Mijn zoontje van 9 maanden heeft buikgriep. Nu wil ik de koorts niet teveel onderdrukken en gewoon zn werk laten doen, maar wil als het nodig is bij pijn ofzo toch wel paracetamol geven. Ik geef hem altijd 120 mg. Nu vond ik het doosje van mijn dochter, dat is 240mg, en daar staat dus op dat ze dat mogen hebben vanaf 1 jaar. Ook staat daarbij vanaf 10 kg. Nu is het zo dat mijn zoontje met zijn 9 maanden al 12 kg is. Mag hij dan ook 240mg?
Ik zou zeggen van wel, volgens mij is gewicht het belangrijkste. Maar je kunt voor de zekerheid altijd even overleggen met de doktersassistente.
wij kunnen allerlei advies gaan geven, maar bel even de huisarts, de assistente kan je vertellen of dit wel of niet mag. sterkte, hopelijk is hij snel beter.
Hebben jullie gelijk in inderdaad, was ook van plan om te bellen. Maar denk vraag het gewoon eerst even hier
volgens mij mag hij nog geen 240 mg.. dit vond ik online.. Je geeft aan dat hij 12 kilo weegt. 12KG x 15MG = 180MG
Ja hoor dat mag! Het gaat idd om het gewicht van je kindje Juist hier de zetpilletjes van 120 mg omdat hij 7,8 kilo weegt. Beterschap met je zoontje
Gaat dat ook om zetpillen? Edit; oh 4x 180 komt op hetzelfde neer als 3x 240 natuurlijk. En voor zover ik weet bestaan er geen zetpillen in 180...