Mijn zoon van 4 is dol op dansen, dus zat ik er over te denken om hem op ballet te doen. Hij heeft er echt de style het figuur en de voeten voor. Maar het enige waar ik bang voor ben dat hij op school gepest zal worden , hij wil het zelf erg graag , maar doordat ik zelf altijd ontzetten ben gepest ben ik daar zo bang voor en dat weerhoud mij ervan. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het doen. Hij vindt dit nu leuk dus waarom niet? Zegt toch niet dat hij er over een paar jaar nog op zit?
hier sluit ik me bij aan... Lekker doen! En met twijfels eventueel eens informeren na een tijdje (als hij het echt leuk vind) bij mama's van ietsje oudere kinderen.
Ik las je titel en dacht gelijk....waarom niet?! Als je kindje het toch leuk vindt vooral doen...en tegenwoordig is het toch normaler om te dansen als jongen of niet? Als die pesters besluiten om jouw`n kind te pesten doen ze dat toch wel maar dan met wat anders denk je niet?
mijn jongen is 2,5 jaar en hij mag vanaf 3 op ballet. hij loopt al met handjes boven t hoofd en op de tenen en n been omhoog enzo(leert hij van angelina balerina)kijkt graag naar echte ballet op tv, zelfs toen hij n baby was! er is hier een enorme wachtlijst.ik baal daar zo van. ik maak me helemaal niet druk om pesten enzo. (hij draagt al een bril om mee te pesten) het is erg gezond en prachtig vr de ontwikkeling. als hij zelf daar last van krijgt zou hij zelf ermee willen stoppen denk ik.
`jongen lekker op ballet en een meisje op voetbal anno 2012 moet dat toch prima kunnen. En qua pesten weet je het toch niet sowieso is dat nooit te voorspellen!
Mja meisje op voetbal lijkt wel geaccepteerder toch. Daarentegen zat ik vroeger op jazzballet. En de enige jongen in ons groepje was echt mateloos populair
Oh ja hoor, gewoon doen. Ik zou daar ook geen enkel probleem van maken. Als hij dat leuk vindt en hij wil het zelf graag. Wat ze zeggen, als ze willen pesten vinden ze daar altijd wel een reden voor.
Als je je nou zorgen maakt over pesten, kijk ook dan ook eens naar het karakter van je kind en dan vooral vergeleken met jouw eigen karakter als kind. Ik ben ook best gepest, maar ik was altijd stil en teruggetrokken en daardoor een erg makkelijk doelwit. Mijn zoon is echter net mijn man: spontaan, makkelijke prater met vreemden en lekker enthousiast! Ik ben dus echt niet bang dat ze hem ook maar ergens mee gaan pesten, omdat hij het karakter daar niet voor heeft. Sil is ook gek op dansen en als hij op ballet wil, dan gaat hij lekker, hoor! Ik hoop het, want ik vind het wel cool: een jongen die kan dansen! Misschien wel de nieuwe Dan Karaty, maar dan klassiek geschoold
toevallig vorige week met onze zoon over gehad, hij is bijna 3,5 en opa( schoonvader) wil dat onze vent op voetbal gaat, heeft al een tenue ofzoiets gekocht, heeft al aanmelding klaar liggen voor een specifieke club, en daar moet en zal zijn kleinzoon heen gaan, daar heeft ie het echt al vanaf de zwangerschap over, sinds een aantal weken danst onze zoon de kamer rond alsof hij een ballerina is, op de tenen, met de armen boven het hoofd een rondje draaien, mooie sprongetjes, hij vind het super... vorige week zei hij : mama... ik wil helemaal niet op voetbal, moet ik echt op voetbal ? ik vroeg hem, wat wil jij dan graag? mama ik wil graag op dansen, of op ballet, of op gymmen... mag dat ? tuurlijk schat ! als jij dat wil dan mag je dat ! mama.... ? wil jij dat tegen opa zeggen ? gister hebben we opa gezegd dat hij tot nu toe NIET op voetbal gaat, opa moest wel even slikken ! maar het is nu eenmaal wat onze zoon wil, en hij moet zich er fijn bij voelen, en misschien veranderd het straks wel als hij naar de basisschool gaat, dat zijn klasgenootjes voetballen en dan wil hij opeens ook, ik zie het wel,
Gewoon doen! Tegen de tijd dat andere jongens er iets van gaan zeggen, bepaalt hij zelf wel of hij dat een reden vindt om ermee te stoppen of niet. Mijn zoon vertelde pas dat hij van de week met allemaal meisjes had gezumba'd op de BSO. Leuk dat hij het vond!
zo klein als ze zijn.. hebben ze dat dus toch echt wel door en als je zelf ballet een beetje te vind.. zijn er natuurlijk allerlei andere opties mbt dansen bij ons in de buurt heb je rythmische gymnastiek bijvoorbeeld sprak onze dochter (die ook graag op ballet wilde) ook erg aan bijvoorbeeld. nadeel is dat bij ons in de buurt er gewoon geen kleuterballet is. wel kleuterdans.. maar dat leek dr duidelijk minder leuk dan echt ballet. nu zijn we aan het kijken voor theaterlessen.. daar vroeg ze laatst om en dat is er wel gewoon. Welliswaar andere kant van de stad zo ongeveer.. maar het is wel te doen. 75 voor 15 lessen. Mooi om eens te kijken of ze het wel echt leuk vind (en vanaf 6 kan het bij ons in de buurt.. dus dat is ook wel prettig)
@lov: zou dat niet aan de hobby liggen? op voetballen met 3 jaar is een beetje lastig peuterdans gaat prima...
hahaha ja dat ook....al is peutergym maar een uurtje per week en meer lol hebben, niet? Voetballen en dansen is toch serieuzer Maar ikzelf vindt dat bv min dochter die bijna 4 is nog te jong is hiervoor....!