*Slik* Straks 3 kinderen waarvan de oudste pas 3,5 jaar...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nyn, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ben er net achter gekomen dat ik onverwachts weer zwanger ben.. we hebben net de eerste verjaardag van de jongste gevierd. De oudste moet nog 3 worden.
    Eigenlijk waren we best wel gaan neigen naar tevreden zijn met twee mooie kindjes, en wilden we de hectiek van de eerste jaren achter ons gaan laten.

En nu nog een kind:$
    Als alles goed blijft gaan natuurlijk.

Kan iemand met ervaring met drie jonge kinderen me aub vertellen dat het goed komt en allemaal wel los zal lopen???

Dan zoek ik ondertussen even een papieren zak om in te hyperventileren;)

2. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Komt goed! Mijn jongste is geboren net voor onze oudste 4 was, en t liep eigenlijk vanzelf, komt echt goed!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zat in dezelfde situatie als jij! Maar hier helemaal goed gekomen, de jongste draaide zo mee. Heb me echt druk gemaakt om niks.

Mijn dochter was 3j9m en mijn oudste zoontje 1j8m toen hun broertje werd geboren.

4. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Het komt echt helemaal goed! Toen onze derde geboren werd was onze oudste 3 jaar en 5 maanden, de tweede was 1 jaar en 4 maanden.
    't Was een tropentijd, maar ik heb het overleefd! :)

5. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Komt echt wel goed meid, het zijn drukke jaren, maar je groeit er wel in mee
    Toen de jongste werd geboren was de oudste net vier de middelste nog geen 2

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Komt goed, die derde draait zo mee. Hier was de oudste net 4 en de tweede 1,5 toen nr 3 kwam. Ik zou alleen wel iets meer slaap kunnen gebruiken ;)

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Oh, en bovenal gefeliciteerd natuurlijk!

8. mamamloes

mamamloes Lid

23 nov 2013
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje zelfde situatie.. niet onverwachts zwanger, maar wel onverwachts 2 tegelijk.. En ga van niks naar 3 kinderen in krap een jaar tijd.. Geen idee hoe ik het ga doen!! Gefeliciteerd met de zwangerschap, alles komt vast goed :)

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zie vooral op tegen weer een zwangerschap en het eerste jaar. Zwangerschap betekent bij mij vanaf 4-5 maanden amper meer slapen door bekkenpijn. Daarnaast werk ik 36 uur per week. Ik ben nu al best een beetje op..

Maar tegelijkertijd, als ik zie hoe veel makkelijker de tweede ging, simpelweg omdat er al een ritme was en je het meeste al eens mee had gemaakt...

Maar het volgende moment is er weer paniek.

En daarna denk ik weer: misschien is dit een meisje (heb twee jongens).

Pffff...

Nog tips of handige spullen die jullie specifiek voor een derde hebben?
    Duowagen hebben we bijv. al, net zoals draagdoek etc.

Zucht, we moeten ook nog eens gaan verbouwen..

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    We hebben hier alleen een phil&teds wagen gekocht wantik had geen duowagen. En voor de rest gewoon alles van de eerste twee gebruikt. En ach, als je geen zin hebt in verbouwen kunnen er wel 2 bij elkaar op de kamer :D

Ik herken het wel met werken, ik werk ook zoveel en dat was wel pittig. Veel makkelijke maaltijden gedaan, minder eisen aan hoe je huis en bij ligt, en vooral de eerste tijd ruimte geven om te wennen aan een nieuw ritme met 3 kinderen en weer een beetje bijkomen, dan kom je dat eerste jaar door. Geloof me. Ik ben nu meer dan 7 maanden onderweg met 3 kinderen en heb weer energie en mijn draai gevonden.

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zal vast goed komen, gefeliciteerd.
    Misschien wel even je topic verplaatsen. De lounge is hier nu niet bepaald de juiste plek voor.

12. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb er nu vier in zes jaar tijd en ik kan je vertellen dat alles goed komt.

Relax en gefeliciteerd!

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'zwangerschap'

14. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Iedereen in ieder geval wel bedankt voor de felicitaties! :)

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hihi rustig ademhalen, komt echt wel goed. Hier ook 3 dicht op elkaar en nu onverwacht zwanger van de 4e :D
    Het zijn zeker hectische jaren en nu nog. Wij hadden 2 met slaapproblemen en dat 4 jaar lang. En nog is het hectisch, maar echt je zult je draai gaan vinden hoor.
    Komt wel goed!

En gefeliciteerd!

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier ook een beetje hetzelfde verhaal. Onze oudste is 4,5 als de jongste is geboren. Wel wat ouder maar toch flink aanpoten. Ik hoor van vele dat de derde gewoon meedraait met alles.

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Leuk om de reacties hier te lezen.

Hier zal de oudste 3 jaar en 8 maanden zijn en de tweede 1 jaar en 4 maanden als nummer 3 er is. Ik ben echt benieuwd hoe snel ik mijn draai zal vinden met 3 jonge kids en ik hoop echt zo erg dat de 3de geen reflux zal hebben. De tweede had dit wel waardoor het even duurde voordat we in een goed ritme kwamen.

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Super leuk een derde en niet eens zoveel drukker. Mijn oudste was net 4 en de nu middelste 2 dat de derde kwam. Prima te doen allemaal.

19. sepherine

sepherine Niet meer actief

hier ervaring !
    oudste word nu eind feb pas 3 jongste is geboren 23 sep (prematuur dan nog wel ) ;)
    je mag me altijd pb'en

en vooral gefeliciteerd !!!

20. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik heb er 3 van 4 jaar 3 jaar en 2 jaar. druk dat wel maar die tropen jaren gaan voorbij. ik was na de bevalling heel snel weer zwanger. heb wel wat momenten gehad dat ik echt op was maar samen met man sterk blijven en heeft nu zo dan ups en downs dat het wel en niet makelijk gaat. ze gaan nu naar de peuterspeelzaal kost bijna niks voor mij dan heb ik wel even rust. je kan je altijd redden draagzak duo wagen wordt makelijk voor jezelf ene als nummer drie er is wil je ook nooit zinder nummer 3 ;) hier komt zelfs na even een pauze nummer 4 dan zijn ze dus 5 3 en 2 jaar en de jongste 0

Deel Deze Pagina