Ben nu bijna 15 weken zwanger en heb sinds gisteren last van duizeligheid. Als ik opsta of als ik van bukken naar staan ga. Wie heeft dit ook en wat doe je eraan?
Ben van de week nog bij de vk geweest en bloeddruk was 130/60. Was goed, misschien een beetje lage onderdruk. Dus voor zover geen idee.
Ik heb het ook gehad van week 16 tot week 32. Was combinatie van (over)vermoeidheid en te lage bloeddruk (onderdruk tussen 50 en 60). Weinig aan te doen volgens de VK, maar je kan er wel op inspelen door vb dropjes en druivensuiker mee te nemen als je weg moet, krukje in de douche,... Vanaf week 32 stijgt je bloeddruk weer, en dan is het probleem hopelijk voorbij!
Lage bloeddruk zou wel kunnen. Wel 130/60 bij de VK, maar misschien in rust wel lager. Ik had het ook vanaf zo'n 12-14 weken tot de 25 weken. Daarna was het ergste wel over. Ik zat met 22 weken op 80/55. En dat was in de middag na een stuk fietsen. Dat verklaarde wel waarom ik me bij het opstaan 's ochtends zo beroerd voelde. Met wat dropjes en druivesuiker voor nood, genoeg beweging en goed eten heb ik het gered zonder flauw te vallen. Mijn zusje is weleens flauw gevallen, maar gelukkig was dat bij het opstaan, dus ze viel terug op bed..
Ok, dus het zijn wel bekende en duidelijke symptomen. Nou ik zie zo op tegen me dienst morgen op me werk. Heb een lange slaapdienst, die vraagt veel. Maar als ik me morgen nog niet top voel erdoor bel ik me baas wel even op..... Maar dropjes en druivensuiker dus en bewegen.....Thanks meiden
Mijn bloeddruk ik ook altijd erg laag, vorige week eindelijk wat hoger, nl 108/48 daarvoor altijd rond de 80/40. En zoute dropjes en zoute chips helpen wel tegen duizelingen! En verder gewoon rustig aan doen. Overleg het inderdaad even met je baas als je je nog niet goed voelt. Misschien dat hij iemand kan regelen die erbij is tijdens je dienst of zelfs kan ruilen als dat mogelijk is.