Ervaringen hoge bloeddruk na bevalling..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marijntje, 6 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hoi dames,

    Ben nu 2 maanden geleden bevallen en vanaf 30 weken zwangerschap liep mijn bloeddruk omhoog van 65/110 naar 96/150 zoiets. Nu na de bevalling is hij nog steeds 85/145 en loop het verder niet zo rap naar beneden.

    De ha zegt dat het tijd nodig heeft maar ik vind het wel raar dat het niet snel terugloopt. Ik heb immers altijd een lage bloeddruk gehad en de oorzaak is na de bevalling ook weg (de placenta) dus ik maak me wel zorgen. Ja je moet ontzwangeren maar een hoge bloeddruk heeft toch niet met hormonen te maken?

    Wie heeft dit nog meer meegemaakt en kan ik verwachten dat het toch nog gaat dalen na verloopt van tijd? Heb er verder niet zo heel veel last van.

    Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen.

    Groetjes, Marijn
     
  2. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Marijn,
    Hier precies het zelfde, voor mijn zwangerschap altijd een druk van 100/60 en vanaf week 24 130/95 en op het laatst 150/98 (precies op de grens van medicatie.... helaas functioneerden mijn nieren niet meer goed... maar toen bedacht Steven dat het tijd was! :) :) 10 dagen voor uitgerekende datum)

    Na de bevalling was mijn bloeddruk goed gezakt, mocht zelfs na 24 uur naar huis ipv 48 uur!
    Nu bij de HA was hij ook nog 125/85. Hoog dus voor mijn doen... moet volgende maand weer terug komen.\
    Overigens heeft de hoge bloeddruk wel met hormonen te maken. Hoe het precies zit weet ik ook niet... gewoon afwachten is tegen mij gezegd.

    maar als iemand meer weet/ervaring heeft... ik hoor het ook graag!
     
  3. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb het ook gehad en nog steeds is mijn bloeddruk nog niet zo als voor de zwangerschap. Ik moest elke twee maanden terugkomen bij de HA om te meten en 't was wel steeds lager, dus ik verwacht wel dat de volgende meting goed is. Maar ja, 't is nu ook al ruim 7 maand geleden!
    't Kan dus wel! Ik vond het ook raar, want overal lees je dat na de bevalling de bloeddruk meteen weer zakt.
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik heb 4 maanden lang nog een hoge bloeddruk gehad na mijn bevalling. Heb er ook medicatie voor gehad. Vanaf vier maanden ging hij weer naar beneden, hoewel hij nog altijd ietsje hoger is als voor mijn zwangerschap.
     
  5. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Vanaf week 32 ging mijn bloeddruk omhoog, hij is nog steeds hoog. Tenminste...ik slik nu medicijnen tegen hoge bloeddruk na verschillende consulten bij een Internist en een 24 uurs meting. Eind september weer naar de internist, ik hoop dat ik wat mag zakken met de medicatie.

    Maar idd het kan van de hormonen komen, het kan ook nu naar buiten komen, dat je het gewoon een beetje in je hebt.

    Succes, groetjes Emma
     
  6. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Vanaf week 32 ging mijn bloeddruk omhoog, hij is nog steeds hoog. Tenminste...ik slik nu medicijnen tegen hoge bloeddruk na verschillende consulten bij een Internist en een 24 uurs meting. Eind september weer naar de internist, ik hoop dat ik wat mag zakken met de medicatie.

    Maar idd het kan van de hormonen komen, het kan ook nu naar buiten komen, dat je het gewoon een beetje in je hebt.

    Succes, groetjes Emma
     

Deel Deze Pagina