Even mijn verhaal kwijt..... Mijn dochter nu 15 maanden is al sinds half september bezig met het krijgen van kiezen. De eerste twee zijn inmiddels door en bij de bovenste twee voel ik al de punten door het tandvlees dus die zullen ook ieder moment doorkomen. Sinds ik de bobbels op haar tandvlees voel is het een ramp. Dat arme kleine mensje blijft maar hoesten, snotteren en niesten en inmiddels heeft ze ook alweer een ooronsteking moeten doorstaan. De nachten gaan op en af. Dan slaapt ze zomaar 5 nachten door en op het moment is ze weer nachten wakker en huilt dan door merg en been. Ik weet dat ik er niks aan kan doen en ik snap haar ook zo goed. Volgens mij doet het zo'nnnnn pijn als die rot kiesjes komen en ze kan niks anders dan huilen en nee nee nee nee zeggen. Overdag gaat het redelijk, ze hangt wel veel aan mijn been en het liefste wilt ze MAMA.... de rest is niet goed. Papa als het echt moet maar liever ook niet.... Ik geef haar Chamodent, Gengigel en PCM. Maar voor mijn gevoel vliegen de PCM er doorheen en ik voel me er schuldig over, maar ik heb het gevoel dat het gewoon niet anders kan! Ondanks de PCM blijft ze wel wakker worden het snachts, maar wat als ik het dan niet zou geven? Zou het dan nog erger zijn?!!! Wat een ellende die kiezen.... Wat ik wil bereiken met dit verhaal? Ik wil eigenlijk gewoon even mijn ei kwijt en hoop dat er mama`s zijn die me helemaal begrijpen en zich kunnen vinden in dit verhaal, want om mij heen lijkt het allemaal rozengeur en maneschijn
Ik snap je helemaal hier komen 4 kiezen Door. Voel me vandaag echt lamlendig. Vannacht eerst de oudste die bij ons bed stond uur later de jongste en na een uur weer de jongste.
Heel herkenbaar door komende kiezen. Ik was bij beide blij dat het achter de rug was.Hier ook erg hangerig snachts slechter slapen. Wanneer je het idee hebt dat de pcm niet helpt zou ik het niet geven. Ik nam ze vaak bij mij in bed snachts als ze wakker werden, dat hielp hier goed. Hopelijk zijn ze snel door en is ze weer rustig
Hier nog geen kiesjes maar wel inmiddels 4 tanden die allemaal vreselijke drama hebben opgeleverd. Bij tandje 2 had hij een keelontsteking, en bij z'n boventanden die nu sinds deze week zo ongeveer gelijktijdig doorkwamen had hij een dubbele oorontsteking, een lichte keelontsteking en bronchitis. Het ventje heeft bijna 2 weken lang alleen maar gehuild en idd, de pcm vloog erdoorheen. Dus ik herken het wel een beetje, en wil je dan ook een hart onder de riem steken Veel sterkte!
Hier zitten we ook in het kiezendrama. Heb je voor het snotteren en hoesten wel eens aan extra vitamines gedacht? Mijn dochter was op die leftijd steeds ziek of onderweg en daar waren vitaminedruppels de uitkomst. Msschien bij jou ook. Heel veel sterkte en blijf maar lekker veel knuffelen met je kleine meid.
Misschien juist omdat ze in de nacht zo aan het hoesten is zou ik eens verder gaan kijken. Het is ook wel de tijd van het jaar. Maar dat hoesten kan ook een reactie van astma zijn ect ect slijm komt in de keel terecht en dan gaan ze daar weer van hoesten. Misschien een puffertje voor de nacht bij de ha. Kno uitlaten zoeken kan ook neusamandel zijn die wat vergroot is dus dan kom je ook bij een kno uit. Het zelfde met de oren. Staat allemaal met elkaar in verbinding. Je kan babyluf op de borst smeren en rug ui naast het bed kamer luchten neusspry heoveel neusspry ik wel niet gekocht heb niet meer te tellen. En zou je niet zo druk maken om pcm. Helpt in elk geval tegen pijn kindje kan er wat rustiger door slapen ook pcm was hier vaak niet aan te slepen. Oren kind ect ect pas nu na dat ze vier is geweest werd het minder. Kinderen tot 6 jaar hebben vaak deze klachten. Mijn zoon hoesten ook vaak ook als baby bleek toch allergie te hebben voor huisstofmijt. Niet modderen goed advies via ha of kno. Eventueel neusamandel er uit. Buisjes oren. Kiezen alleen is het probleem niet. Denk ik.