Hallo, Ik ben zo een 4 weken geleden gevallen op mijn gat, het was niet super hard maar ik voelde het wel even, een week later ongeveer kreeg ik bij het zitten, rechtstaan, op rug slapen enorme pijn aan staartbeen, ik dacht dat het gebroken of gekneusd was, maar een week na de val? Nu zijn we al 4 weken verder en de pijn blijft aanhouden.. Als ik een uurtje heb gezeten geraak ik nog amper recht, heb nu bij de ziekenverzekering een donut kussen gekocht maar zelfs dat helpt me amper.. Smorgens gaat t beter, maar een uur wakker en de pijn is er opnieuw, tegen de avond kan ik nog amper recht.. Ben 19 weken zwanger, kan het ook ergens iets te maken hebben met de zwangerschap, want ik betwijfel echt of het wel met die val te maken had omdat het zoveel later pas pijn deed? Alvast heel erg bedankt!
Hoi Kristello, het kan zijn dat de val je stuitje toch een beetje gekneusd heeft waar je zonder zwangerschap waarschijnlijk toch niet zoveel last van gehad zou hebben. Maar nu je zwanger bent verweekt je bekken en je stuitje is onderdeel van je bekken. Bij 20 weken zien we vaker de eerste bekkenklachten opduiken. Het wordt bij jou denk ik versterkt door die val. Onfortuinlijk zeg. Je zult misschien toch al eens een advies van een fysiotherapeut moeten inwinnen, want je kunt niet meer doen dan op je houding en je bewegingen en activiteit letten. En je moet nog een eindje... Sterkte. Groetjes Brigitte