Koperspiraal perikelen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Risu, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Word soms moe van mijzelf :)
    Juist omdat we graag nog een kindje willen, maar nu nog niet toch erg veel mee bezig!!

In Februari koperspiraal laten plaatsen. Vanaf het begin bloedingen/roze, rode bruine afscheiding etc. Meestal na eisprong. Bij gyn geweest, spuraal zit nog goed.

Normaal gesproken sinds spiraal dus al dagen voor menstruatie bloed en erg veel buik&rug krampen.

Op advies van huisarts getest, negatief.

Maar nu komt het.... Moet morgen ongesteld worden maar heb nu dus nergens last van!!! Geen bloed/ buik of rugkrampen (en die waren vrij heftig sinds koperspiraal) nu gaat er toch weer in mijn hoofd rond of het een zwangerschap zal zijn, misschien hoop ik er zelfs wel iets op.

Heb laatste dagen wel een brandende maag en een ontzettend honger gevoel. Heb mezelf vanmiddag kunnen weerhouden om een test te kopen. Ik wacht het weekend wel af. Zal vast wel ongesteld worden.

Sorry voor het vage verhaal. Spookt in mijn hoofd rond.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb voor de derde keer een koperspiraal gehad. De eerste twee keren was ik er erg tevreden over. De laatste keer helemaal niet. Veel spotting gehad in het begin, zeurderige buikpijn.
    Weer naar de huisarts. Moest het nog even aanzien, kon er allemaal bij horen en ik gaf bv dus dat kon elkaar 'versterken'.
    De spotting van het begin is inderdaad opgehouden, maar toen kreeg ik inderdaad rondom de eisprong weer roze en bloedverlies. Dacht zelf aan ovulatiebloedingen, ondanks dat ik dat nooit gehad heb.
    Weer een keer erover gehad met de huisarts en die wilde toen verder onderzoeken. Echo gehad en het spiraaltje zat perfect. Toen nog een florakweek of er een bacterie zat. Uitstrijkje e.d. gehad. Maar alles was goed. Ik heb hem afgelopen week eruit laten halen om nu eens te zien of dat bloedverlies rondom de eisprong nu ophoudt (dan weet ik in ieder geval dat het door het spiraaltje kwam).
    Ik ben benieuwd of jij toch zwanger blijkt.

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Hier wel zwanger geworden met koperspiraal terwijl die nog goed zat! Is wel een vroege miskraam geworden :(
    Moet komende week ook weer naar de gyn.. heb ook van allerlei klachten maar of t van de spiraal komt weet ik niet

4. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    #4 Risu, 26 jun 2015
    Laatst bewerkt: 26 jun 2015
    Sneeuwmees, wat jammer dat je na 2 goede ervaringen nu een minder goede hebt met de koperspiraal.

Wilde graag een koperspiraal omdat daar geen hormonen inzitten.

Hier zit spiraal na de echo ook nog goed, en een kweek wees ook niks uit.
    Ik moest 3 maanden aan de pil, om te kijken hoe mijn cyclus daarna werd. Heb ik niet gedaan. Heb er niet voor niets voor gekozen geen hormonen te willen.

Had er ondertussen wel vrede mee, dan was het maar zo.

Maar als ik deze maand dan ineens helemaal niets heb... Ga ik mij toch echt afvragen of dat mijn lichaam er aan gewend is, of evt een zwangerschap. Heb dus wel altijd een cyclus van 28dg met of zonder spiraal (1x was 30, de cyclus van het plaatsen)

Het blijft gissen.... Een menstruatie zou nu zowel opluchting als teleurstelling zijn.

Volgend jaar willen we er sowieso weer voor gaan!

5. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Oh wat naar!! Sterkte! Ben benieuwd wat er bij de gyn naar voren komt.

Heb je zelf veel klachten gehad van de koperspiraal?

6. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Sneeuwmees, heb trouwens wel een vermoeden dat de bloeding rond de eisprong van het spiraal komt. Lees het nu erg veel.... Heb het trouwens niet consequent bijgehouden... Ga dat eens doen via mijn menstruatie app.

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb bij koperspiraal ook een tijdje bloedingen bij eisprong gehad, een dik half jaar, daarna verdween het weer. Misschien ook een beetje te maken met ontzwangeren ;). Had verder geen klachten van koperspiraal, was er eigenlijk best tevreden mee. Menstruatie niet heviger of pijnlijker.

Helaas wel een ongeplande zwangerschap gehad, dus hoewel klein, de kans is er altijd. Ik ging overtijd en had een hele zooi kwaaltjes, waardoor ik 'voor de zekerheid' toch even een testje wilde doen. Schrok heel erg toen daar meteen 2 duidelijke strepen op kwamen te staan...

Daarom houd ik nu heel precies mijn cyclus bij :), ik blijf toch ergens (niet-rationeel) bang voor weer een ongeplande zwangerschap. Doe daarom ook wel eens 'therapeutische' testjes om zeker te weten dat ik het niet ben.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik vind de menstruaties ook prima te doen, ondanks verhalen dat het veel zwaardere menstruaties zouden zijn met een koperspiraal. Wel fijn herkenning te horen dat jullie ook bloedverlies hebben rondom de eisprong. Toen ik het aan de huisarts vroeg, hoopte ik ook dat ze me gerust kon stellen dat dat van het spiraal kon komen. Maar toen stelde ze gelijk allerlei onderzoeken voor en ze kon niet de link met het spiraal leggen, zei ze. Dus toen schrok ik wel even. Maar het kan dus blijkbaar toch. Ik heb hem er nu uit, dus ben heel benieuwd hoe het met de volgende cyclus gaat.

9. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Interessant die ervaringen met wat bloedverlies rond de eisprong. Zal dus wel met het koperspiraal in verband liggen. Dat kan niet anders.

Ben benieuwd bij degenen die hem hebben laten verwijderen, of het bloedverlies stopt rond eisprong.

Gister ochtend getest, was negatief. Dacht soms wat te zien maar zullen wel spoken zijn. In de middag kreeg ik de bekende krampen en wat bruinverlies.

Nu niks meer.... Misschien zet het een deze dagen nog door.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hier ook een koperspiraal gehad maar qua menstruaties voor en na was bij mij echt super. Met de koper spiraal maar 4 dagen, niet heftig en geen pijn.

Ben je al ongesteld geworden ?

11. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Inmiddels is de bom gebarsten. Ben niet kleinzerig maar dit lijken net weeën zo'n buik en rug kramp. Heb maar PCM ingenomen. Nu even een powernappie. Kleinste jongen was om half4 al klaar wakker vandaag. Het leed dat tandjes heet ;)

Deel Deze Pagina