze wel gewoon op haar rug liggen, een wereld van verschil!
    Al slaapt ze nog steeds het liefst op haar zijtje...ongetwijfeld gewenning :)

Ik hoop dat je snel een oplossing kan vinden!

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben even in de war: hoe oud is je zoontje nu? Een jaar en 2 weken, of is hij 2 weken? In je banner staat namelijk dat hij 2 weken is, maar in je tekstje schrijf je volgens mij een jaar en 2 weken :(.

4. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Hey!
    Ja ik heb hier veel over gehoord omdat ze dit inderdaas vermoedde toen hij nog veel jongee was...maar omdat het ff goed ging is er niet meer naar gekeken.maar dat us amper een maand geweest..en nu is het gewoon niet meer te houden
    maar is het niet gek dan op zijn leeftijd? dat dat nooit eerder officieel is vastgesteld?

Zoiezo is het echt iets anders dan niet alleen willen blijven want ernaast staan of zitten maakt geen enkel verschil.
    we maken ons nu tovh wel echt zorgen dat hij nu steeds vaker wakker is van sochtends 7/8 uur tot waanner hij savonds snachts EINDELIJK in slaap valt...en snachts is het ook drama

5. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Ja ik weet niet waarom maar mijn ticker is geloof ik opnieuw begonnen met tellen.er moet 1 jaar nog bij...

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ah, ok hij is dus een jaar nu. Tja, dat aankleeddrama is helaas heel normaal. En dat hij nu wat moeilijker gaat slapen is waarschijnlijk ook gewoon de leeftijd. Vertel eens wat meer over hoe het eraan toe gaat. Slaapt hij alleen overdag slecht, of ook 's avonds? Wat doet hij precies, gaat hij huilen?

En wat bedoel je met dat het in de wagen al begint? Wil hij niet meer in de wandelwagen/buggy? Kan hij al lopen? Zo ja, misschien is het dan een optie om hem te laten lopen als hij dat wil en dat je wel de buggy meeneemt, zodat hij daarin kan als hij moe is.

7. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Sorry het typt erg lastig via telefoon maar zal steeds even wat meer info geven.
    Het slechte slapen is op 2x een hele korte periode na al vanaf dag 1 slecht
    en het begint in de wagen dat hij ook niet zo wil zitten/liggen..dan gaat hij nu ook helemaal overstrekken (zover dat kan) in kinderstoelen nu ook...moet nu altijd de stoel vasthouden want anders klapt hij zo naar achter

en het niet slapen is altijd..niet alleen savonds. En of je er nou bij blijft of niet..het maakt niet uit.

ik breng hem altijd op hetzelfde moment naar bed..zelfde moment de laatste fles...als ik merk dat zijn ritme iets verschuift pas ik het er wel iets op aan.maar ik blijf er een vast ritme in houden..en ga hem altijd van te voren vertellen dat hij straks moet slapen...eerst zijn pyamatje aan...dan lekker fles...knuffeken..zachtjes pratealles kort uitleggen..liedje zingen..vertellen dat ie mooi mag dromen..en dat ik straks ook ga slapen en morgenochtend ik er weer ben en we weer een leuke nieuwe dag krijgen.. haha het zijn geen gigantische verhalen hoor maar ik vertel het wel gewoon kort...en dan tot op het laatst knuffel ik..en soms valt hij tijdens de fles al in slaap (savonds dan) maar in bed is drama. zodra hij ziet dat ie bijna het matras raakt word ie al gek..soms niet..soms gaat ie wel gewoon liggen maar zodra hij dan ligt wordt ie gek..raakt ie echt in paniek..helemaal overstrekken zo extreem dat je hem echt niet kan tegen gaan...speentje wil hij niet soms wel maar hij is altijd te overstuur om m vast te houden..hij wil zo graag slapen dat zie je wel.. ik ben ook iemand van de 10 minutenregel maar dat helpt ook niet (meer)
    Hij valt soms echt bijna in slaap maar zijn lichaam protesteert als de malle

8. Pinkprecious

Pinkprecious Actief lid

19 nov 2010
    225
    0
    0
    Ohja en hij kan nog niet lopen :)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    en als je hem op zn buik neerlegt? is het dan ook krijsen? Bedje op een andere plek in zn kamer?
    maar als hij al een jaar zo is, en ook niet in kinderstoel/wagen wil zitten is het misschien slim om hem even helemaal na te laten kijken bij een kinderarts?

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Het kan zijn dat hij te moe is om te kunnen slapen.

Maar als ik jou was zou ik eens een extra afspraak op het cb maken en het daar bespreken. (ik zeg cb omdat huisartsen tegenwoordig weinig 'weten' over kleine kinderen en cb heeft vast vaker met dit bijltje gehakt) Evt kunnen ze dan ook een pedagoog eens thuis mee kunnen laten kijken zodat ze precies kunnen zien wat er aan de hand is.

Eerlijk gezegd lijkt het me een gedragsprobleem, eerder dan echt iets lichamelijks, maar er kan natuurlijk ergens een blokkade zitten.

Je zou dan ook naar een osteopaat kunnen gaan, die kan zijn lichaam helemaal nakijken en die kunnen met een hele simpele behandeling het behandelen mocht ie iets lichamelijks vinden.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    hoe is jouw houding als je m in bed legt? Ben jij dan ook gespannen?
    Doet ie t bijv ook als oma of je partner m in bed legt?
    Ik heb bij mijn zoontje gemerkt dat hij daarvoor heel gevoelig was/is.
    Als ik dan al van te voren bedacht: oh ik hoop zo dat ie dit keer wel gaat slapen, maar het wordt vast weer een drama. Dan werd het ook een drama.
    En hoe slaapt ie op zn buik?

Deel Deze Pagina