weet iemand of hier een speciale site voor is?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik droom er al lang van om een opleiding te gaan volgen. Net als ik alles duidelijk lijk te hebben blijken de toekomstperspectieven voor deze beroepen niet gunstig te zijn. Ik heb het dan over spw of medisch secretaresse. Intussen ben ik 32 en wil ik wel eens iets anders dan mijn saaie kantoorbaan.

Aangezien ik na de opleiding wel een goede kans op een baan wil hebben wil ik graag weten naar welke beroepen veel vraag is. Ik zoek het in de richting van zorg en welzijn, pedagogiek....

2. Bloem2

Bloem2 Niet meer actief

Kijk eens op YouChooz: Kies je vak in zorg en welzijn. Handige site met allemaal beroepen in de zorg en welzijnssector. Als je kijkt bij "Wist je dat..." staat er vaak ook iets over toekomstperspectieven.
    Succes!

3. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    misschien een optie om eens te kijken op vacaturesite's, en dan naar de vacature's bij jouw in de regio en naar het aantal waar jouw interesses in liggen?

misschien zou je hier een conclusie uit kunnen trekken, of evt vragen bij het uwv, als het goed is kunnen zij dat zo zien!

in iedergeval suc6 en ik vind het heel knap dat je je wilt laten omscholen!
    Zou het ook wel willen maar zou niet weten hoe ik straks het allemaal moet combineren, 2 kids, 3 dagen werken, huishouden en dan ook nog een studie!

dus vandaar mijn respect!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dank voor jullie reacties.
    Op zich is het zoeken van een opleiding het probleem niet. Maar het gaat mij erom dat ik ook zekerheid van een baan wil hebben. Ik ga dus niet een opleiding volgen als ze nu al aangeven dat de kans op werk matig is.

Ik wil eigenlijk weten in welke branche ze veel mensen vragen. Ik doe het liefst iets in de richting van zorg en welzijn.

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik heb mn spw net afgerond en moest dat vorig jaar ook uitzoeken. Nu weet ik dat er zo'n site bestaat, maar weet het adres niet meer :) ...heb je veel aan he :D
    Ga even voor je zoeken in mn mailbox

7. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso even op vacature sites kijken, en bij ziekenhuizen voor medisch secretaresse, als je bv een ziekenhuis aanschrijft kunnen zij vaak ook aangeven via welk opleidingsinstituut ze wel of juist niet mensen aannemen. Spw ligt eraan welke richting je wilt welke bedrijven je alvast kan aanschrijven.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

beste werkt om even een aantal maanden vacatures te bekijken. zo zie je wat in jouw regio gevraagd word, schijf het dan ook even op ..want anders weet je het niet zo goed meer op een gegeven moment haha.

binnen elke 40 km is er weer een andere verdeling van welke banen beschikbaar zijn en waar werk in is.

en Kansopwerk.nl - start

9. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow

Deel Deze Pagina