Hallo! Ik was even benieuwd of er meerdere dames zijn die eerst gewicht kwijt willen raken voordat ze voor een tweede kindje willen gaan? Onze eerste is in 2014 geboren. We hebben nog geen concrete plannen voor een tweede (dit ook mede omdat we met onze dochter een moeilijk eerste jaar hebben gehad), maar ik wil ook eerst graag wat kilo's kwijt voordat we voor een tweede kindje gaan proberen. Ik zou het leuk vinden om het hier met een aantal dames over te hebben!
Echt wachten niet, maar ik let wel meer en meer op mijn eten. Als ik wat afval terwijl we bezig zijn is dat alleen maar mooi meegenomen.
Hoi, dat is toevallig! Onze dochter heet ook zo en zij is van september 2014. Ook geboren na ruim 37 weken. Wij denken ook aan een tweede maar ik wil ook eerst afvallen. Ben je al begonnen? Ik eet koolhydraatarm sinds een week en dat bevalt me prima.
Me too ik ben al bezig ben 5 kilo kwijt ik moet.nog.5 kilo maar die laatste 5 zijn zo moeilijk vooral na de feestdagen. Ik ga in febr voor een tweede mijn eerste is ook van maart 2014
Wat leuk, jullie reacties! Amaranthas, als ik je onderschrift zo lees snap ik heel goed dat je niet gaat wachten tot je afgevallen bent.. Heftig wat je allemaal hebt meegemaakt! Jezz84, wat grappig dat jullie dochter ook Elise heet Ik hoor het niet zo heel vaak meer, dat vind ik wel leuk. Ik ben afgelopen zomer begonnen met gezonder eten, met behulp van een diëtiste. Ik heb in november een maand zo goed als suikervrij gegeten en daar ben ik afgelopen maandag weer mee begonnen. Nu voor 2 maanden. Alles bij elkaar ben ik nu al zo'n 8,5 kilo kwijt sinds de zomer, maar er mag nog wel 15 kilo af voor een gezond gewicht... Essie28, netjes!! En inderdaad, de laatste kilo's zijn echt het zwaarst.. Net of je lichaam het wel prima vindt ofzo.. Ik heb me tijdens de feestdagen ook niet echt tegen laten houden hoor, ik heb ook gewoon lekker gegeten. Maar ik heb het afgelopen maandag wel weer opgepakt!
Wij gaan volgende maand weer voor een tweede en wilde voor die tijd ook onder de 70 kg wegen. Bij de eerste was ik 78 kg bij het begin en na al het gewicht dat ik aankwam in het begin werd de zwangerschap denk ik onnodig zwaar. Daarom wil ik dit x onder de 70 zitten voor ik zwanger word, en ook tijdens de zwangerschap proberen minder aan te komen (onder de 15kg). Ik heb vorige x teveel gesnoept. Ik ben in september begonnen en inmiddels een dikke 10kg kwijt (vergeleken met eind zwangerschap zelfs twintig kg). Ik heb nu nog ongeveer zes weken voordat we zwanger zouden kunnen zijn, en ik moet nog drie kilo om de 70 te bereiken. Mocht ik niet meteen zwanger zijn, dan wil ik nog verder afvallen tot 65. Ik vind het afvallen wel moeilijker nu, vooral rond mn buik blijft t drama. Hebben jullie dat ook? Wat is jullie reden om af te vallen? Heb je echt een ongezond gewicht? Voel je jezelf niet fijn in je lijf? Ben je voor de eerste zwangerschap lichter geweest? Knap hoor elise2014, al 8,5 eraf! Werkt het dieet prettig voor je? Wat eet je zo op een dag? Essie28, jij ook al 5kg kwijt! Leuk dat je ook in febr voor een tweede gaat. Onze dochter is bijna een half jaar oud nu, wij zijn er dus op tijd weer bij. Heb er zon zin in om er weer voor te gaan! Jezzie84, wat eet jij zo op een dag? Is koolhydraatarm goed te combineren met je dagelijks leven. En is het eigenlijk ongeveer hetzelfde als suikervrij (elise?) Succes allemaal, ik ga morgen een week naar centerparcs waarvan het weekend met vrienden. Ik ga dit weekend een beetje zondigen, maar doordeweeks wil ik wel weer goed terugpakken. Dat heb ik zo ook gedaan met de feestdagen en dat ging goed gelukkig.
Wow, netjes Loeka! 10kg! En nog maar 3 te gaan, goed hoor Ik ben veel te zwaar. Zit nu op 93,5kg.. Voor mijn zwangerschap was ik 95kg en ik was aan het eind van de zwangerschap 110kg.. Dat wil ik echt noooooit meer zien, vandaar dat ik nu echt nog wat af wil vallen voordat we voor een tweede gaan.. Het dieet werkt goed. Ik voel me echt een stuk beter (tenminste, dat voelde ik me na een week of 2/3, toen ik die eerste maand zo goed als zonder toegevoegde suikers at en dronk). Nu ben ik pas weer 4 dagen bezig, dus ik heb nu wel een beetje ontwenningsverschijnselen haha. Ik eet nog wel koolhydraten, maar probeer daar ook wel op te letten. Voor nu eet ik nog wel brood (maar niet teveel), crackers, groente, fruit, griekse yoghurt, etc etc. Er is nog genoeg En ik kijk veel in de boeken van Carola van Bemmelen (van de Sugarchallenge). Staan ook veel leuke recepten in! Fijn weekend Loeka!!
Ik wil afvallen omdat ik echt een ongezond gewicht heb. Ik voel me prima in mijn lijf, ik ben altijd al dik geweest, maar vooral sinds ik zwanger was van onze zoon ging ik meer stilstaan bij dingen. Wat als er iets gebeurd door mijn overgewicht en ik zie hem niet opgroeien. Dat soort dingen. ik ben dan ook 1,72 en nu 128 kilo... Dus ja, ik heb een behoorlijke weg te gaan. In 2013 was ik 15 kilo afgevallen (van jan tot maart) toen ik zwanger bleek te zijn. Daarna is het er allemaal weer stilletje aangeslopen. Zo voor de kerst ging ik weer eens op de weegschaal staan en schrok me een hoedje! Dus nu vanaf 3 januari alle snoep en koek de deur uit gedaan en ben weer op mijn eten gaan letten. Het enige verschil is als er nu een 2e zou komen ik blijf opletten wat ik eet. Iets wat ik niet deed toen ik zwanger was van onze zoon.
Wow, dan ben je in 3 maanden flink afgevallen, respect! Goed dat je ook alles de deur hebt gewezen en weer gezond eet. Ik herken dat wel, ik woog op een gegeven moment 102 kilo. Ik wil straks niet "die dikke mama" zijn op het schoolplein.. Ik wil lekker kunnen rennen met m'n dochter en lekker buiten kunnen spelen. En ik wil haar op zien groeien. Ik vind het dus ook gewoon heel belangrijk om gezonder te eten en te drinken. Ik hoef geen maatje 36, maar gezonder en toch ook wel iets dunner dan nu zou wel heel fijn zijn
Ik zie niet dat ik dit topic misschien bij "zwanger worden clubs" neer had moeten zetten.. Oeps. Ben nog niet zo bekend op het forum
Vanochtend op de weegschaal 91.9 kilo! Ik ben begonnen op 101.8, dus nog 100 gram en dan ben ik 10 kilo kwijt Op naar de volgende 10!
Ik schrijf graag mee. In oktober 2014 ben ik moeder geworden van Elize (het zit in die herfst denk ik) en over 4-5 maanden willen wij voor een 2e gaan. Maandag ga ik beginnen met Cambridge en hoop ik behoorlijk wat kilo's kwijt te raken. Ik wil afvallen omdat ik best wat overgewicht heb. En in de vorige zwangerschap heb ik behoorlijk last gehad van bekkeninstabiliteit.
Zelf geen ervaring, maar mijn vriendin (4 zwangerschappen) zegt altijd dat het wel aan te raden is. Niet per see naar je oude gewicht, zeker niet als die laatste kilo's moeilijk gaan, maar wel weer naar een goed gezond gewicht. De laatste zwangerschappen is ze ook minder aangekomen, ze zegt dat de 'cravings' weerstaan makkelijker is als je weet hoe zwaar het is om de kilo's te dragen aan t eind en vooral daarna weer kwijt te raken.
Hi Roderoosjes en dames, Wat lekker dat je maandag gaat beginnen met Cambridge! Wat is je doel om kwijt te raken? Ik zit ook erg te twijfelen om te beginnen..of niet.. Op de site van cb staat dat je prima kunt beginnen en zodra je zwanger bent je moet opbouwen en stoppen. Maar op internet vind ik juist weer dat het niet goed is zo vlak voordat je zwanger wilt raken omdat je de belangrijke vetten mist voor een goede celdeling en innesteling. Dus ik twijfel omdat ik een paar negatieve dingen lees maar de cb website wel positief is. Heb jij hier meer info over? Ik zou graag snel 15 kg willen kwijtraken...Zo'n 3 jaar terug heb ik het ook gedaan en ben toen bijna 40 kg verloren in ongeveer 6 maand. Door zomaar te stoppen met het dieet en als een gek weer te gaan eten ben ik weer aangekomen. Nu wil ik iig dat mijn BMI onder de 30 is als ik weer zwanger raak (als t nog ooit gaat lukken iig).
Wat leuk, toch weer een paar berichtjes! Roderoosjes, wat grappig, weer een (bijna) naamgenoot van mijn dochter haha! En het scheelt ook maar een maand. Het zal m echt in de herfst zitten denk ik Heel veel succes met Cambridge! Ben je niet bang dat je weer aan gaat komen als je daarna weer "normaal" gaat eten? Tiana81, wow!!! 40kg in een half jaar! Wat zul jij veranderd zijn in die 6 maanden zeg!! Waren er niet mensen die je een tijd niet had gezien, die jou helemaal niet meer herkenden?
Tiana, wat goed! Ik wil 28 kilo kwijt. Daarna wordt ik, als het goed is, goed begeleid door de consulent om goed en gezond te gaan eten. En ik wil ook absoluut niet meer dit gewicht hebben.
Hier ook iemand wie graag wil afvallen voor we voor een tweede kindje gaan. Kane is nu 6 maanden, maar we hebben besloten om voor een tweede kindje te proberen wanneer hij 1,5 is. Dat betekend dat ik een jaar heb om 30 kilo kwijt te raken. Ik ben vooral na de bevalling aangekomen door een ongezond eetpatroon en teveel snoeien (wat tijdens de zwangerschap best kon, maar daarna echt niet meer ). Ik schrijf graag mee. Is net wat gezelliger en kunnen we tips uitwisselen! En jullie zijn allemaal al zo goed bezig!! Groeten lisa
Oh wat grappig! Mijn zoon is nu ook 6 maanden en wil ook graag wat kilo's kwijt. Echt lastig zo na de zwangerschap 😑
Hoi, Was even het topic kwijt geraakt... Leuk dat er meer dames meeschrijven! Ik wil nog zeker 15 maar het liefst 20 kg kwijt. Dacht ook eerst aan camebridge maar ik ben dan inderdaad bang dat ik als ik toch zwanger wordt ineens heel veel aankom.. maar ik las hierboven ergens 40 kg, wauw dat is echt heel veel!
Ha meiden! Mag ik ook meeschrijven? In juni 2014 is mijn zoon geboren. Gisteravond weeeeer met m'n man gepraat over een tweede en hij krijgt er ook steeds meer zin in, we hebben nu afgesproken er in juni weer voor te gaan, Ryan is dan 2. Ik ben na de bevalling (en tijdens de zwangerschap) enorm gaan eten. Mezelf echt verwaarloost en kilo's aangekomen. Na een jaar ging me dat steeds meer tegenstaan en on september heb ik de stap naar een diëtist gezet. Gewicht: 87 kilo. Flink aan de slag gegaan met gezond eten en net voor de kerst was ik 75! Superblij! Voel me veel beter in m'n lijf! Nog steeds is m'n vetpercentage te hoog en ik vind het lastig om weer op te pakken. M'n volgende doelstelling is 70 kilo op 19 februari. Ik ben wel bang dat ik alles bij een volgende zwangerschap helemaal verpest door mezelf te verwaarlozen. O ja, dit weekend ook weer gesport: touwtje springen! En nu heb ik toch een spierpijn!