Drukke baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marleen1, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Ik ben zwanger van de eerste dus weet niet wat normaal is maar heb het idee dat mijn baby wel erg veel beweegt en schopt! Voel het soms wel 8x per dag en het als ik zit kan dit zo een uur doorgaan. Ook word ik er 's nachts wel eens wakker van of kan ik er niet van in slaap komen.. Ben nog maar 22 weken dus ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen ;) wat is eigenlijk rond deze periode 'normaal' of hoe ging dat bij jullie?

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik denk dat dat per vrouw en ook nog eens per zwangerschap verschilt. Geloof dat je na de 26 weken je kindje wel een aantal keer per dag moet voelen.
    Mn jongste was enorm druk in m'n buik, soms kon ik niet van hem slapen. En ook nu is hij drukke en heel erg bewegelijke peuter.
    Nu ben ik in verwachting van een rustiger exemplaar, voel m wel maar bewegingen zijn minder. Maar kan nog komen natuurlijk.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat was bij mij al voor de 22 weken haha.
    Bereid je maar voor ;)
    Schoppen word alleen maar harder en uiteindelijk zijn het je ribben die eraan moeten geloven.

Toch vind ik het rustgevend zo'n beweeglijk kindje.

4. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Ik was er al bang voor dat het alleen maar erger zou worden ;) meest van de tijd is het leuk maar soms word het ook wel eens irritant haha! Soms doet het me nu al pijn.....

5. mij84

mij84 Actief lid

16 apr 2012
    176
    0
    0
    Herkenbaar!
    Ik voel deze druktemaker al met 16 weken elke dag en sinds ruim een week ook onder mn werk enz. Soms denk ik echt dat dit portretje de hele dag wakker is! Gelukkig snachts niet ;)
    En enige troost...of niet..mijn eerste was erg rustig in m'n buik, nooit veel geschopt en is nu een erg drukke en beweeglijke peutertje..het zegt dus niks over hoe ze straks zijn hihi.
    En 'fijn' om te horen dat je het soms ook irritant vindt, ik nl ook..voelde me al slecht dat ik dat dacht ;) (en geniet er meestal ook echt wel van hoor!)

6. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Bij mij zijn/waren het echt periodes! Soms was ze zo druk dat ik er gek van werd maar ik heb ook momenten gehad dat ik bijna de vk wilde bellen omdat ik haar niet voelde. Dit is nu nog steeds zo alleen zit er wat meer een "ritme" in wanneer ze actief is :)

7. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hier ook zo'n druktemaker. Ze zeggen dan dat ze nog 14 uur per dag slapen, maar dan denk ik echt 'wanneer dan?!' haha. Maar ik word er gelukkig niet wakker van 's nachts. Voor mij is het ook de eerste. Placenta ligt achter en voelde hem al vanaf bijna 16 weken. Ik kan dus ook niet vergelijken, maar vind het wel een fijne bevestiging dat alles nog goed gaat :).

8. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Haha nou ik ben erg benieuwd of het in dit geval wat zegt over hoe hij/zij straks is! Ja ik kan niet meer rustig zitten zonder geschop hoor haha.. Vooral als ik net in bed lig dan hoop ik dat de baby ook snel gaat slapen....

9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Haha ja ik heb dat ook ;) en als de verloskundige dan zegt dat ik een voorliggende placenta heb en dus echt niet elke dag het kindje hoef te voelen, denk ik bij mezelf: vanaf dat ik doorhad dat wat ik voelde het kindje was is er geen dag voorbij gegaan zonder schoppen ;) en idd de hele dag door. Misschien bewegen ze ook wel in hun slaap ;)

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vorige week was hij drukker dan deze week. Ik probeer hem ook wakker te maken maar lukt niet. Ik voel hem nog bewegen, maar niet zo echt veel als vorige week. Vooral snachts is hij rustig dan slaapt hij ook denk ik.

Maar lees veel dat ze periode hebben dat drukker zijn en dan minder actief als ze groeispurt maken.

11. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18

Ik heb precies hetzelfde! Voorliggende placenta maar ik voel hem erg veel... Wel veel op vaste tijden... Wat in mijn geval in ieder geval tussen 21 en 23 u en tussen 3 en 6 u snachts betekend. Het wordt idd ook harder maar ik ben vooral blij hem veel te voelen. Probeer er van te genieten:)

12. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Deze kleine meid voelde ik al heeel vroeg. Met 14/15 weken zo
    en ze is nogsteeds lekker druk, volgens mij geeft ze snachts een hele dansvoorstelling. Ik geniet er van, zo mooi gevoel en ze heeft het volgens mij erg naar haar zin. Pas als je ze te weinig voelt hoef je je zorgen te maken

Deel Deze Pagina