Wat is de beste tijdstip

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door manuelah, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuelah

manuelah Lid

18 nov 2007
    78
    0
    0
    meeden
    wat is de beste tijdstip om gemeentschap te hebben.
    En bij wie van jullie heeft het gewerkt

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ze zeggen dat een ei in de lente en zomer vaak in de morgen/overdag springt....en in het najaar/winter vaker s'avonds/s'nachts... Heb het alleen gehoord hoor ken er GEEN onderzoek van..

Mijn ei kwam de laaste keer in het weekend dus of het met een avond klus of ochtend klus gefixed is...geen idee :D

3. Elida

Elida Lid

10 okt 2007
    45
    0
    0
    amsterdam
    hmmm dit heb ik nooit geweten

4. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Interessante vraag. Ik hou de antwoorden in de gaten!

5. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Wij hebben het volgende aangehouden: Wanneer wij zin hadden. ;)

6. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Maeve: natuurlijk is dat de beste manier maar als je al wat langer bezig bent, werkt dat nou eenmaal niet zo en ga je er toch rekening mee houden wanneer je het het beste kan doen... Gelukkig hoefde jij dat niet.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Precies anoul26; kan me voorstellen als je al een hele tijd een kinderwens hebt samen je toch gaat focussen op je cyclus en daar bewuster van wordt... Logisch als je iets wilt doe je daar toch alles voor?! Hoop dat het snel raak mag zijn voor iedereen hier!

8. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Hoezo hoefde ik dat niet? Weet jij dan hoe lang wij bezig zijn geweest voor die 2e?

Maar goed, ik had er nog nooit van gehoord dat er ook tijdstippen komen kijken, ik wens jullie veel succes.

9. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Nee, ik zeg niet dat jullie er niet lang mee bezig zijn geweest, maar uit jouw reactie maakte ik op dat je haar juist niet adviseerde om te weten wanneer je het het beste kan doen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze dat wil weten en wil daar dan begrip voor geven.

10. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Klopt ook, kan me dat ook voorstellen, maar ik vind wel (let wel, is mijn eigen mening) dat je er ook moet proberen lol in te houden en er geen verplichting van moet maken. Gerichter vrijen okay, maar niet krampachtig met de klok ernaast.

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

@Maeve: helemaal mee eens!

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ben het er ook wel mee eens, maar als je heel graag zwanger wilt worden, dan is het wel prettig om te weten wanneer je het het beste kan doen, zolang je het maar niet alleen daarvan af laat hangen.

Ik weet van mijzelf dat wij het gedurende mijn "vruchtbare" periode vaker doen, maar voor de rest doen we het ook gewoon, dus niet alleen voor het zwanger worden, anders wordt het inderdaad zo moeten en dat is niet goed,

dus mijn advies zou zijn, kijk wanneer je ongeveer vruchtbaar bent, maar laat het geen moeten worden zolang je dat niet geadviseerd wordt door een arts of zoiets.

groetjes Bambie

13. manuelah

manuelah Lid

18 nov 2007
    78
    0
    0
    meeden
    Ik ben er niet zo heel erg mee bezig en doe het ook wanneer we zin hebben alleen ben smorgens niet zo vit daar voor hihihih.
    Maar het kan juist zijn doordat ik het soms neit doe sóchtens dat dat jiuist wel beter is en doe het al helemaal niet met de klok erbij het moet inderdaad wel plezierig zijn en niet een verplichting.:p

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    het beste is om de dag.. maar ook op de dagen dat je niet kan klussen moet de man een zaadlozing hebben om de dag.. zie mijn topic over mensen vrijen verkeerd! erg goed stuk denk ik.. uit de elsevier.. klinkt heel erg logisch

15. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik zou ook zeggen: niet te veel mee bezig zijn!
    Ik dacht voordat ik zwanger raakte dat het klussen die maand te laat was geweest, na mijn ei zeg maar. Maar ik was toch zwanger en had het echt niet verwacht! Helaas ging het wel mis. Maar we gaan er weer voor!

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Stel dat je weet dat je ei 's ochtends springt, wanneer zou je dan het best kunnen vrijen?

Het is toch zo dat de zaadjes er zo'n twee dagen over doen om bij het eitje te komen? En als ze dan ook nog een paar dagen kunnen overleven in de baarmoeder, dan maakt het tijdstip van de eisprong toch niet meer zo veel uit?

Ik bedoel het niet stom hoor, probeer alleen te begrijpen hoe je je voordeel zou kunnen doen met weten wanneer op de dag je eisprong is!

En ik zou wel graag willen weten of het inderdaad zo is dat eitjes in lente en zomer op een ander tijdstip springen dan in herfst en winter :)

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lijkt mij niet hoor... kan me niet voorstellen dat zo'n eitje denkt: zo nu is het herfst... ik ga eens op een ander moment op de dag springen. Nee, ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in. Maar goed... er zijn wel meer gekke onderzoeken geweest, dus ik zeg niet dat het niet waar is.

Groetjes,
    Josien

18. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Volgens mij doen zaadjes er ook zeker geen 2 dagen over om bij het eitje te komen, maar is die klus in 15-30 minuten al geklaard. Waarom zou anders de dag VOOR je eisprong je meest vruchtbare dag zijn, en waarom zou je anders de dag VAN je eisprong nog steeds een kans maken?

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dat van die twee dagen dacht ik ergens gelezen te hebben, maar misschien heb ik het mis :)
    En dat je op de dag van de eisprong ook nog kans maakt, is misschien omdat de eisprong toch soms later is dan je denkt?

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Nou volgens mijn berekeningen is mijn ei vandaag en ik moet ff niet aan klussen denken dus ik hoop dat flink klussen voor die tijd ook genoeg is ;)

Deel Deze Pagina