Uitleg

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by RachelleNM, May 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hoi meiden!
    Graag zou ik een duidelijke uitleg willen over het gebruik van ovulatietesten. Mijn cyclus is niet regelmatig en vrij lang. Tussen de 30 en de 35 dagen (meestal 33).
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    En welke ovulatietesten zijn het 'beste'?

Alvast bedankt! X

2. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

Sep 9, 2015
    553
    72
    28
    Ik heb een pakketje bij zwanger en kids besteld. Begon op dag 9 met testen, cyclus 28 dg. Dus ik zou als ik jouw was gaan testen rond dag 11..
    Ik teste liever te vroeg als te laat.

Het fijne van de dipstick van zwanger en kids vond ik dat ik ze op kon plakken. Deed dit met dag erbij en tijdstip. En dan onder elkaar, dan zie je goed of ze oplopen en of je piek geweest is.

Piek is als de test streep even donker is of nog donkerder als de controle streep. Dan binnen 24 a 48 uur springt je ei. Wij hadden dan 3dg achter elkaar sex. Nadeel van de ovulatietesten vond ik dat wij het idee hadden dat het een verplicht nummertje werd. Gelukkig hebben deze verplichte nummertjes wel het gewenste resultaat

Attached Files:

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Vaak staat er wel aangegeven op welke dag je het best kunt beginnen. Ik zou dan je kortste cyclus aanhouden en voor de zekerheid al een dag of 2/3 eerder starten om zeker weten je ei te vinden

4. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Thanks dames!
    Ja, ik ben ook bang dat het gaat voelen als 'verplichting'. Daarom denk ik dat ik het maar niet aan m'n vriend vertel als ik 'm heb gevonden :rolleyes:

5. Frieke

Frieke Fanatiek lid

Apr 26, 2017
    1,281
    572
    113
    Female
    Ik vind het ergens ook romantisch... Het idee dat je op die momenten wel eens heel hard aan een baby'tje aant werken bent.. ;)

6. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hahaha, hij heeft er niet echt verstand van en denkt dat we altijd een baby kunnen maken :p:rolleyes: Mannen he

7. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

Sep 9, 2015
    553
    72
    28
    Eerste x niet verteld wanneer piek was alleen later laten zien. 2e cyclus wilde vriendlief het erg graag weten. Aangezien die totaal niet snapte hoe een vrouwelijke cyclus werkte haha..

Wel grappig want de 2e maand zorgde hij er steeds voor het het gezellig werd.. en nu zwanger haha... dus wie weet heeft dat wel geholpen

8. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Ik gebruikte de testen van 2besure en de clearblue met smiley als controle als ik dacht dat de dipstick positief was. Ideaal! :)

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Een beetje extra liefde kan nooit kwaad toch :D

jeske160789 likes this.
  10. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Lijkt me idd handig. Ga er eens naar kijken. Dankjewel voor je reactie!

11. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Ik gebruikte die van zwanger en kids.. (eerste zwangerschap).

En wij vonden het juist wel iets hebben, we hadden de grootste lol en wij dachten idd ook, misschien is het nu wel raak.. het was gewoon spannend, en wij hebben het nooit gezien als, 'nou nu moeten we'. En de ronde met de ovulatie testen was het raak!

RachelleNM likes this.
  12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

Aug 19, 2015
    3,329
    2,135
    113
    Female
    Hahaha, wat leuk! Hoor veel goede verhalen over de testen van zwanger & kids. Zie door de bomen het bos niet meer bijna o_O

exciting likes this.

Share This Page