Okeeee! Ik met mijn goeiste gedrag, heb even besloten dat ik een buffet in elkaar wil gaan zetten (voor 8 personen) op 2de kerstdag. Mijn idee: Gebraden rosbief (warm) Beenham (warm) Ongepelde gamba's in knoflookmarinade (warm) Kip of zalm (uit de oven, warm dus). Bijgerechten: Babygroenten (kant- en klaar uit de vriezer) Aardappelballetjes Gegratineerde aardappelen uit de oven. Koud: Feta-salade Rundercarpaccio Stokbrood met kruidenboter. Meloen met Serranoham Garnalencocktails en een tweetal warme, zelfgemaakte sauzen en een pan soep. Maar nu het euvel: Hoe kan ik dit het beste voorbereiden met een 4pits gastoestel, 1 oven en geen frituurpan of au-bin-marie. Hoe zorg ik dat alle warme gerechten gelijktijdig, dan wel vlak achter elkaar klaar zijn, zodat de warmte geen probleem is? Iemand ervaring? Help!
Heb je een grote oven? Je kan natuurlijk de zalm/kip en aard.gratin eerst in de oven klaar maken, dan zorgen dat het vlees ook klaar is. Oven op lage temperatuur zetten als warmhoud functie, dan ds groenten en aardappels maken. En anders kijken of iemand toevallig een kookplaat heeft ofzo?
hmmmmmm... klinkt lekker zeg Jammer dat ik niet 1 van die 8 ben ik zou die gebraden rosbief, beenham, aardappelgratin en zalm allemaal bij elkaar in de oven zetten en dan de laatste 10 minuten die garnalen bakken en de sauzen verwarmen en de soep opwarmen die ik ook van te voren al gemaakt zou hebben. Het stokbrood zou ik daar net voor afbakken en de koude gerechten zou ik 's ochtends maken en in de koelkast zetten.
En misschien warmhoudplaten lenen die je ook bij de chinees altijd krijgt als je een rijsttafel bestelt
Het is een klein oventje dus moet wss de rosbief en beenham braden in de pan. Of een ruime braadslede vinden en combineren wat qua bereiding overeenkomt? Pfoeii.. Vergt nog wat voorbereiding. Zo een kerstdiner
Ja misschien iemand in de omgeving die dat heeft? Soep kan ik idd van te voren maken en invriezen. Salades e d. in de ochtend. Het wordt alleen jojo-en met de warme gerechten.
Beginnen met de beenham en die na bereiding evt in alu-folie verpakken en dan gewoon lauw serveren. Kan in geval van beenham prima. Kip of zalm in een sausje maken.zodat je het op een rechaud kan zetten zonder dat het al te droog wordt. Even vragen of iemand een frituurpan te leen heeft zodat je daar de aardappelbolletjes in kan bakken en dan moet je een heel eind komen volgens mij. Succes!