bloedsuikers en eten

Discussion in 'Gezondheid' started by Suprise, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    Ik moet ivm mogelijke zwangerschapsdiabetes mijn suikers prikken. Daar ben ik vandaag mee begonnen.

waardes voor vandaag.
    2uur na ontbijt 10.8
    voor luch 6.8
    2uur na lunch 7.0
    voor diner 6.5
    2 uur na diner 6.7

Ik heb vanmorgen 2 broodjes gehad 1 met boter en hagelslag 1 met boter en mager vlees beleg. Toen dus blds van 10.8 maar 2 broodjes is me eigenlijk te weinig en een uur later knort mijn maag alweer.
    Vandaag doordat ik in het ziekenhuis was geen tussendoortje. Om 12.00 2 broodjes met kaas en rookvlees en boter. Om 15.00 1 nectarine en om 17.30 1 bord 2,5 aardappels 200 gram brocoli een beetje jus. Geen vlees of iets dergelijks. Verder alleen water en thee zonder suiker gedronken.

Wat eten jullie op een dag? Vind dit zo weinig zeker voor een zwangere vrouw en dan vind ik mijn suikers dus nog erg aan de hoge kant.
    wie heeft tips?

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Volgens mij heeft mijn ziekenhuis geld te kort of zijn ze overdreven oplettend. Ik moet ook prikken, maar mijn waardes liggen onder de 5.5. Ik was zo geschrokken van alle gevolgen die ze direct opnoemde dat ik bijna niks meer at. Mijn voedingsdeskundige heeft berekend dat ik nog maar aan 1000 calorieën per dag kom en dat is veel te weinig voor een zwangere vrouw.
    Ze raad me aan om om de 2 uur iets te nemen.
    Bijvoorbeeld:
    Ontbijt volkorenbrood met slankie en dieethalvarine
    Tussen ontbijt/lunch Handje nootjes/blokjes kaas 30+
    lunch 2 Volkorenboterhammen met dieethalvarine, ham en 30+ kaas en groot glas halfvolle melk en fruit
    2 uur na lunch fruit
    2 Uur na fruit Volkorenboterhammen met smeerleverworst, 30+ kaas en dieethalvarine
    Diner Groente (mag ook roerboekgroentes) 3 opscheplepels, 3 opscheplepels rijst of pasta, kipfilet (stukje 100 gram)
    Late avond Schaaltje yoghurt/blokjes kaas/ handje nootjes en kop koffie

- 1,5 liter vocht (gewone thee of water)

Ik drink 2 liter water per dag, heb steeds een flesje naast me staan. Na het avondeten wandel ik op snel tempo 50 minuten, dit zorgt ervoor dat mijn waardes 2 uur na het avondeten lager zijn dan voor het eten.
    Mijn waardes reageren ook heel goed op verse vis.
    Als je yoghurt niet lekker vindt zonder suiker kan je er Stevia in doen, dat is een natuurlijke zoetstof en lang niet zo schadelijk als suiker. Online te koop, maar ook bij kruidvat od

Succes.

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    bedankt voor je tips. Die van Stevia ga ik onthouden. Verder ben ik inmiddels via internet op een zwd dieet gestuit van het ziekenhuis. Daar hou ik me dus vanaf vanmorgen aan kijken wat dat gaat doen. Stevig wandelen gaat helaas niet ivm zware bi. Vanmorgen een nuchtere waarde van 6.2 straks om 10.30 weer prikken en daarna na de dvpk en dietist es kijken wat die zeggen

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

#4 McDsee, Jul 12, 2013
    Last edited by a moderator: Jul 12, 2013
    6.2 nuchter zullen ze bij mijn ziekenhuis niet goed vinden. Die willen al bij 5.4 insuline spuiten. Hoop zo dat ik dat niet hoef te doen.

Was je je handen wel goed? Ik had vanochtend 5.2 daarna ontsmet met alcohol, nog een keer geprikt 4.9

5. justme29

justme29 Actief lid

Nov 4, 2012
    135
    0
    0
    hotfixen
    flevoland
    ik heb ook suiker, maar je kunt meer dan genoeg eten als je maar goed oplet en tip voor het brood verhaal is koolhydraten arm brood.
    dat kun je bij de meeste bakkers kopen maar ook bij de c1000 en bij de ah.

in een gewoon sneetje brood zit 13 kh en in dat brood 5 kh ongeveerd dus veel minder.

en vlees mag je gewoon eten, de meeste soorten want daar zitten geen kh in.

als je nog vragen hebt kun je ze altijd vragen..
    groetjes mij

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    ik mag idd de laatste weken nog insuline gaan spuiten. 2 uur na ontbijt 9.3 en 2 uur na lunch 8.7 heb vanmorgen nog een hoop info gekregen van de dietist. Laat het nu allemaal ff bezinken en ga es ff puzzelen hoe ik mijn suikers omlaag kan krijgeg. Bedankt voor de tip over kh arm brood dat ga ik zeker proberen

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik zou om te beginnen geen zoet beleg meer nemen, dan gaan je suikers echt hard omhoog. Dat werd mij door het ziekenhuis echt afgeraden.

Verder ben ik in de ochtend overgestapt op havermout, daar zitten veel minder khd in. Dan doe ik 1 koffiekopje havermout, 1 koffiekopje volle melk en 1 kopje griekse yoghurt, meng ik 's avonds in een af te sluiten bakje en zet ik in de koelkast. Dat wordt heerlijk romig, en vult echt goed in de ochtend. Ik doe er vers fruit doorheen (aardbeien, perzik, kiwi, frambozen, wat je maar lekker vindt) en is dan best lekker, ik heb geen honger tot halverwege de ochtend. Mijn bloedsuikerwaardes reageren hier goed op.

Vlees mag je WEL eten, en dat zou ik ook juist doen. In vlees zitten bijna geen khd. Je zou dan 's middags bijvoorbeeld een salade kunnen doen, met veel sla, tomaten, komkommer, gerookte kip, ei, spekjes, ... Lekker groot, zodat het goed vult. En dan neem je er bijvoorbeeld 1 klein pistoletje bij. Daar reageren je bloedsuikerwaardes ook goed op.

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    ja handen worden expres heel goed gewassen en nog haal ik de eerste druppel weg zodat ik schoon bloed heb. werk in de zorg en doe dit ongeveer 15 x per dag bij anderen;)

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    dat ga ik proberen

Share This Page