Hoi dames, Ik lees net op google over temperatuur meten.. Hoe werkt dat? en waar moet je dan op letten?
Hoi, als je even googlet en de uitleg leest is het heel duidelijk vind ik. Ik houd ook mijn temperatuur bij. Zo kan ik controleren of mijn ei geweest is. Na je eisprong stijgt namelijk je temperatuur boven de eerdere temperatuur uit en blijft hoog tot aan je menstruatie. Als je zwanger bent blijft hij dan hoog. Komt door progesteron. En ik ben er blij om, want ik heb maandag en dinsdag een positieve ovulatietest gehad, maar helaas toch geen ei. Mijn temp ging gisteren iets omhoog, dus ik dacht, hehe, daar is de eisprong eindelijk. Maar vandaag is hij weer laag. Ik moet dus nog even geduld hebben. En dan is het fijn dat je temperatuurt, anders had ik nu echt gedacht dat mijn ei al geweest was. Maar goed, google maar eens op basale lichaams temperatuur. En als je voorbeeld temperatuurkaartjes wilt zien. Ik heb een link in mijn handtekening en er zijn er meer op het forum die dat hebben.
Wat Babke al zegt, even goed lezen hier en op andere baby/zwangerschapssites en dan vind je al veel info. Ik ben afgelopen maand ook begonnen met temperaturen om wat meer inzicht in mijn cylus te krijgen. Je moet er op letten dat je elke dag op dezelfde tijd, voordat je uit bed stapt temperatuurt. Ik vul elke dag mijn temperatuur in op Fertility Friend.com. Dat geeft dan ook aan wanneer je een mogelijke eisprong hebt. Mijn ei is nog niet duidelijk gevonden, maar ik kan zo wel zien dat mijn temperatuur flink gestegen is. Ook kun je invullen hoe je je voelt (buikpijn, hoofdpijn, meer zin in sex,) en je slijm. Kijk hier maar eens: 3b6554 Ovulation charts on FertilityFriend.com