Ik ben nu 35w3d zwanger en ik heb sinds n week of 2 dat ik me steeds beroerder ga voelen.. Ik kan amper het huis uit van de duizeligheid en moeheid en heb last van frontale hoofdpijn (ik omschreef het steeds als het gevoel van een voorhoofdholte ontsteking). Daarnaast heb ik steeds meer last van misselijkheid. Ik slaap overigens nog goed! (Op soms wat omhoogkomend maagzuur en bekkenpijn na) maar iedere ochtend is het wéér zo'n dag.. Ik dacht dat dit gewoon gebruikelijke klachten waren voor de laatste loodjes, maar doordat ik steeds misselijker wordt en al n paar waarschuwingen heb gehad dat k alert moet zijn op zwangerschapsvergiftiging, vraag ik toch even jullie mening. Ik ben op dit moment niet zelf in staat om naar het ziekenhuis te gaan en er is geen vervoer. Hoe stom ook.. Ik wil graag bellen, maar controle kan ik in ieder geval vandaag niet krijgen
Zou toch echt gaan bellen hoor! Met name hoofdpijn en misselijkheid kunnen wijzen op zwangerschapsvergifiting. Hoe was je bloeddruk de laatste controle? Vaak heb je namelijk ook een hoge bloeddruk bij zwangerschapsvergifiting (geen idee of dit ook met een lage bloeddruk kan hoor). Jouw klachten zijn in ieder geval niet echt normaal te noemen en zou echt alles op alles zetten om vandaag nog gecontroleerd te worden! Kan je anders niet vragen of iemand met je meegaat naar het ziekenhuis? Eventueel je man/vriend of een familielid/vriendin/je buren? Sterkte!
Bloeddruk was perfect, zelfs vrij laag 120/55. Had voor de zwangerschap altijd een bloeddruk van 150/80.. Dus mijn huidige bloeddruk is ook niet hoog voor mijn doen! Rond 5 uur komt mijn buurvrouw thuis.. Ouders én schoonouders op vakantie. Vriend tot vannacht weg, ook in het buitenland! Heb ook geen cash voor een taxi, dat heb ik net gezocht.. Dus niet echt ideaal allemaal.. Juist op momenten dat je alleen bent en er alleen voor staat ga je nadenken natuurlijk..
Jeetje, echt balen zeg! Zal je net zien: iedereen weg als je iemand nodig hebt... Dat je bloeddruk mooi laag was is iig positief! Maar anders bel je alvast om je klachten voor te leggen? Dan krijg je vanzelf te horen of langskomen echt noodzakelijk is. Wie weet valt het allemaal mee en hoef je niet per se vandaag langs te gaan.
Hoe gaat het nu? niet Het gevoel dat er een band strak om je buik zit ? Of hoge buikpijn? Laatste meting bloeddruk zegt niks, dat kan opeens veranderen helaas.. zal zodra het kan toch even langs gaan, liever 1 keer te vaak dan te weinig. zelf hellp gehad, dus ben er nog meer alert op dan hiervoor
Hoge bloeddruk en vocht ophouden zijn de grootste aanwijzingen op zwangerschapsvergiftiging. Zolang je dat niet hebt zou ik me daar geen zorgen over maken. Maar, ik zou me wel goed laten opvolgen! Ik moest me bij mijn eerste om de 24 uur melden, met urine van de afgelopen 24 uur, aan de monitor, en ik bloeddruk werd goed opgevolgd. (ik moest deze ook zelf 3x per dag meten)
Hoe gaat het nu? Ik had bij mijn dochter op vrijdag nog controle gehad, alles was goed. Een dag later werd ik ziek, met heel erge buikpijn bovenin en op zondagochtend zat ik doodziek bij de verloskundige met een hoge bloeddruk en eiwitten in de urine. Ik had toen trouwens ook al weken last van hoofdpijn, en ik dacht ook een voorhoofdsholte ontsteking..
Nou na het belletje gister moest ik toch langskomen en na een heleboel geregel is het toch gelukt in de praktijk te komen. Bloeddruk was hoger dan de laatste meting.. 140/80, laatste keer 120/55.. Mocht ik dus toch naar het ziekenhuis. Urine test was trouwens negatief op de verloskundige praktijk die gelijk gedaan werd. Daarna dus naar het ziekenhuis voor een bloedtest, ctg en nog een urinetest.. alle testen waren goed en mijn bloeddruk was na de ctg een stuk lager 120/70. Omdat de bloeddruk nog steeds niet is als vanouds en mijn klachten misschien toch veroorzaakt worden door een hogere bloeddruk (ik hield gister ook abnormaal veel vocht vast) moet ik morgen weer op controle in het ziekenhuis. De verloskundige gaf zelf al aan dat ik me ook gewoon zo kan voelen, omdat het erbij hoort (in mijn geval dan). Toch is het wel fijn om te weten dat het waarschijnlijk dus niks ernstigs is. Ik ben blij dat ik gebeld heb!
ik weet niet of iemand nog meeleest.. maar ik schrijf het toch maar op.. Vandaag weer een bloeddrukcontrole gehad en deze was 125/80, dus eigenlijk een mooie bloeddruk.. Aangezien hij toch gestegen is tov vorige metingen bij de verloskundige praktijk blijf ik toch onder controle in het ziekenhuis de komende tijd. Maandag controle in de praktijk, dinsdag weer onderzoeken en woensdag weer gesprek in het ziekenhuis.. Had ik na maandag toch liever de hele dag in bed gelegen ipv over en weer gaan Ik baal als een stekker..
Ik had net hetzelfde als jij (wel hogere bloeddrukken). Was onder controle vanaf 35 weken, uiteindelijk opgenomen en met 37 weken ingeleid... Succes nog!
Wel fijn om te weten dat de onderzoeken niet voor niets zijn in ieder geval. Het voelt zo nutteloos om weer heen en weer te gaan als alles steeds goed blijkt te zijn. Bedankt voor je reactie!
Even een praktische tip: als je geen contant geld hebt voor een taxi, laat je de taxi toch even langs een pinautomaat rijden? Dan neem je geld op en laat je je verder rijden naar de plek waar je heen moet. OT: succes ermee!
Soms willen ze dat nog wel doen inderdaad, maar toch wel meer dan eens gehoord dat ze je zonder geld echt niet in de auto laten stappen..
Fijn dat de testen verder goed waren! En snap dat je baalt dat je telkens heen en weer moet, maar dat is echt niet voor niets. Met zwangere vrouwen wordt nu ook eenmaal geen enkel risico genomen en dat is alleen maar goed denk ik. Hoe voel je je verder?
Ik beb zwangerschapsverg gehad. Na week 32 duizelig en sterretjes. Bij urine zater eiwitten en bd was 135/85 (start bd was 120/70). Ik moest naar arts en elke week naar zh voor ctg/bloedruk/lab bloed en urine uitslag. Ik moest thuis bd meten ook. Verder toch gewokn tot 40.3 gelopen. Toen bloedwaardes snel hebben verandert en ctg bd was 145/95 hebben ze mij ingelijd wat overigens niet nodig was want ik had al 6 uur stormween. Verder ze twijfelden steeds of ik niet gewoon eiwit aanmaakte en dat het "nep" zwangerschapsverg was. Bij 2e en 3e hebbfn ze in begin gelijj eiwit gekeken of het niet bij minn zwangerschappen gewoon hoort maar was niet het gevaal toen pas ze hadden het over dat ik dat indd had. Maar omdat het op het randje was gaan ze geen bloedverdunners geven maar afwachten. Ik krijg ook gewoon keizersnede dus risicos minder