Slapende en tintelende handen/armen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Danielle86, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Beste verloskundigen,

vannacht heb ik veel last gehad van slapende handen en armen (tot in de topjes van vingers aan toe). mijn rechterarm is nu gewoon weer rustig, maar links tintelt het nog steeds. Vingers, hand en onderarm, maar het trekt ook door mijn bovenarm naar schouders/oksel.

Is dit nu het carpale tunnel syndroom? Is dit schadelijk voor het kindje omdat ik er zoveel last van heb? Of is het gewoon een vervelende zwangerschapskwaal wat voor de baby geen kwaad kan?

Groetjes Danielle

2. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    En gelijk nog een 2e vraag: mag ik gewoon alle soorten handcreme gebruiken of zijn er bepaalde stoffen die ik moet mijden tijdens de zwangerschap? als je daarop gaat zoeken lees je zoveel horrorverhalen over de meest giftige stoffen.
    Nu heb ik erg droge handen dus wil graag een hand creme gebruiken, maar natuurlijk ook niets voor mijn kleintje verpesten!

3. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het klinkt als carpaal tunnel syndroom inderdaad, het kan geen kwaad! Je kan s nachtslot je polsen spalken dmv pols beschermers ( voor inline skaten) of met een pollepel en verband. Zo wordt de zenuw minder bekneld en zal je wat minder last krijgen. Vaak verdwijnt dit na de zwangerschap gewoon weer.

Je kan gewoon handcreme gebruiken hoor!

Groeten evelien

Deel Deze Pagina