Beste verloskundige, Hier een vraagje van mij, Ik ben 26 maart bevallen van een zoontje met het HLHS syndroom bij een zwangerschap van 22 wkn en 2 dgn. Nu ben ik bijna 2 weken verder en mis het gevoel zo erg, dat ik het liefst vandaag weer zwanger zou willen zijn. Maar ik heb nog een beetje bruin bloed verlies. Wanneer mogen we nu weer gaan klussen? en is het een risico voor jezelf om nu alweer te klussen terwijl ik nog geen nacontrole heb gehad? Alvast vriendelijk bedankt liefs cindy
hoi Cindy, wat heftig voor je zeg. Tja, het is wel beter om heel even te wachten, maar er is geen strikte medische reden. Wel wordt vaak gezegd dat het emotioneel ook beter is om dit eerst af te ronden en er heel even tijd overheen te laten gaan. Maar ik snap ook dat je snel weer zwanger wilt worden. Het kan even duren voor je cyclus weer hersteld is, waarschijnlijk wel een week of 6. Of je voor die tijd weer een eisprong hebt of niet kan ik niet voorspellen. Je mag dus wel weer "klussen" maar je hebt geen idee wanneer je vruchtbaar bent. Als je je eerste ongesteldheid afwacht geeft dat iets meer houvast voor je vruchtbare periode. Ga wel door met zwangerschapsvitamines! Sterkte gewenst in deze periode, en bij vragen horen we het graag weer. Mirjam