Hallo iedereen, Ik wil even jullie mening, want maak me wel een beetje zorgen. Het zit dus zo: Ik slik de pil. Op 8 September heb ik m'n pil ongeveer 13 uur te laat ingenomen (2e pilweek). De dag ervoor had ik nog gemeenschap gehad. Ben die avond (op 8 September dus) nog naar de gyneacoloog geweest voor een jaarlijkse controle. Alles bleek in orde te zijn, mijn pil werkte goed, er was wel een eitje aan het rijpen maar verder zei hij er niets over. Een pil vergeten in de 2e week is op zich niet zo erg, toch? Volgens de bijsluiter werkt de pil dan nog gewoon verder.. Na het bezoekje aan de gyneacoloog kreeg ik plots een bloeding, 2 weken lang. Het ging pas over nadat ik "ongesteld" (lees: een ontrekkingsbloeding) had. Een maand later (2 oktober) vergat ik opnieuw mijn pil. Ik slikte hem ongeveer weer 13/14 uur telaat in. Het was in de eerste pilweek, 3 dagen na mijn ongesteldheid. Mijn pil werkte dus niet helemaal meer (hoewel sensoa beweert dat 1 pil in de eerste week vergeten niet langer een probleem is). Op 5 oktober had ik gemeenschap. Hij kwam niet in me klaar, eigenlijk was het niet eens echt 'seks' want we deden het maar 30 seconden zonder condoom en daarna schoot het me plots te binnen dat ik 1 van mijn pillen vergeten was. DUS: Er was een kans dat er wat voorvocht bij me binnen is gekomen en ik niet meer beschermd was tegen zwangerschap. Sindsdien maak ik me behoorlijk zorgen, omdat ik helemaal nog geen kinderen wil. Heb ook helemaal geen zwangerschapssymptomen en we zijn ondertussen al een maand en een half verder, maar toch. Ik moet er echt de hele dag aan denken. Het lijkt wel of mijn onderbuik nu wat gezwollen is (misschien komt dat doordat ik ongesteld ben). Mijn baarmoeder lijkt wel "gezwollen" en hard. Heb deze vrijdag ook een zwangerschapstest van clearblue gedaan (de digitale met conceptie-indicator) maar de test was negatief. Kan het dat clearblue valsnegatief aangeeft? Of is er echt niets om me zorgen te maken? Jullie meningen aub! Ben echt zo'n angsthaas op dat gebied...
In theorie kun je van voorvocht zwanger raken....maar ik denk zelf dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. Wanneer zou je ongesteld moeten worden?
Ik ben nu dus gewoon ongesteld, maar ook dat baart me zorgen. Met de pil wordt je blijkbaar nog gewoon elke maand ongesteld, en ik kan in principe dus niet echt weten of ik wel degelijk zwanger ben of niet.
Je wordt inderdaad ongesteld met de pil, maar daardoor wordt je baarmoeder wel geleegd zeg maar. Ik denk dat de kans minimaal is als je van voorvocht, 30 seconden seks zwanger bent. Moet je ook nog maar net rond de eisprong seks gehad hebben.
Denk niet dat je zwanger bent, anders was de test positief geweest Mijn buik zwelt ook op vlak voor en tijdens mijn menstruatie ongeacht ik de pil slik of niet. Geen zorgen dus maken ! Anders kan je nog een goedkope test doen. Alles behalve de predictor ! En als je test, echt alleen die 5 min aanhouden. Veel testen geven na afleestijd toch een streepje.
Volgens de site van de NVSH kun je van voorvocht niet zwanger raken, omdat dat elders geproduceerd zou worden dan de cellen. Ik weet niet of het klopt, maar het is het landelijk informatie orgaan op het gebied van seksualiteit. Alleen door te laat terugtrekken zou het kunnen. Op zich ben ik van voor t zingen de kerk uit (op tijd dus) nooit zwanger geworden, maar ja, tot nu toe van op tijd erin ook niet. Maar kijk er maar eens op de link: NVSH | Seksuele voorlichting en informatie, hulp bij seks(sex) en seksualiteit, de kunst van het vrijen, problemen bij het vrijen, het seksuele systeem
ik hoop ook dat jullie mij kunnen helpen want ik zit met een beetje hetzelfde probleem. ik ben de eerste week de eerste pil vergeten (dag 1 dus) heb die dag erna 1 geslikt in plaats van 2 (wat je dan behoort te doen). dag 6 hebben mijn vriend en ik geprobeert om seks te hebben (onveilig) maar hij was er ook heel kort in geweest (pijn). wel is hierbij voorvocht vrij gekomen en ben ik bang dat ik nu zwanger ben. ik ben nu 1,5 week verder en over 1 week mag ik pas testen maar ik heb nu last van -troebele urine -rommelige darmen zijn dit al tekenen? of zou het ook ergens anders van zijn? hoop dat jullie me kunnen helpen